Gele 'pas/kaartje' voor Duitse ruiterpaden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Roxanne

Gele 'pas/kaartje' voor Duitse ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 14:34

Hoi,

Om legaal op de Duitse ruiterpaden bij ons te mogen rijden is zo'n geel kaartje nodig wat zichtbaar bevestigt moet worden en waar elk jaar zo'n nieuw stickertje opgeplakt wordt. Nu weet ik alleen niet waar ik zo'n ding kan bestellen, omdat ik geen idee heb hoe het heet.

Ik had dus al zo'n kaartje, maar dat had ik gekregen van iemand die stopte met de paardensport; het staat dus niet op mijn naam.

Even to the point; hoe heet zo'n kaartje en waar kan ik het bestellen/kopen?

Thanks!

Caro18

Re: Gele 'pas/kaartje' voor Duitse ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:55

Hoi,
Die gele kaarten is een pferdekennzeichen of reitkennzeichen. Het paard moet het zichtbaar aan beide kanten van zijn hoofd/hals hebben. De eerste keer aanvragen kost ongeveer richting de 40 euro (dan krijg je het kenteken + de stickers voor het rij jaar) Verlenging van een jaar kost rond de 30 euro. Je krijgt dan de sticker van dat jaar thuisgestuurd. Je kunt het in duitsland aanvragen bij o.a Ambt für Grünflachen und Umweltschutz. Ik weet niet in welke regio je woont, maar ik zou gewoon naar het dichtsbijzijnde Ambtshaus in duitsland gaan en vragen.