transport 2 mini's Schagen naar België ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manon262

transport 2 mini's Schagen naar België ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 17:16

Hoi!

Ik wil 2 leuke mini'tjes erbij kopen, alleen, heb geen, betaalbaar, vervoer

Wie weet wat ? (van Schagen naar België, bij Antwerpen)

En dan bedoel ik niet dat ik niets wil/kan betalen, alleen niet 296-300€ voor een vervoer van de ponietjes naar ons, dat vind ik nl echt wat veel, ik had meer aan max 100-120€ gedacht, vervoerskosten

Wie heeft idee(tjes) ?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:36

brandstof is erg duur, dan heb je nog je onderhoud en afschrijving van zowel de auto als de trailer.
EN natuurlijk nog het hele stuk terug. Hou ook rekening met de uren die iemand er dus in stopt
En het is een behoorlijk stuk rijden.... heb je zelf al berekend wat je zelf kwijt zou zijn met auto + trailer?

Tis ongeveer 220 km (gunstig genomen) dus 440 retour.
Auto rijdt (met trailer er achter) meestal rond de 1 op 8 dacht ik. Dat is 55 liter dat is bijna 100 euro aan brandstof kosten.... Alleen brandstof kosten. Dan komt het onderhoud er dus nog bij, en de uren dat iemand voor jou aan het rijden is (je mag maar 90km p/u, binnendoor rij je langzamer, dus laten we zeggen dat het, gunstig genomen, 3 uur heen en 3 uur terug is).

die 100-120 euro is niet echt realistisch, tenzij je de pony's zelf gaat halen met je eigen materiaal (auto+ trailer)

carleros

Re: transport 2 mini's Schagen naar België ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:28

Nee, dat is helaas idd niet echt realistisch, tenzij de pony's zelf kunt halen.
Ik denk, dat, als je iemand je pony's laat transporteren, zeker rond de 300 Euro uitkomt (dat zou het bij ons ook kosten).
Maar misschien kun je een trailer huren? Is goedkoper.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 20:39

bedankt van jullie reacties al.

begrijp best dat het wel wat kost dat vervoer, trailer huren kan ik helaas niet op 't moment ivm geen trekhaak, maar laat ons nog zeggen 150-200,meer hoeft dat toch niet te zijn ivm vervoer ? of zie ik dat nu echt zo verkeerd ?

toen ik zelf nog reed, kon ik rond 600km met 1 bak diesel rijden, dus ik zou ca 100-120 oprijden aan diesel, maar dat kan ik nu dus niet en het zijn echt zo'n leuke mini's ;p

niemand wat toevallig is onze kant uit moet komen en ze mee kan nemen ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 01:01

Ik denk dat je het wel echt verkeerd ziet ;)
Zie mijn post. Het is niet alleen de brandstof kosten, ook de afschrijving, slijtage, de uren dat d die persoon voor jou on de auto zit (tijd is ook geld ;) ) toch 6uur rijden in totaal.

Wil je het bedrag kwijt zijn dat jij in je hoofd hebt, dan zal je toch zelf een auto ergens moeten lenen en zelf gaan rijden

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 01:08

tja als het 6u rijden in totaal is dan kan ik de hoge vervoer prijs ook begrijpen :j

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:48

ik vind ook dat je er met 200 euro nog niet bent
het kost mensen erg veel tijd kost gewoon een hele dag
en dan de dure brandstof kosten
en de afschrijving van de auto/trailer

ik vind 300,- redelijk schappelijk, maar ik zou zelf kijken voor 2 pony's bij jou in de buurt ;)

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 18:44

Ik vind het ook redelijk maar misschien is het toch beter van iets in de buurt van mini'tjes te zoeken alleen, ze zijn echt zo leuk :~

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:53

Hallo,
Ik denk dat je toch wel iets schappelijker moet kijken ik ga met Mri mee wat dit betreft. Het gaat ook om afschrijving en al dat soort dingen. Helaas gaat het niet alleen om de diesel. Heb toch even uitgerekend, want ik vervoer zelf ook regelmatig paarden en pony's maar voor mij is het zeker 713km dus ik kan je helaas niet helpen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 02:23

Ik woon in de buurt van Schagen en ik zou het wel willen doen voor Eur 250,--. Als je dat ziet zitten pb je me maar...