Mag je met nld auto duitse trailer trekken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Mag je met nld auto duitse trailer trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 00:00

Zoals titel zegt.
Mag je met een auto met nld kenteken (mijn auto bv) een duitse trailer trekken (v mijn vader bv)?

kleinvosje

Re: Mag je met nld auto duitse trailer trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:01

Volgens mij wel, als de papieren maar in orde zijn. Het gebeurt bij vrachtwagens ook erg veel.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:03

Waarom niet ? trailer heeft zijn eigen kenteken.
Dus als daarbij alles in orde is met jou auto en de trailer zal dit geen probleem zijn.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:04

Ik geloof als je een gewoon kenteken op je trailer hebt wel, al je zo n nummerbord hebt met groene letters op je trailer dan mag het niet.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:05

noudy schreef:
Ik geloof als je een gewoon kenteken op je trailer hebt wel, al je zo n nummerbord hebt met groene letters op je trailer dan mag het niet.

Alle trailers hebben een gewoon kenteken....

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 00:10

In dld hebben trailers gewoon wit kenteken met groene letters (normale autos zwarte letters)
Papieren zijn in orde ik zou ook niet weten waarom niet maja you never know tegenwoordig ;)
Maar bedankt weet ik even genoeg :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:11

Is dat zo? Sorry, dan heb ik niets gezegd...

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:13

Anders voor de zekerheid even de RDW vragen.

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:13

Dat is geen probleem..want Duitse trl is apart verzekerd. Andersom mag niet..dus duitse auto met NL Trailer .In Nederland is de aanhanger niet apart verzekerd en hoort bij het trekkend voertuig.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:15

colette_007 schreef:
In dld hebben trailers gewoon wit kenteken met groene letters (normale autos zwarte letters)

Wat bedoel je daarmee?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 00:17

Ah oke bedankt dat trailer verzekerd is klopt idd. :

Gamblerscub dat in dld landbouwwerktuigen trailers tractors etc groene letters hebben (je mag ook uitsluitend dieren/planten in trailer vervoeren) en bv geen meubels

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:18

Dat is niet standaard voor trailers hoor, daar kun je voor kiezen ;)

Mijn trailer heb ik gewoon op zwart kenteken.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 00:19

Ah oke nou wij groen haha hebben t in principe niet nodig ;).

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:20

edit overbodig antw.. ;) was al bekend van de groen en zwart kenteken..ik zei dus niks :D
Laatst bijgewerkt door SorpresaKyra op 28-02-12 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:23

ik trek hier al jaren met een duitse auto een nederlandse trailer,welke overigens wel appart verzekerd is in nederland ,maar nog nooit problemen mee gehad en echt al een paar keer de grens mee over gegaan,en al heel wat kilometertjes gemaakt met dat ding in dld en in nederland met duitse auto en nederlandse trailer.. ( en ding is al regelmatig uitgeleend aan mensen hier met duitse auto's)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:25

VEEvervoer ;)
Maar goed, ik denk niet dat iemand van ons een koe heeft :D

Het verschil qua prijs is te verwaarlozen, dus ik heb lekker zwart kenteken, Rij zo vaak andere dingen, meubels, hooibalen etc :)

Kimmie, dat mag ook gewoon, zolang de aanhanger maar een eigen verzekering heeft. Veel NL trailers hebben dat niet, die zijn verzekerd door de trekauto. En dat heeft een DL auto niet.
Wel interessant welke verzekering je op de NL trailer hebt, Bar wil uiteindelijk ook een trailer in NL kopen (stuk goedkoper!) maar moet wel achter een Duitse auto mogen hangen. Dus ook in Duitsland zelf verzekerd zijn.

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:29

Ja dan is het zeker wat anders ja..is ook wel mogelijk.
Ik rij ook gewoon met me NL trailer in de rondte en ook geen probleem(nog niet maar wat niet is kan nog komen). En die is niet eens apart verzekerd...foei foei. Ben dus een slecht voorbeeld want dit mag niet!!!! :o

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:31

Het zou mij niet gaan om het "niet mogen", het zou mij er om gaan dat als er iets gebeurt, je niet verzekerd bent...

