Ik bedoel moet je als je op de wedstrijd ben het parcoer uit je hoofd leren wat je dan even later gaat springen??
PercyLeen
Geplaatst: 27-02-12 23:05
Je krijgt voor die tijd de gelegenheid om het parcour te verkennen en deze moet je idd onthouden.
Amira_
Geplaatst: 27-02-12 23:05
Ja Je gaat ook parcourlopen en zo kan je het parcours onthouden.
shirleyp
Blogger
Geplaatst: 27-02-12 23:06
Aaah, jammer! Dacht even dat je om de goede spelling van 'parcours' ging vragen
Je mag voor het springen het parcours verkennen. Dat betekent dat je zonder paard voor aanvang van je klasse in het parcours mag lopen om de lijnen en afstanden te bekijken. Ook hangt er vaak een tekening van het parcours.
Corellaa
Geplaatst: 27-02-12 23:07
Voor aanvang van de rubriek mag je je parcours te voet lopen (verkennen)
Er is ook altijd een plattegrond, die hangt meestal op vlakbij de bak, losrij hal en soms in de kantine
MonroexRules
Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-12 23:24
Maar krijg je die wel te zien voor de wedstrijd? Bijv paar weken ervoor
Volgens mij kun je beter eens gaan kijken bij een wedstrijd en evt. eens met iemand mee om te helpen. Zijn gelijk al je vragen beantwoord en je weet of je er wel echt aan toe bent
Dit soort vragen zie ik zo vaak op Bokt. Waarom nemen mensen niet even de moeite eerst op wat wedstrijden te gaan kijken voordat ze zelf aan het klooien gaan. Wat themuisje al zegt, ga een keer met iemand mee, of ga gewoon wat wedstrijden kijken. Dat kan je een hoop stress, ellende en domme fouten besparen.
Helemaal met Schoentje eens. Het is handig om eerst eens een paar keer met een ervaren iemand mee te gaan naar concours. Op die manier leer je waar je op moet letten, hoe lang van te voren je er moet zijn, hoe het gaat met parcours verkennen, wat de regels zijn met inrijden enz.
De basis dingen kan je goed leren door mee te gaan. Als je dat nog moet leren als je zelf gaat starten dan gaat het geheid mis en dat is zonde voor jou en je paard.