Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen ik kom er niet helemaal uit ivb het temperatuurs verschil.
Ik heb mijn paard op het moment op een manege staan waar hij 24/7 op stal staat ( min de uren dat ik hem eruit haal dan natuurlijk) Dit was ook alleen maar voor de winter.
Uvino is halverwege november geschoren, en heeft daar tot vorige week woensdag onder 450 gram dekens gestaan. Nu ligt er nog 300 gram op. De stal waar het staat is her vrij warm, denk zoon 5 tot 7 grade temperatuur verschil met buiten.
Zijn haren in de nek en onder de buik zijn eigenlijk weer vrij aangegroeit, maar onder de deken heeft hij echt een dun vachtje, daarbij komt dat hij zowiezo al een heel dun velletje heeft, en zo goed als geen winterhaar aanmaak heeft gehad dit jaar.
Nu haal k hem vanmiddag weer naar huis waar hij weer lekker van 8 tot 8 uur savond op de weide komt te staan, en savonds in zijn stalletje. Deze stal is ongeveer even warm (koud) als de buitentemperatuur is.
Alleen nu weet ik dus niet hoeveel grams deken ik er nog op moet leggen ivb het temperatuurs verschil waar hij nu terecht in zal komen. Hij heeft 3 maanden op de andere stal gestaan, waar het lekker warm is.
Wie o wie zou me een beetje een richting in kunnen wijzen?
Alvast bedankt!