'Vreemd' gedrag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_S

'Vreemd' gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 13:38

hallo allemaal!
ik heb nu een bijna 2 jarige welsh merrie en ze heeft een beetje 'vreemd' gedrag. Ja, vreemd tussen haakjes omdat het denk ik gewoon een stukje karakter is.

Als je bij de wei aankomt is zij de eerste die aan komt lopen en ze hinnikt altijd. maar als je naar haar toe loopt doet ze haar oren in haar nek en dan vind ze het opeens niet zo leuk meer. maar als je bij de andere pony staat dan komt ze aanlopen en zie je haar zo kijken van: ''hee... ik wil ook aandacht!'' maar dan geef je haar aandacht en dan is het weer hetzelfde,, oortjes in de nek!

Bij het poetsen hetzelfde liedje. Ze vind het helemaal niet leuk, maar als het warm word en ze heeft die dikke vacht nog wil ik haar een beetje helpen. ook staart en manen doen vind ze maar niks :n

Dit kan ook gewoon een beetje pubergedrag zijn, maar ik was even benieuwd wat jullie ervan zeggen :j

xx

xElinexStone

Re: 'Vreemd' gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:04

Ik denk dat het redelijk uit probeer gedrag is.... Maar dat weet ik niet zeker

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:07

Een pony van mijn vriendin heeft dit ook ongv. 2 weken gedaan, maar dat was dus echt uitproberen, als het goed is gaat het vanzelf weer over. Hoelang doet ze dit al?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:09

Merrie gedrag...

Heb er hier nog een. Als je haar roept hinnekt ze en komt ze er vrolijk aan, maar als je dan bij haar staat gaan de oortjes naar achter en lijkt ze het allemaal niet zo leuk te vinden.
Overigens vindt mijn merrie poetsen wel echt heerlijk, maar ken heel veel merries die er niks aan vinden.

Bij mijn merrie is het wel verbeterd sinds ze minder op stal staat (staat nu overdag altijd buiten) en buiten is ze ook veel vriendelijker dan in stal. (In stal lijkt ze soms wel echt boos als je bij de deur staat) .
Het is alleen het zure gezicht, voor de rest is ze zeer vriendelijk.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 17:48

het is ook echt een dominante merrie ja :') probeert overal de baas in te zijn bij mij en andere pony's, maar bij mij laat ik dat sowieso niet toe :) ze staat 24/7 buiten met weidemaatje :j vandaag beetje gepoetst, vooral om haar reacties. ze vond het niet heel geweldig maar bleef wel staan. ik heb haar beloond als ze het goed deed, en als ze wegstapte stopte ik met de borstel en begon weer bij d'r hals. ze doet het redelijk goed :j hoefjes geven doet ze prima als ze los staat!

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 17:49

DemiWekema schreef:
Een pony van mijn vriendin heeft dit ook ongv. 2 weken gedaan, maar dat was dus echt uitproberen, als het goed is gaat het vanzelf weer over. Hoelang doet ze dit al?

sinds ik haar heb, dus al zeker half jaar. naar andere mensen doet ze zuur alsof ze ik weet niet wa hebben gedaan :n

Evi_Ibisco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:55

misschien moet je eens proberen om haar gewoon te negeren? als je toekomt op de wei haar geen aandacht geven maar dan ook niet de andere paarden. doe gewon je ding en ga dan terug weg. kom na een uurtje terug en doe het weer.
na een paar keer kan je als je toekomt haar gewoon gedag zeggen net als aan de andere paarden en voor de rest negeren. het kan dan zijn dat ze je aandacht komt opeisen en wat komt duwen of soms even bijten (deed mijn pony 1 keer), maar dan moet je je sterk opstellen en er niet aan toegeven. eis je ruimte op (draai je misschien met je rug naar haar) zodat je je comfortabel voelt. waarschijnlijk komt ze wel een paar keer proberen duwen maar herhaal het telkens gewoon. als ze kalm ergens wat verder staat ga dan rustig naar haar toe maar let goed op haar reactie. van zodra ze nog maar even haar gewicht verlegt weg van jou sta dan stil en wacht, ook als ze haar hoofd weg van je draait. wacht een paar seconden tot dat ze terug staat zoals ze er voor stond en probeer dan een stapje dichter, draait ze zich weer weg stop dan terug en wacht. de eerste keer moet je haar niet aanraken maar wandel gewoon terug weg. en zo moet je dat opbouwen.
ik had ook een pony die eerst vrolijk afkwam en daarna niets meer van me moest hebben, ze liep ook gewoon weg als ik haar wou vangen. maar met veel geduld kom je er wel. je moet erg goed naar je paard kijken. en zeker naar haar reactie, je paard zegt je wanneer je te dicht staat zodat ze zich niet meer comfortabel voelt, luister er ook dan naar.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 22:05

@Evi_Ibisco: ik zal dat eens een paar dagen gaan proberen. ik hoop dat dat wel helpt.
vandaag was ze eventjes weer heel lief en wilde ze graag aandacht, maar later was ze weer zo vervelend