[PG] Gezocht, valk kleurige welsh-A Ilja

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

[PG] Gezocht, valk kleurige welsh-A Ilja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 13:03

Hoi,

een paar jaar geleden had ik een verzorgpony Ilja. Een onwijze dondersteen met een eigen wil.
Toen ze te koop stond, hebben mijn ouders en ik lang getwijfeld of we haar zouden kopen. Dit hebben we uiteindelijk toch maar niet gedaan omdat ik er niet lang op zou kunnen rijden ivm haar grote.
Ilja is een merrie van 1.15m ongeveer. Haar leeftijd zou ik niet meer weten. Ze was zowel beleerd voor de kar als onder het zadel. Ze is volgens mij naar drenthe verkocht maar dat weet ik niet zeker. Ze stond in Ursem.
Het lijkt me leuk om te weten hoe het nu met haar gaat.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 18-02-12 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Voodoo1985

Re: [PG] Gezocht, palomino welsh-A Ilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:05

Ik ken haar niet maar dit is geen palomino maar eerder een valk kleurige pony.
Veel succes met je zoektocht

Jellebie

Re: [PG] Gezocht, palomino welsh-A Ilja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 13:06

ja je hebt gelijk , zat een beetje met mijn eigen paard in mijn hoofd :=

0kayleigh0

Re: [PG] Gezocht, valk kleurige welsh-A Ilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:25

kan het dat ze rondt de 7 jaar is en verkocht is op een paardenmarkt in belgie?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 19:26

0kayleigh0 schreef:
kan het dat ze rondt de 7 jaar is en verkocht is op een paardenmarkt in belgie?

Ik zou het niet weten! Dat moet dan gebeurd zijn nadat ze bij ons vandaan verkocht is.

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:28

ik ben onlangs naar een markt geweest (pak 4 maanden geleden ofzo) en daar stond een valkkleurig merrietje. heel rustig ondanks alle stress die ze had. had niet echt spectaculaire bewegingen, ze hebben haar een stukje laten opdraven. ze was beleerd voor kar en koets, stond te koop als een echte kinderpony voor 700 euro als ik mij niet vergis. ze is niet verkocht geweest en later terug mee naar huis genomen.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 19:31

0kayleigh0 schreef:
ik ben onlangs naar een markt geweest (pak 4 maanden geleden ofzo) en daar stond een valkkleurig merrietje. heel rustig ondanks alle stress die ze had. had niet echt spectaculaire bewegingen, ze hebben haar een stukje laten opdraven. ze was beleerd voor kar en koets, stond te koop als een echte kinderpony voor 700 euro als ik mij niet vergis. ze is niet verkocht geweest en later terug mee naar huis genomen.

Als het goed is zou ze nu wel ouder moeten zijn als 7. Ik denk een jaar of 13. Maar dat weet ik niet zeker, en ze kunnen natuurlijk ook niet helemaal eerlijk zijn over haar leeftijd. Ik weet het niet.....

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:34

op een markt zijn ze vaak niet eerlijk :+
kan je wat meer info geven over haar?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 19:36

0kayleigh0 schreef:
op een markt zijn ze vaak niet eerlijk :+
kan je wat meer info geven over haar?

Tja, meer dan dat er staat zou ik echt niet weten. Ik was nog maar een jaar of 8/9 toen ze weg ging dus alle details over haar zijn vervaagd. Het enige wat ik verder nog weet is dat ze op haar 4e een veulen heeft gehad en toen ze een jaar of 7 was hier weg is gegaan en dat is nu alweer 8 jaar geleden,

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 23:43

Niemand?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:49

Ik ken de pony denk ik wel. Een vriendin van mij heeft vroeger op haar gereden in Ursem. Stond ze op de Noorddijkerweg? Wellicht kan ik haar vragen of zij iets weet. Leeftijd is sowieso wel ouder dan 7 ja. Zij is inmiddels 22 en we reden er op toen we nog samen op een shetlander en welshje B reden. Ik ben 20 en mijn pony is verkocht toen ik 12 was, 8 jaar geleden dus. En toen werd de pony al bereden ;) Dus 11 is ze minimaal!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 00:10

Jolienn schreef:
Ik ken de pony denk ik wel. Een vriendin van mij heeft vroeger op haar gereden in Ursem. Stond ze op de Noorddijkerweg? Wellicht kan ik haar vragen of zij iets weet. Leeftijd is sowieso wel ouder dan 7 ja. Zij is inmiddels 22 en we reden er op toen we nog samen op een shetlander en welshje B reden. Ik ben 20 en mijn pony is verkocht toen ik 12 was, 8 jaar geleden dus. En toen werd de pony al bereden ;) Dus 11 is ze minimaal!

Ja klopt, die meiden waren er voor mij , ik was er daarna :D Ze stond inderdaad op de Noorddijkerweg.

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:41

kon ze ook kunstjes?? of dat niet?
en hoe lang is het ongeveer geleden?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 16:49

Ik heb er laatst over nagedacht en volgens mij is het toch al weer zo'n 8 a 9 jaar geleden dat ze verkocht is (djeezus wat vliegt de tijd!) Kunstjes kon ze hier nog niet.