Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Meissieline schreef:Hoe ik het destijds wel is heb meegemaakt, dan werden er gewoon dikke sloten om de stal gedaan zodat de eigenaren de paarden niet mee konden nemen.
Uiteindelijk is het een rechtzaak geworden (deze mensen bleken bij meerdere stallen duizenden euro's schuld te hebben)
Ik denk dat je er zelf verder weinig aan kunt doen.. omdat je er in feite "niks'' mee te maken hebt.
Dat klinkt misschien raar, maar jij bent niet de eigenaar en dus ook niet degene met het probleem.
Hoewel het natuurlijk wel anders voelt omdat je gek bent met je verzorgpaardje.
.
. liedje89 schreef:is de juiste insteek, loopt via rechter...> beslaglegging op eigendommen.De staleigeaar mag het dier wel gewoon vasthouden tot hij word betaald maar als hij het wil verkopen moet hij een procedure starten om het dier in zijn bezit te krijgen. Zoiets verloopt volgens mij altijd via de rechtbank. Ik denk dus niet dat je verzorgpony zo van de ene op de andere dag weg zal zijn, maarja het feit dat de pony nog onderdeel is van een lopende zaak zal het verkopen van het beestje nog wel weer lastiger maken.
Citaat:" De staleigeaar mag het dier wel gewoon vasthouden tot hij word betaald "
op alles kan beslag worden gelegd. robeer schreef:Je hebt gelijk: http://www.wieringa-advocaten.nl/weblog.php?id=1418 , effe zo snel niet aan gedacht & ken het uit de aanemers wereld.De stalhouder kan zijn retentierecht uitoefenen. Dat wil zeggen dat hij de pony in de stal kan houden zodat deze niet door de eigenaren kan worden meegenomen. Ondanks dat hij geen eigenaar is, kan hij de pony dus wel vasthouden. De essentie van het retentierecht is namelijk de goederen (de pony in dit geval) onder je houden om zo een dwangmiddel te hebben. Hij heeft overigens ook wel de plicht het dier goed te verzorgen.
robeer schreef:De stalhouder kan zijn retentierecht uitoefenen. Dat wil zeggen dat hij de pony in de stal kan houden zodat deze niet door de eigenaren kan worden meegenomen. Ondanks dat hij geen eigenaar is, kan hij de pony dus wel vasthouden. De essentie van het retentierecht is namelijk de goederen (de pony in dit geval) onder je houden om zo een dwangmiddel te hebben. Hij heeft overigens ook wel de plicht het dier goed te verzorgen.
bonzwa schreef:Is er inmiddels wat veranderd aan deze zaak TS?