Startlijst en bevoegdheid jury

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Startlijst en bevoegdheid jury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 10:40

Vraagje: Je ziet als jurylid op de startlijst deelnemers staan die midden uit het rhinogebied komen waar alle wedstrijden zijn afgelast. Mag je als jurylid hier wat mee en bv. het wedstrijdsecretariaat vragen om die deelnemers niet te laten starten? Kan de KNHS hier natuurlijk niet over bellen vandaag.

Scum

Re: Startlijst en bevoegdheid jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:34

Ik denk dat de jury er niks over te zeggen heeft. Je kunt alleen maar hopen dat deelnemers uit dat gebied hun verantwoordelijkheid nemen. Misschien dat een wedstrijdsecretariaat wel deelnemers kan weigeren?

Nu je het trouwens zegt... ik ga de startlijst van morgen ook eens even erbij pakken....

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:46

Ik heb daar ook al over nagedacht, niet eens als jury zijnde maar meer voor mijn eigen te starten wedstrijden. Ik zit nog niet binnen die 30 km, maar stel dat er een combinatie is die precies tussen mij en het risicogebied zit en beide kanten op start, dan zou het kunnen, theoretisch. Moet je er dan maar van uitgaan dat die persoon inderdaad zelf die verantwoordelijkheid neemt en niet komt?
Als jury kun je er niet veel mee denk ik, om dezelfde reden. Wij mogen geen startverboden opleggen, hooguit informeren. Wellicht kan het secretariaat hier iets mee, zij kunnen de deelnemer verzoeken niet te komen ivm risico...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:05

Hier in de omgeving zijn alle wedstrijden al afgelast. Lijkt me dat dit de beste oplossing is. Anders blijven mensen toch reizen.

Veline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:16

Wij zitten dan niet in het risicogebied, maar hadden toch vandaag uitvallers op wedstrijd omdat ze o.a. niet weg mochten van de pensionhouder, goede zaak. We hebben er inderdaad geen rekening mee gehouden vandaag. Kan je uberhaupt wel weten waar iemand vandaan komt (natuurlijk wel ongeveer, via rijvereniging, maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen)?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:39

Nee, op zich hoeft het lidmaatschap van een rijvereniging niets te zeggen, maar geeft wel wat aan natuurlijk. Mijn pensionhouder houdt alles ook goed in de gaten, en als zij denkt dat het niet kan, mag ik ook neit weg, maar dat wil ik dan ook niet...

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:52

ik ben zelf totaal ergens anders lid (papieren vereniging) dan waar paard staat..dus dat zegt helemaal niets.(maar ik mag toch hopen dat iedere eigenaar goed nadenkt voordat ze met paarden gaan slepen).... en geen onnodig risico gaan lopen

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:54

Als ik nu op wedstrijdplatform kijk, staat er bij verschillende wedstrijden al dat de organisatie niet het risico willen nemen en uit voorzorg maar afgelasten. Dat vind ik helemaal top!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:58

Jury kan er idd niks aan doen. En vind het ook van ruiter verantwoording daarnaast zegt wat op coupon/startbewijs staat niet altijd iets over waar paard staat ;)

Sienenivo: daar moet je even een ander topic over maken ;) maar nee dat mag niet. Er zijn wel andere redenen waarom koudbloeden vaker wat lager eindigen. Maar dat is niet gebasseerd op een mening maar op feiten die men in de proe ziet ;).

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:00

Hopelijk vinden sommigen ruiters/amazone hun prestatiedrang niet belangrijker dan het welzijn van hun paard en paarden van andere deelnemers,alhoewel ik bij sommigen daarover twijfel net als over twijfel bij sommigen pensionhouders die bang zijn voor hun naam!

Wel zou je navraag kunnen doen als jury bij het secretariaat van de wedstijdgevende club en of hun op de hoogte zijn dat sommigen ruiters/amazones uit de desbetreffende regio komt maar toch op de startlijst staan.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:39

Ik woon op de grens van het rhino gebied, maar heel veel combinaties bij mij in de kring starten nu gewoon net buiten het risico gebied, terwijl ze er zelf wel vandaan komen. Ik denk dat het risico op zoiets het grootst is in de grensgebieden. Bij ons worden sommige kringwedstrijden ook niet afgelast, omdat die buiten het risico gebied vallen en andere kringwedstrijden wel, omdat ze erbinnen vallen. Maar iedereen doet aan die wedstrijden mee, dat vind ik best gevaarlijk, dus ik laat mijn paard lekker thuis nu!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:53

Ik vind het dan aan de wedstrijdgevende club de verantwoording om die personen te weigeren!Weet zeker dat dat bij onze club niet zou gebeuren en wat dom van die ruiters/amazones om toch op wedstrijd te gaan wanneer ze uit een besmette regio komen,ik blijf voorlopig ook lekker thuis alhoewel wij nog meer dan 50km vanaf het besmette gebied zitten ga ik het er toch niet op wagen,mijn paard is me meer waard dan een wedstijdje rijden!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 09:41

Zouden jullie dit svp in een ander topic willen bespreken?
Bedankt!

Hebben jullie trouwens, wat wel bij dit topic aansluit, gelezen welke maatregelen de KNHS neemt bij de indoorkampioenschappen?

Overigens heeft het wedstrijdsecretariaat het opgelost in de betreffende casus.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:11

Kampioenschap gaat toch door....?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 12:30

Ja, gaat ook door maar voor de deelnemers uit het rhino-gebied wel met een behoorlijk aantal eisen.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:38

Ok zoals?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 12:41

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:51

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal off-topic reacties verwijderd :)
Mocht je antwoord willen hebben op een andere vraag kun je een eigen topic openen.

capriole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:27

De KNHS eisen zijn ergens ook wel apart, zie de site van Demy Kurtstjens, http://www.demy-kurstjens.nl/36506138 daar lees je dus dat de KNHS kijkt naar de adressen zoals die daar bekend zijn, de personen op de adressen in een straal van 20 km om het besmette gebied moeten een neusswab laten doen en een gezondheidsverklaring hebben. Maar er zijn ook mensen die qua postadres of huisadres niet in het besmette gebied wonen maar hun paarden/pony's kunnen daar dus wel staan. Die vallen dus buiten de boot, daar is geen zicht op.