Ik ben bijrijder van een 13 jarige quarterhorse hengst. Momenteel is hij geblesseerd en wandelen we alleen. Als hij tijdens het wandelen iets doet dat niet mag zeg ik, net als zijn eigenaar, " Nee!" Nu is het vreemde dat als hij stilstaat en bijvoorbeeld wil knabbelen en ik Nee zeg dan draait hij echt altijd, zijn hoofd weg. Hij kijkt zeg maar, over zijn schouder achterom. Iemand enig idee wat dit betekent? (Verder is hij natuurlijk het liefste en mooiste paard van stal)
Daar bedoel ik mee dat hij graag dingen vasthoudt met zijn tanden. Touwtjes, als hij de kans krijgt mijn capuchon, als ik zijn deken afdoe "bijt" hij daar ook in. Het is niet echt bijten want hij doet het zachtjes. Maar ik heb het liever niet. Zijn eigenaar trouwens ook niet. Als ik het geen halt toeroep doet hij dat als we net wandelen continue. Als hij iets minder fris is neemt het weer af.
ik oefen dan met open hand en mag ze het snoepje er niet afpakken tot ik het zeg, zeg ook altijd nee. en dan draait ze t om alsof ze t niet kan aanzien dan ofzo:p heeft ze ook zichzelf aangeleerd.
gewoon consequent blijven
Whizz
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-12 13:18
Dank je Carley, toevallig sprak ik gisteren af met een stalgenootje om dat te gaan oefenen, niet wetend dat het zou kunnen helpen. gewoon om weer eens wat anders te doen. Het wandelen alleen wordt zo saai voor hem.
ja alleen het gevaar daarbij is. dat mijn paardje vrijheidsdressuur heel leuk vind. en als je dan nee zegt tegen iets anders bv touw bijten dat ze dan kunstjes uit gaat voeren om positieve aandacht te krijgen:p
Als ze het hoofd wegdraaien betekend dat ze onderdanig zijn. Dat is een goed teken want dat betekend dat hij onderdanig aan jou is en de confrontatie niet aangaat.