verveling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

karin1994

verveling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 11:53

hallo iedereen!

ik heb een probleempje, wegens een ongeluk staat mijn paard al een maand stil
al weer 2 lessen gevolgd, helaas ging dat niet, nu moet ie dus weer een maand stilstaan
en zonder al dat werk waar hij zich echt voor inzette! gaat ie zich nu een beetje (nogal) vervelen

hij gooit de waterbakken om (die wij met de hand moeten vullen met dit weer) ;(
zijn weidemaatje lijd er ook nogal onder, zijn humeur word er ook niet beter op aangezien
mijn paard haar de hele tijd achterna zit en bijt
en ik zie dat zijn lust langzaam maar zeker weg gaat

nu heb ik al vrijheidsdressuur geprobeerd, maar dat werkt voor geen meter bij hem
aangezien hij nog jong is en super dominant, als ik er mee begin word het gewoon gevaarlijk

nu zoek ik: leuke spelletjes om samen te kunnen doen zodat onze band nog sterker word en hij zn lust weer terug krijgt en zich niet de hele dag verveeld
leuke tips om hem bezig te houden als ik bv. geen tijd heb of op school zit
leuke oefeningen die zijn achterhad ook weer sterker maak

okee ik hoop echt dat jullie wat weten, ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn! :j

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:56

Je zou wat grondwerk kunnen gaan doen. Is niet zo belastend verder zou je als het kan misschien wat stapwerk aan de dll kunnen doen.
Misschien moet je ook eens naar de voeding van het paard kijken weet niet wat je hem nu geeft maar ik zou gewoon op ruwvoer zetten en daar op houden. Misschien had je dat zelf ook al bedacht.

Elles

Re: verveling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:58

RT-P >> OPG

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 12:00

yep idd ze krijgen aardig wat hooi, hij eet, maar niet meer met plezier, als je eerst het hooi aanraakte stond ie echt met oortjes naar voren, en te schudden met zn hoofd van ja ja ja ja hooooooi geef geef
en nu maalt ie er niet om nu is het meer van oh hooi joepie...gaap
brok vind ie heerlijk maar dat kunnen we niet onbeperkt geven natuurlijk :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:05

karin1994 schreef:
yep idd ze krijgen aardig wat hooi, hij eet, maar niet meer met plezier, als je eerst het hooi aanraakte stond ie echt met oortjes naar voren, en te schudden met zn hoofd van ja ja ja ja hooooooi geef geef
en nu maalt ie er niet om nu is het meer van oh hooi joepie...gaap
brok vind ie heerlijk maar dat kunnen we niet onbeperkt geven natuurlijk :')

Dus momenteel krijgt hij wel brok?
Daar zou ik mee stoppen. Hij doet verder geen werk en heeft dat niet nodig.

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 12:15

hij kreeg eerst 2 bekers, nu nog maar 1 we zijn langzaam aan het afbouwen;)

gwenr86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:14

Wat bij mij heel goed helpt en heeft geholpen om de band te versterken is veel grondwerk, afwisselen met bijvoorbeeld buiten wandelen. Qua weer is dat nu wel weer te doen. Veel poetsen, ga zijn gevoelige plekjes ontdekken en masseer hem daar lekker (ik krijg Ben er mee in slaap). Ik heb de verplichte pauze van ons als een groot voordeel gezien. Ik kom alleen nog om 'leuke dingen' met hem te doen en onze band is echt vele malen beter geworden. Ben is nu 5 jaar maar heb nog geen sporen van verveling opgemerkt.
Waarom staat hij op rust? Misschien zijn er wel bepaalde vd oefeningen die jullie wel kunnen doen? Laat je erover informeren en begeleiden, vooral omdat je aangeeft dat hij ook dominant is....
Succes ermee +:)+

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 14:53

dankje, hier heb ik wat aan, jah ben echt naar sites op zoek parelli en dat soort dingen, bedankt