Fietsen mee op dissel trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

millie

Fietsen mee op dissel trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 13:13

Wij zouden graag 2 fietsen meenemen op de dissel van de trailer.
Heeft iemand daar ideeen / ervaring mee?
De trailer moet nog gekocht worden, waarbij we dan een rechte voorkant willen en geen dik polyester buikje.

Olikea

Re: Fietsen mee op dissel trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:17

Ik heb hier een aantal jaar terug ook naar gezocht.. Helaas niet gevonden.. Ik lees hier ook wer even mee

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:19

Ik heb fietsen voorop de trailer , werkt super ! ik heb een fiesenrek gekocht bij marktplaats en na een beetje flexen en bouten zit ie goed vast en past er een fiets op .

millie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 00:23

@petrea:Heb je misschien een foto?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:22

Fietsendragers die passen op de dissel van je caravan, die doen het ook wel op een paardentrailer.
Het enige punt is dat je bij een caravan middels je belading de kogeldruk binnen de perken kunt houden, waar je dat met een paardentrailer niet gaat lukken.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:00

ikke schreef:
Fietsendragers die passen op de dissel van je caravan, die doen het ook wel op een paardentrailer.
Het enige punt is dat je bij een caravan middels je belading de kogeldruk binnen de perken kunt houden, waar je dat met een paardentrailer niet gaat lukken.

Even de borststang een gaatje naar achteren zetten en dan is dat probleem(?) ook weer opgelost.
Er zijn trailers(o.a.westfalia) die het originele reservewiel met een adaptor op de dissel monteren! En zoveel zwaarder is een fiets ook niet.Dus waar hebben we het over?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:17

krijg je dan geen problemen met de draaicirkel van je trailer als je die fietsen op de dissel zet? Beetje slordig als je scherp moet draaien dat dan je wiel afbreekt of een deuk in je kofferbak veroorzaakt.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:42

Ik heb weleens een creatieve trekhaak aan de voorkant van de trailer bevestigd zien zitten waar vervolgens gewoon een fietsenrek op stond met fietsen.
Als je hem een beetje hoog zet heb je gelijk een hoofdstelhaak. :+

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:46

Wij hebben ook een fietsenrek verbouwd en op de dissel van de vouwwagen gemaakt. Kan helaas geen foto maken, wel halen hem er elk jaar weer af.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:48

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:51

Karreman schreef:
Even de borststang een gaatje naar achteren zetten en dan is dat probleem(?)

Paard past dan niet meer?

millie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 17:03

Anne_GTI schreef:
[SGW] (cross)fiets mee op de trailer

Ik wist dat ik het ergens gezien had... :D

Leuk, het rek wordt nog steeds geleverd in de genomede winkel. (prijs is wel gestegen)
Ik neem deze optie ook mee naar de trailerboer. Voordeel is ook dat je niet tegen de gootjes waar anders de banden op rusten kunt stoten.

Het punt waar ik nu het meeste mee zit is de "draaicirkel" Welke bocht kan je nog nemen.
Ik denk dat ik dat maar eens met een lange plank ga nabootsen om dat te bekijken.
Bij het parkeren op onze thuisbasis moet ik altijd flink draaien. Het zal in ieder geval worden: paarden eruit, fietsen eraf en dan manouvreren.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:43

Wij hebben ook een fietsenrek op de trailer voor 2 fietsen. Ik zal even kijken of ik een foto kan vinden. Dat fietsenrek is bedoeld voor op een auto zonder trekhaak, maar dat lukte niet op onze ford KA dus nu zit die op de trailer :+

Edit: Let niet op het paard, maar zo hebben wij het!
Afbeelding

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:43

let wel even op je kogeldruk.