Lichtgewicht cap zonder aandraai ding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

Lichtgewicht cap zonder aandraai ding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 14:37

Hallo iedereen,

Helaas ziet mijn cap er niet meer uit... en wil ik graag een nieuwe cap aanschaffen.

Ik rijd erg veel paard (4 tot 7 uur per dag) en heb super snel last van hoofdpijn. Bij een standaard Harry's horse cap heb ik binnen 20 min hoofdpijn.

In het verleden heb ik verschillende malen lichtgewicht caps gehad met zo'n aandraai ding aan de achterkant. Maar op de een of andere manier gaan die aandraai dingen aan de achterkant altijd kapot bij mij, en als ik ze zo vast draai zoals zou moeten zodat de cap stevig zit dan krijg ik wederom hoofdpijn.
(heb er ook al twee exemplaren doormidden gevallen erg stevig zijn ze niet)

Ik heb nu een speciale cap van carbon en lichtgewicht materiaal wat toch heel stevig is. Helaas worden die modellen niet meer gemaakt.
Heb al gegoogeld maar kan niet veel vinden en als ik iets vind hebben ze mijn maat niet meer.

Iemand tips voor een nieuwe cap. uiterlijk maakt me niet zoveel uit, als ik maar zonder hoofdpijn en veilig kan rijden.

welshfan97

Re: Lichtgewicht cap zonder aandraai ding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:40

ik heb ook altijd snel last van hoofdpijn, maar ik heb nu een charles owen en daarbij heb ik he veel minder (ik had juist gedacht dat het meer zou zijn omdat hij best strak zit) misschien wat voor jou. voor de rest weet ik eigenlijk geen caps. ik heb hiervoor altijd gereden met cavalkade en daar had ik heeeeel veel hoofdpijn, dus dat niet doen.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:29

Dat heeft te maken met de vorm van je hoofd, en de vorm van je cap.
Als je een ovaal hoofd hebt en een ronde cap, zal er meer druk komen op je voorhoofd, wat hoofdpijn veroorzaakt.

Wij hebben de halorijder cap in de aanbieding, dit is een iets ovaler model. Misschien kun je die eens proberen ?
Mocht hij niet goed zijn, kun je hem binnen 14 dagen gewoon terugsturen.
https://www.peerkeruitersport.nl/websit ... ijcap.html

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:33

Hoofdpijn komt inderdaad vaak voor door een.slecht passende cap. Ik pas alleen Charles Owen goed, maar dat is geen extra lichte cap. Je kunt ook denken aan Uvex, die zijn licht.

Pas gewoon verschillende modellen, het verschil voel je direct. Succes :D

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 18:47

probleem is dat hier bij de ruitershop ze meestal alleen de Harry's horse hebben en de meer standaard merken.

@ peerke ik denk dat ik idd een meer ovaal hoofd heb haha... ik heb ook snel last van een rode striem op mijn voorhoofd.

Ik kan wel eens kijken bij Eppeljack want deze is nieuw in de buurt. Wat ze daar hebben. De cap die ik nu heb was best wel duur, maar deze gaat al wel 2 jaar mee al cap (eerst als wedstrijd cap alleen en nu ook al trainingscap) Als ik een dure koop wil ik wel dat ze lang mee gaan (zo vaak val ik nou ook weer niet haha)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:57

Bij EJ hebben ze in ieder geval Uvex :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:00

Uves is inderdaad fijn omdat je zowel zij- als achterkant in kunt stellen, helemaal aanpasbaar aan je hoofdvorm dus.
En ze zijn heel licht :j

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 17:26

bedankt voor de tip, als ik dit weekeind tijd heb ga ik zeker eens naar EJ.