Bedankt allemaal
Het was een moeilijke beslissing om haar in te laten slapen, maar ik heb er vrede mee en ik sta er wel 100% achter. Ik heb gedaan wat het beste was voor mijn beestje.
Mijn gevoel is dus niet zo raar geweest, want ik had gisteren al zoiets van: zo snel mogelijk bij de andere twee in. Mijn ouders zijn niet echt paardenmensen, en bekijken het voor mijn mening te menselijk. Zij vinden dat Zorro nu meer aan ons heeft als aan twee vreemde paarden. (Zorro heeft die twee echt nog nooit gezien, dus volkomen vreemd)
Ik ben zelf steeds van mening geweest dat een paard altijd het meest aan soortgenoten heeft. Hoe menselijk ze zich soms gedragen, ze moeten gewoon andere paarden om zich heen hebben. Ik ben er echt op tegen om een paard alleen te laten staan.
Maar goed, ik begon wel te twijfelen, ze zijn er zo van overtuigd dat ik er niet goed aan doe om Zor morgen te verhuizen, en ik wil natuurlijk wel het beste voor mijn paard. En als je ziet dat je beestje gewoon echt ongelukkig is, en andere mensen dat uitleggen als rouwen en zeggen dat je daar de tijd voor moet geven in een vertrouwde omgeving.. Pff..
Ik leg het uit als, paard voelt zich doordat Natje er niet meer is alleen, en een paard alleen is niet gezond en niet goed, en daar worden ze niet beter van.
Mijn eigen gevoel is denk ik toch het best, dus morgen verhuizen we haar gewoon. Dat wennen enzo, ach daar ben ik niet zo bang voor. Toen ze beleerd werd kwam ze ook in een vreemde omgeving en in een kudde en dat liep ook wel los.
Ik wil er zelf geen paard of pony meer bij. 3 in totaal is genoeg, een groot paard wil ik er niet bij en een pony.. Ach, geen een zou kunnen tippen aan de topper die ik gisteren heb laten gaan
3 stuks is prima, en verhuizen is een geweldige oplossing. Ik woon alsnog vlakbij, en het zou even wennen zijn dat ik eerst in de auto moet stappen voor ik mijn paard kan zien: het idee dat ze lekker met zn 3tjes in een groot weiland kunnen lopen, ik heb het er wel voor over
Dit is de beste oplossing, en ik zorg dat het zo snel mogelijk uitgevoerd word.
Ik kan hoe dan ook zelf beslissen, het is mijn paard, maar ik begon te twijfelen aan mijn eigen plan.
EDIT: reden dat mijn ouders ook aangeven, Zor is mishandeld en verwaarloost voor ik haar kreeg, en het is gewoon een gevoelig paard. Zij vinden dat dit al heftig genoeg is geweest en dat nog een verandering echt niet goed is. Zor kan ook niet tegen veranderingen, maar nu heb ik geen keus. Ik denk dat de andere paarden wel zo'n afleiding gaan geven dat Zor zich weer gewoon als gezond paard gaat gedragen, al zal het misschien een paar dagen duren.