Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik zit met een vraagje.
Mijn merrie krijgt elke winter een winterdeken op omdat ze het vrij snel koud heeft. Ze is er erg tevreden mee dus dat zit allemaal wel snor.
Een aantal jaren geleden heeft mijn moeder een deken gekocht op Jumping Mechelen, aan één van de standjes. Het heeft eigenlijk geen echt merk dus het is lastig terug te vinden op een site oid. Aangezien het deze winter wel erg koud geworden is zouden we er een dikker deken bij willen kopen om volgende winter bij de hand te hebben moest het nog eens zo sterk vriezen. Dit jaar was het een beetje behelpen met een fleecedeken eronder en een regendeken als extraatje erop (en om zeker te zijn dat ze overdag niet nat zou kunnen worden in het weiland).
Om te bekijken voor hoeveel gram we zouden gaan voor ons nieuwe deken wilde ik vandaag even bekijken hoeveel gram dit deken is. Alleen kan ik het nergens terugvinden op het etiket. Ik vroeg me dus af hoeveel gram een gewoon doorsnee (ik denk ook waterdicht) winterdeken is. Het heeft 45 à 50 euro gekost zei mijn moeder.
Paar foto's:

Ik had ook niet verwacht dat je er echt sluitend antwoord op kon geven hoor, maar dit is tenminste een richtlijn. Ik weet ook niet hoe standaard diktes van dekens zijn. Waar ik wel al achter ben is dat de maten gigantisch verschillen...
Het hing daar scheef na het rollen geloof ik. Het hangt niet standaard scheef gelukkig, kan me toch niet herinneren dat het nu scheef ligt (ze was toen wel teveel tonnetje rond, heeft dat er misschien ook wat mee te maken, dat het sneller gaat draaien?)
Mijn vliegendeken kan ik me niet meer herinneren. Ik geloof dat die ook tamelijk correct was, maar weer zo'n gigantische halsruimte dat ze er half in verzuipt.