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:37

Jip daar heb je gelijk in Gamblerscup en er is al een andere trailer in aantocht wel een Duitser..wel zo makkelijk. En rijd ook wat prettiger dat je weet dat je verzekerd bent..ook voor andere mensen op de weg.. Ik deed daarom ook een :o erbij...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:39

Die vallen mij niet zo op, ik zit op bokt-wit :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 00:41

Oke bedankt :)

(en ja er worden ook wel eens koeien mee vervoerd haha)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:41

colette_007 schreef:
Papieren zijn in orde ik zou ook niet weten waarom niet maja you never know tegenwoordig ;)
Maar bedankt weet ik even genoeg :)

Groene letters op een nr.plaat zijn "landwirtschaftliche" nummers! Die kan je bijv. op voertuigen krijgen die je in de landbouw gebruikt, zoals trailers, tracktoren etc.
In een trailer met groene letters, mag je bijv. alleen vee (dieren) vervoeren en is belastingtechnisch gezien goedkoper als de nummerplaten met zwarte letters.
Ikzelf heb op mijn trailer "gewone" zwarte letters/cijfers en kan daardoor ook andere dingen met de trailer vervoeren (en betaal daardoor ook meer belasting ;) !).

Ik weet niet hoe het met trailers is (en al helemaal niet als ze ook nog eens "groene" cijfers/letters hebben), maar ik weet wel hoe het met auto's zit (ooit bij de politie nagevraagd vanwege een weddenschap met mijn broer :+ ).
Als je in Ned. woont (en ook een Ned. rijbewijs hebt), mag je niet in een auto met buitenlandse kentekenplaten rijden! Dit heeft met de belasting te maken; ze gaan er van uit, dat je door het rijden met buitenlandse nummerplaten (en dus een buitenlandse auto hebt), de belasting in Ned. wil ontduiken.
Je mag als Nederlander zijnde (met geldig Ned. rijbewijs) wél in het buitenland een auto met buitenlands kenteken rijden.
Dus als je in Dld bent, mag je met een duitse auto rijden en als je in Denemarken bent, in een deense auto.
En als je dan in Frankrijk met een Oostenrijkse auto rijdt, mag dat ook :+ .
Als je auto bijv. in het buitenland kapot is gegaan en je met een huurauto uit dat land naar huis moet rijden, is het wél toegestaan om in Ned. in een buitenlandse auto te rijden.
Ik persoonlijk zou iig niet in Ned. met een nederlandse auto en duitse tailer rijden.
*SorpresaKyra, dat zou ik nooit doen; mocht er wat gebeuren ben je iig niet verzekerd := !

Sorry, zie dat er tijdens dat ik dit typte, al veel hetzelfde wordt gezegd :+ .

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:45

Maar sterre, het auto-verhaal is héél anders dan het trailer-verhaal. Daar gaat het hier ook helemaal niet over ;)

Waarom zou je in NL niet met een NL auto en Duitse trailer willen rijden? Niks aan de hand hoor.

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:46

@ Gamblerscup dan had ik erbij shame shame moeten zetten..@sterre ook op bokt-wit... :D ..ik weet het dat ik klein crimineeltje nu ben en zoals ik al zei de germaanse trl is al onderweg.. :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:49

Is met Duitse trailer straks dan een stuk relaxter rijden :D

Ik betaal voor mijn zwart kenteken op de trailer + de belasting 57 euro per jaar. Daarvoor ga ik m niet op groen zetten, ik vind het makkelijker de trailer even achter de auto te hangen als je wat anders moet vervoeren. Hoewel ik nu wel op zoek ben naar een "gewone" aanhanger, mit Plane. Maar ik denk niet dat ik met groen veel bespaar...