Wandelen in de Ardennen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_S

Wandelen in de Ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 20:49

Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik dit in het juiste subforum zet, zo niet wil iemand het dan verplaatsen?

Ik heb in augustus helaas mijn eigen paardje moeten afgeven, maar in april ga ik met mijn vriend een weekendje naar de (Belgische) ardennen.

Graag had ik toch daar eens paard gaan rijden. We zitten in een hotel in namur.
Weet iemand in de buurt een (goede) plek waar je paarden kan 'huren', of in groep kan rijden?
Liefst had ik toch een dag gegaan, met eventueel 's avonds diner.
En natuurlijk graag een richtprijs erbij, of een link zodat ik die zelf kan opzoeken. ;)

De enige die ik momenteel zelf al gevonden had, was eentje bij 'furfooz/dinant', omdat ik daar zelf vroeger in de buurt op camping ging.

Alvast bedankt allemaal :D !

Grtz
Lynn

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:42

Je hebt dus al een hotel waar je in verblijft?
Want bij http://www.domainedumenil.be/index.php/ ... 0-22-april heb je weekend-arrangementen :) maar dat is met overnachting en twee dagtochten enzo.
Wat jij zoekt is dus meer een dagtocht. Maar misschien dat ze dat daar ook wel bieden als je het aanvraagt :j (gewoon ff mailtje sturen)
Is wel 1,5 uur rijden vanaf namur vandaan. Maar als je dat ervoor overhebt???

Naamgenootje :')

Solleke_Noah

Re: Wandelen in de Ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:18

In Seloignes, ik geloof dat je daar ook paarden kan huren voor enkele uren om het bos in te gaan: http://www.g-seppe.be/

Lynn_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 20:51

Ja we hebben een hotel in namen.
ik heb die van in furfooz eens gebeld en daar moet je weekje op voorhand ff bellen als je barbeque erbij wil :).

Zal die Gseppe website eens bekijken, thnx!

Lynn_S

Re: Wandelen in de Ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 14:38

jennifer1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:55

Hoi Lynn,

Op ongeveer een uurtje rijden zit Stal Hoursinne. Daar kun je een dagtocht maken. Je rijdt er echt door de bossen, zonder bit en met lange teugel. Ik vind het er zelf geweldig leuk om naartoe te gaan. De paarden zijn ontzettend lief en ondeugend. Veel paarden hebben een vervelend verleden, maar door de opvang die Henk en Laurenca ze geboden hebben, zijn ze weer in staat om tochten te maken. Samenvattend: prachtige omgeving, geweldige paarden, zeer fijne mensen en een goede begeleiding.

http://www.paardrijden-in-de-ardennen.be/ dit is hun website. Veel succes ermee! (Als je meer wilt weten kun je me natuurlijk altijd een bericht sturen)

Groetjes Jennifer