wel of niet gelijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meredith

wel of niet gelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 18:12

daar ik een discussie heb met een mede bokker over de aankoop van een deken vraag ik raad

Ik zie een blance deken te koop staan en die heb ik al in verschillende maten zelfs, dus ik weet wat ik koop.

het gaat om deze deken http://www.equisos-shop.be/a-6387901/de ... ance-deken

Ik heb er 35 euro voor betaald en gevraagd of de deken nieuw en zonder mankementen was.

Ja dat was de deken vlgs haar.

Nu blijkt alle bilkoorden en ( kruis) en staart koord er niet bij te zitten. Vlgs haar stond niet in de advertentie dat ze er wel bijzaten dus heb ik er ook geen recht op. Vlgs mij koop je een deken compleet en dat je als koper je verschuilt dat de winkel ze ook niet had geleverd vind ik kort door de bocht. Ze verkoopt een hoop op bokt dus ze weet heus wel waar het omgaat. Ik vind dat ze dat maar had moeten vermelden in de advertentie.

wie heeft er gelijk???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:17

Lijkt me dat wanneer een deken niet compleet is, je dat idd even netjes meld in de advertentie. En meld aan de koper, zeker als er gevraagd word of hij nieuw is en zonder mankementen!

Ik vind het alles behalve netjes van de verkoper meredith.

Ik vind dat jij in je gelijk staat... Maar of je daar iets aan hebt??

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 18:22

nou bedankt, het gaat meer om al die moeizame gesprekken met mensen die heel slim iets te koop aanbieden en als je de kleine regeltjes leest zo van ja, maar ik heb geschreven dat er biloogjes aanzaten en geen riemen dan had je beter moeten opletten! ik word hier zo moe van. Heb toch niet met kleuters te maken. Had al geschreven dat je geen paard aanbied met lange benen en als je er komt zijn voeten weg zijn. :D

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:23

Ik geef je gelijk:), anders had ze het er wel even bij moeten vermelden vind ik.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:25

meredith schreef:
nou bedankt, het gaat meer om al die moeizame gesprekken met mensen die heel slim iets te koop aanbieden en als je de kleine regeltjes leest zo van ja, maar ik heb geschreven dat er biloogjes aanzaten en geen riemen dan had je beter moeten opletten! ik word hier zo moe van. Heb toch niet met kleuters te maken. Had al geschreven dat je geen paard aanbied met lange benen en als je er komt zijn voeten weg zijn. :D

:') _O- *Grinnik*

Idd een slimme manier om van hun onvolledige spullen af te komen en er ook nog een goede prijs voor te krijgen!! Of het netjes is?? Alles behalve!!

Ibbel

Re: wel of niet gelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:47

Als je een klacht hebt over een markt-transactie, kun je contact opnemen met de bemiddelaars.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:06

In de winkel zijn er zat dekens zonder lieskoorden, nieuw in de verpakking, ook als er wel haakjes voor zitten.

Dus nee, ik geef je ongelijk.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:10

Utixo schreef:
In de winkel zijn er zat dekens zonder lieskoorden, nieuw in de verpakking, ook als er wel haakjes voor zitten.

Het hangt er dus van af hoe de deken in de winkel wordt aangeboden.
Is hij in de winkel standaard wel met alles er op en er aan, dan geef ik TS wel gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:13

Utixo schreef:

Eens; van de stapel dekens die ik hier nieuw uit de winkel heb, hebben ze allemaal de haakjes maar slechts een enkeling ook echt de bilkoorden.

Imo is een deken niet perse incompleet als de bilriemen missen, en er zijn inderdaad behoorlijk wat dekens die zonder bilriemen door de leverancier verkocht worden.

Ik vermoed dat je beter had kunnen vragen wat jij onder compleet verstaat, ik zou een deken zonder bilkoorden namelijk ook compleet vinden.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:13

Dan wel, maar dan nog vind ik dit gedoe nogal overdreven. Wellicht heeft de verkoper meerdere dekens, en wist ze niet meer bij welke er nou lieskoorden hoorde. Zonder die dingen vind ik een deken niet incompleet.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 21:46

ik heb het niet over andermans dekens ,ik heb het over de deken die ik hierboven heb genoemd, met alles er op en aan. En als harry horse deze ook verkoopt zonder de bijbehorende riemen dan zal het wel mijn fout zijn en mag ik niet van de advertentie uitgaan.

Misschien handig voor andere kopers, let op wat je aangeboden krijgt, en ga er niet vanuit dat wat je ziet is wat je krijgt!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:55

Als de bewuste deken ALTIJD zo hoort te zijn zoals TS in haar openingpost heeft staan (dit kan je navragen bij een verkooppunt, dan wel importeur van dat merk en type deken), waarbij duidelijk vermeld staat dat de deken 2 rechte voorsluitingen heeft, bilkoorden, 2 kruissingels, staartflap e.d., dan hoort de geleverde deken daar aan ook te voldoen.

Als iets er wel of niet bij zit, is het wel zo netjes om dat te vermelden (als verkopende partij), dan weet de kopende partij ook wat er wel of niet te verwachten is.

Had de verkoopster er geen foto('s) van staan in haar advertentie?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 02:09

Wat staat er dan in de advertentie van de verkoper?
Staat daar in dat er bilkoorden bijzitten?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 02:22

Brainless schreef:
Wat staat er dan in de advertentie van de verkoper?
Staat daar in dat er bilkoorden bijzitten?

Bij nieuwkoop in de winkel word deze deken (zie link in OP) geleverd MET bilkoorden. In de advertentie op Bokt stond niet expliciet vermeld dat deze bij dit exemplaar ontbraken, dus imo. mag TS er dan - zeker als ze nog navraagt aan de verkoopster of de deken compleet is - vanuit gaan dat alle accessoires die bij nieuwkoop meegeleverd worden er nu ook bij geleverd worden. In mijn beleving is hier dus iig wel sprake van bewuste misleiding en als iemand mij dit flikte zou ik me zwaar genaaid voelen en pislink zijn. Ook al gaat het maar om een paar euro handel, het principe deugt niet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:51

ben het mnet TS eens, als je erom vraagt, en de deken standaard met bilkoorden ed geleverd wordt, horen deze erbij te zitten, of het moet gemeld worden en prijs aangepast worden

nu vind ik dit minder erg dan als er bv een scheur in de deken zou zitten, maar zou het toch niet fijn vinden als ik iets geleverd kreeg wat niet compleet is. ongeacht of de verkoper het ook incompleet gekocht heeft

Blondine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:06

Ik geef je zeker gelijk, als er iets mist moet je het in je advertentie zetten.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 21:29

inderdaad, het gaat dan ook nergens om, maar ik vind het tegenwoordig steeds meer op lijken dat mensen er op uit zijn om'' slimme" verkoopjes te hebben. En dan gaat het nu nog maar over een stomme deken.

Heb ook wel eens een nw witte rijbroek gekocht voor 70 euro. Was de verkoopster even vergeten te melden dat ie aan 1 kant helemaal vergeeld was.

Ik weet het van mezelf dat ik het niet moet doen, kopen via internet, maar ik vind het sport om een duur artikel stukken goedkoper in te kopen.. wie zijn billen brandt :D

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:23

Ik heb ook zon dekn gekocht als nieuw en kreeg een twedehands zonder was best zuur