Een rit maken met beginners?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Een_Vraagje

Een rit maken met beginners?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 22:19

Hoi hoi,

Graag zou ik een paar vrienden mee willen nemen om te gaan paardrijden. Het maakt niet zoveel uit waar zolang het maar niet in Limburg, Drenthe, Friesland, Groningen of helemaal in het topje van Noord-Holland ligt (dus centraal gelegen in Nederland). Maakt ook niet zoveel uit hoe of wat, gewoon een lekker rijden van een uurtje tot een paar uurtjes misschien of iets voor een keer.

Nu het probleem: ikzelf rij al 10 jaar pony (alleen ponies ja, had ooit heel even 1 verzorgpaard maar daar lag ik steeds naast) maar ik heb zelf geen eigen paard, en ook geen ruiterbewijs. Mijn vrienden hebben nog nooit op een paard gezeten en hebben ook geen paard en ruiterbewijs dus. Is er iets leuks te bedenken voor ze?

RusselNuwell

Re: Een rit maken met beginners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:21

Op zich zullen er genoeg aanbieders zijn die buitenritten aanbieden. Ben zelf vaker in het springendal (ootmarsum, overijssel) wezen rijden. Maar of het nou erg slim is om met mensen te gaan buitenrijden die nog helemaal nooit op een paard hebben gezeten?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:21

IK heb een keer een vriendin mee genomen die zei dat ze kon rijden. Nou wat een helse rit! Ik zou nooit met onervaren mensen en in jouw geval mensen die helemaal niet kunnen rijden op buitenrit gaan. Dat is na mijn idee vragen om problemen. :S

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:22

ruiterbewijs heb je bijna nergens nodig ;) Alleen in speciale gebieden. Dus maak je daar maar geen zorgen om!
Verder zou ik, vooral als ze nog nooit op een paard hebben gezeten, echt geen uren gaan rijden ;)
het is vaak ook niet verantwoord om meteen een buitenrit met ze te doen.
Is het niet leuk om eerst met ze een lesje in de bak bij een manege te laten doen? Kunnen ze ff de basisbeginselen leren, en dan evt. later met een stapritje mee naar buiten. Maar dan moet de manege die wel goedkeuren natuurlijk. Er zijn er ook die alleen met gevorderden naar buiten gaan. (en terecht!!)

Dat buitenrijden komt vast ooit nog wel ;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:25

je kan ook voor een huifkar rit gaan, vaak huur je een kar met een begeleider die het paard ment, en ondertussen zien jullie de natuur en doe je toch iets met paarden.
http://www.hotelmanegevanloon.nl heeft buitenritten met huifkarren, of de hittax waar mensen op een paard zitten, en alle paarden aan een lange buis vast zitten.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:28

Een_Vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 22:49

Oh ja, een buitenrit had ik zelf ook al uitgesloten, de titel kwam wat ongelukkig over idd maar ik dacht inderdaad zelf ook aan iets van een leuk lesje ofzo.i Ik weet alleen niet of dat mogelijk is zonder meteen vast lid te moeten worden en weet ik wat. Weet iemand een adresje?

@Tammy en Manex: haha wat grappig. XD Dat heb ik nog nooit gezien, ziet er best tof uit eigelijk. Even vragen of ze dat iets vinden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 07:55

met mensen die nog nooit op een paard gezeten hebben zou ik zeker geen buitenrit maken. Een paard is geen fiets. Of je zou bij een bedrijf moeten gaan rijden waar de paarden vast lopen (aan elkaar zitten), kan er zo snel ook niet opkomen maar bv in Loon op Zand zit zo'n bedrijf.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:50

Alice13 schreef:
IK heb een keer een vriendin mee genomen die zei dat ze kon rijden. Nou wat een helse rit! Ik zou nooit met onervaren mensen en in jouw geval mensen die helemaal niet kunnen rijden op buitenrit gaan. Dat is na mijn idee vragen om problemen. :S

Pff, ja inderdaad is dat vragen om problemen! Zelfs al is het paardje heel erg lief, toch Lies? :o

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:53

kunamosity schreef:
Alice13 schreef:

Pff, ja inderdaad is dat vragen om problemen! Zelfs al is het paardje heel erg lief, toch Lies? :o

Het blijft een vluchtdier :D :o

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:25

Een echte buitenrit maken met mensen die totaal geen ervaring hebben vind ik niet zo verstandig.
Er zijn manege's met de mogelijkheid om op eigen terrein een buitenrit te maken, je hebt dan geen last van verkeer e.d. Manege De Bongerd in Glimmen heeft een eigen terrein van 10 ha (met bos), maar ja Glimmen is niet echt centraal in het land. ;) http://www.manegedebongerd.nl/manegeframe.htm (klik op "Het terrein ")

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:03

manege van bijnen in Putten (Veluwe) doet het wel, dan onder begeleiding, ik weet niet hoeveel mensen je wil meenemen? anders kun je beter om 2 begeleiders vragen. we hebben superbrave paarden en pony's. maar zal eerlijk zijn, een rit van 1.5 uur is lang zat als begeleider van beginners!