Laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerMarley

Laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 12:42

Haaai,

Weet iemand toevallig waar je Rijlaarzen kan vinden met korte maat ( ben maar een kleintje) maar wel voor dikke kuiten! want mijne zijn lekker breed :( .. Ik ben opzoek maar kan tot heden nog altijd niets vinden..
Ze moeten wel enigszin beetje te betalen zijn natuurlijk:), want die ik vind zijn 2 tot 300 euro is nogal aan de prijzige kant :D

Wie o wie kan mij helpen, want wordt er zo beetje gestoord van:)

me88

Re: Laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:56

Ik denk persoonlijk dat je bij wat duurdere laarzen uitkomt omdat je waarschijnlijk maatwerk moet hebben. De goedkopere laarzen bestaan alleen maar in standaard maten.
Succes met je zoektocht

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 13:57

me88 schreef:
Ik denk persoonlijk dat je bij wat duurdere laarzen uitkomt omdat je waarschijnlijk maatwerk moet hebben. De goedkopere laarzen bestaan alleen maar in standaard maten.
Succes met je zoektocht

Ik vermoed het ook, maar bedankt!:).

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:02

Als je het leuk vind en er genoeg goeie verhalen over kan vinden zou je ook Lipica kunnen proberen. Je bedenkt je eigen laars en laat ze opmeten. Heb ze zelf niet maar zou ze in de toekomst wel willen!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:06

Er zijn zat korte modellen met een wijdte maat :j
Aigle heeft ze, en nog meer merken wel.
Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel je kuitmaat is.

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 14:14

branka16 schreef:
Er zijn zat korte modellen met een wijdte maat :j
Aigle heeft ze, en nog meer merken wel.
Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel je kuitmaat is.

Weet mn kuitmaat juist niet :o ..

Mierke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:15

Hier nog een kleintje met dikke kuiten! :D

Ik ben nu naar 2 ruitershops geweest en heb wel een paar gevonden die me pasten! Zijn leren rijlaarzen en de goedkoopsten waren €150? (van horka geloof ik) en €170? volgens mij van harrys horse maar dat weet ik niet meer zeker. Dezen zijn nog in bestelling dus weet nog niet zeker of ze passen. Ook had ik nog hele mooien gezien van 370! euro. Die pasten perfect! Maar ik wacht nog even de bestelling af voor dat ik wat ga kopen. Vroeger had ik altijd rubberen laarzen met rits van HKM door de rits waren die breder.. die waren niet zo duur.

Maar wat is dus wil zeggen; Ga gewoon even op bezoek bij een ruitersportzaak! :+ Of meerderen! De ene ruitersportzaak had niks wat me paste, en de andere kwam zo met 3 paar aanzetten!

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 15:07

Mierke schreef:
Hier nog een kleintje met dikke kuiten! :D

Ik ben nu naar 2 ruitershops geweest en heb wel een paar gevonden die me pasten! Zijn leren rijlaarzen en de goedkoopsten waren €150? (van horka geloof ik) en €170? volgens mij van harrys horse maar dat weet ik niet meer zeker. Dezen zijn nog in bestelling dus weet nog niet zeker of ze passen. Ook had ik nog hele mooien gezien van 370! euro. Die pasten perfect! Maar ik wacht nog even de bestelling af voor dat ik wat ga kopen. Vroeger had ik altijd rubberen laarzen met rits van HKM door de rits waren die breder.. die waren niet zo duur.

Maar wat is dus wil zeggen; Ga gewoon even op bezoek bij een ruitersportzaak! :+ Of meerderen! De ene ruitersportzaak had niks wat me paste, en de andere kwam zo met 3 paar aanzetten!

Dankje wel!,
Hier in Zeeland hebben we niet veel ruitersportzaken, we hebben er 1 een goeie maar ook gelijk heel duur, maar denk dat ik toch nog maar een keer daar ga kijken, misschien hebben ze inmiddels wel wat nieuws:)..
Ellende als je zo lijf heb he! haha

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:09

Wat zijn je maten als ik mag vragen? Veel merken hebben in ieder geval een 'wijd' of 'extra wijd' optie en 'laag' en 'extra laag', maar neem aan dat die dan ook niet passen?

