Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Huertecilla schreef:Dex2010 schreef:Je verteld dat je op een ruiterpas reed, dit is niet voor honden.
Jawel. Die mogen er wel komen, net als wandelaars. Uiteraard alleen los als er geen aanlijngebod geldt.
Amaris schreef:You sure?
Silence schreef:De eigenaar dient zijn hond(en) altijd onder appél te hebben.
Daarnaast telt het ook wel enigszins mee of het een losloopgebied was.
Zo niet, dan ligt de verantwoordelijkheid volgens mij sowieso bij de eigenaren.
Amaris schreef:You sure?
RuiterpadUit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken Een Ruiterpad is een speciaal zandpad waarover ruiters in de natuur met hun paarden kunnen rijden. Een ruiterpad ligt voor het grootste gedeelte vrij van het overige verkeer waardoor een ruiter met zijn paard geen overlast bezorgt aan andere weggebruikers.
Ruiterpaden zijn met een bordje aangegeven en alleen toegankelijk voor bereden paarden. Fietsen of wandelen is er verboden om zo een optimale veiligheid voor mens en dier te creëren. Er bestaan zowel smalle als brede ruiterpaden. Op brede ruiterpaden is mennen soms ook toegestaan.
Het bord voor ruiterpad kwam net als Fietsbrommerpad ook bij het RVV van 1990, alleen bestond Ruiterpad wat eerder.
Nog een:
Ruiterpad
Toelichting
In artikel 8 van dit reglement wordt het begrip ruiterpad geïntroduceerd. Verkeersteken G9 is het daarbij behorende bord. Het is gebleken dat in de praktijk behoefte aan de invoering van dit verkeersteken bestond. Een ruiterpad mag slechts gevolgd worden door ruiters. Het begrip ruiters wordt zodanig algemeen bekend geacht dat dit niet apart in dit reglement gedefinieerd is.
_Dune_ schreef:Ruiterpaden die met gewone paaltjes staan aangegeven zijn ook toegankelijk voor wandelaars.
). De mensen waren intussen uit het zicht verdwenen. Ik ben een stuk teruggereden (met die blaffende hond achter me aan), en ik heb naar de mensen geroepen of ze hun hond bij zich konden houden omdat hij anders achter ons aan ging de verkeerde kant op. Zeggen ze doodleuk: 'Ja, ze luistert nog niet zo goed. Ze komt wel als ze ons een tijdje niet meer ziet.' Nouja zeg! Weer terug gereden naar mn zus, komt het hondje weer helemaal achter me aan! Ik ben afgestapt, pony aan zus gegeven en ik heb de hond teruggejaagd (zag er errug charming uit
).
_Dune_ schreef:Mloes, ook in een hondenlosloopgebied hoort een hond onder appèl te staan, anders hoort de hond gewoon aan de lijn.
Maar ja, er zijn genoeg honden die niet onder appèl staan en die worden ook gewoon losgelaten. Zaak is dat wanneer je in het bos wilt rijden, bedacht moet zijn op loslopende honden en je ervoor moet zorgen dat je paard gewend is aan honden. Ik vind dat een ruiter daarin ook eigen verantwoordelijkheid moet nemen.
Huertecilla, hier moet je betalen om in het bos te mogen rijden. Van (o.a.?) dat geld worden ook de ruiterpaden onderhouden.
).