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 15:43

JosineS schreef:
Wat zijn je maten als ik mag vragen? Veel merken hebben in ieder geval een 'wijd' of 'extra wijd' optie en 'laag' en 'extra laag', maar neem aan dat die dan ook niet passen?

Nou dat is het hem juist, Hier heb ik die maten nog niet gevonden die wijd of extra wijd en kort enzo..:)

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:48

http://www.paardrijlaarzenwinkel.nl/pet ... t-bepalen/ (even naar beneden scrollen)
Dit zijn de standaart maten van petrie. Bovenin staat je voetmaat, de rest is eerst hoogte, daarna kuit. Deze maten kan je met goed zoeken en een beetje geduld vaak tweedehands (in zeer goede staat) op marktplaats ook vinden, ben je een stuk goedkoper uit.

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 16:17

JosineS schreef:
http://www.paardrijlaarzenwinkel.nl/pet ... t-bepalen/ (even naar beneden scrollen)
Dit zijn de standaart maten van petrie. Bovenin staat je voetmaat, de rest is eerst hoogte, daarna kuit. Deze maten kan je met goed zoeken en een beetje geduld vaak tweedehands (in zeer goede staat) op marktplaats ook vinden, ben je een stuk goedkoper uit.

Dankje!! :D

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:46

Je kunt ook laarzen op maat laten maken, is heus niet heel veel duurder dan normale prijzen. (±200,-).
Succes! :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:35

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 16:25

Heb inmiddels al nieuwe laarzen gevonden die me wel passen :D.. van Mountain Horse:)!

Mierke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:01

Pff.. Nou ik meende ook laarzen gevonden te hebben die me pasten.. Maar niks bleek minder waar.. Meteen in de winkel hebben ze de rechterlaars erg vaak op het rek-apparaat moeten zetten maar toch aangekregen. Thuis nog erg veel moeite gehad maar weer aangekregen. Zo nog een paar dagen moeite gehad en meende dat het toen goed was. Maar na 2 dagen niet meer gedragen te hebben kreeg ik ze niet meer aan & toen hebben we de rits kapot getrokken.. Morgen maar terug naar de winkel dus.. En dan maar hopen dat ze er wat aan kunnen doen. Lijkt me niet helemaal normaal dat je de laars na 2 weken nog steeds niet fatsoenlijk aan kan krijgen.

@tinkermarley: Zijn dat leren rijlaarzen of gewone?

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 08:06

Mierke schreef:
Pff.. Nou ik meende ook laarzen gevonden te hebben die me pasten.. Maar niks bleek minder waar.. Meteen in de winkel hebben ze de rechterlaars erg vaak op het rek-apparaat moeten zetten maar toch aangekregen. Thuis nog erg veel moeite gehad maar weer aangekregen. Zo nog een paar dagen moeite gehad en meende dat het toen goed was. Maar na 2 dagen niet meer gedragen te hebben kreeg ik ze niet meer aan & toen hebben we de rits kapot getrokken.. Morgen maar terug naar de winkel dus.. En dan maar hopen dat ze er wat aan kunnen doen. Lijkt me niet helemaal normaal dat je de laars na 2 weken nog steeds niet fatsoenlijk aan kan krijgen.

@tinkermarley: Zijn dat leren rijlaarzen of gewone?

Oei das balen zeg!, deze moet ik ook beetje mn kuiten erin wringen maar als ze dichtzitten dan zitten ze wel heel lekker!:P..
Zijn Leren laarzen van mountain horse! zijn echt super! en geweldig lekkere grip in mn beugels! erg blij mee!
Succes met die van jou! hoop dat ze er wat aan willen/kunnen doen! want dit is idd niet normaal!