Gezocht dhr. F. Buiter (fokt met de Icara-stam).

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Gezocht dhr. F. Buiter (fokt met de Icara-stam).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 19:27

Hallo,

ik ben voor iemand anders aan het kijken of ik de fokker van haar paard kan vinden. Op de papieren staat dat dhr. F. Buiter de fokker is. De merrie is 16 jaar oud, Houston x Samber en haar moeder Zicara :)

Heeft iemand enig idee of dhr. Buiter nog fokt en waar hij eventueel te vinden is.

Alvast bedankt :)

S_en_Z

Re: Gezocht dhr. F. Buiter (fokt met de Icara-stam).

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:52

Denk dat je er weinig mee kunt als je geen woonplaats oid hebt.

Toevallig stond er een adres onder de naam van mijn paard haar fokker. Het adres klopte niet meer maar door flink googlen ben ik toch via via bij ze terecht gekomen :)

Als je een woonplaats hebt kennen er misschien mensen de fokker.

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:54

En als je het KWPN een mail stuurt?
Met daarin de naam, stamboeknr. etc etc.
Dan krijg je gewoon een lijst met de nakomelingen en de fokkers e.d.
Misschien dat daar een adres of woonplaats bij staat..

Heet de merrie Micara en staat te koop?

edit: toevoeging
Laatst bijgewerkt door Meissieline op 15-02-12 17:00, in het totaal 2 keer bewerkt

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:58

Nou is de naam Buiter niet zo heel veel voorkomend. Dus even via facebook of hyves contact opnemen met wat mensen met de achternaam Buiter en vragen of ze familie hebben met die naam en paardenfokker is? Ik heb op die manier ook eens iemand opgespoort.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 16:59

Heb inmiddels een aantal mogelijkheden maar wil morgen eerst even het KWPN/Hengstenbond bellen (waar een stage al niet goed voor kan zijn), als het goed is zijn de fokkers binnen het stamboek bekend. En zeker van de merrie waar ik de fokker van zoek, hoop ik haha!

Ik heb de papieren via mail gekregen maar niet compleet, zal iig even checken of er een woonplaats bekend is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 17:01

Meissieline schreef:
En als je het KWPN een mail stuurt?
Misschien dat die je kunnen helpen..

Heet de merrie Micara en staat te koop?

Ja dat klopt het is Micara! Zij is toen ze 4 was bij ons gekomen en is een paar jaar door mijn zus gereden. Vorige maand kwam ik via bokt de huidige eigenaar tegen, die woont hier 2 uur vandaan maar vlakbij mijn zus. Bizar toeval allemaal, helemaal met dit nieuws. Maar voor zover ik weet staat ze (nog) niet te koop.

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:03

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:04

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 17:08

Die info is nieuw voor mij, nu gaat het meeste contact ook via mijn zus (zij reed haar het meest) en ik doe meer de research. Weet niet of dit een verstandig plan is, dekken met een merrie boven de 15 die nog nooit een veulen heeft gehad neemt extra risico's met zich mee.

En gezien haar papier/uiterlijk ben ik bang dat ze in de verkeerde handen komt, ik denk nu redelijk negatief maar de paardenwereld is een 'vies' wereldje wat handel betreft :(

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:10

oke, ik ken het paard verder niet.. had een beetje op internet gespeurd ;)
Inderdaad via horsetelex/paardenfokken staat bij Micara dat ze te koop is.. maar ik weet niet of degene die haar daarop heeft gezet alles up to date heeft.
Als ik jou was zou ik gewoon even een mail sturen naar het KWPN, denk dat je daar nu het meeste mee opschiet..

Waarom zoek je eigenlijk de fokker als ik vragen mag? :o

Maar, nu snap ik het niet meer.. je wilt fokken met dit paard, die je zus heeft gereden en verkocht is?
Of lees ik nu helemaal verkeerd? :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 17:20

Meissieline schreef:
oke, ik ken het paard verder niet.. had een beetje op internet gespeurd ;)
Inderdaad via horsetelex/paardenfokken staat bij Micara dat ze te koop is.. maar ik weet niet of degene die haar daarop heeft gezet alles up to date heeft.
Als ik jou was zou ik gewoon even een mail sturen naar het KWPN, denk dat je daar nu het meeste mee opschiet..

Waarom zoek je eigenlijk de fokker als ik vragen mag? :o

Maar, nu snap ik het niet meer.. je wilt fokken met dit paard, die je zus heeft gereden en verkocht is?
Of lees ik nu helemaal verkeerd? :+

Ik heb afgelopen maandag nog een mail ontvangen van de eigenaar van Micara, toen stond ze nog niet te koop. Micara was vroeger van ons, toen ze 4 was is ze bij ons gekomen en is mijn zus haar gaan rijden. Een paar jaar later is ze doorverkocht en we zijn nog 1 of 2 keer wezen kijken bij de nieuwe eigenaar. Zoals meestal is dat contact minder geworden.

We zijn inmiddels bijna 12 jaar verder en Micara is inmiddels 16 jaar. Mijn zus en ik hadden het pas nog over alle paarden van vroeger en bij toeval zag ik hier op bokt een advertentie over Micara. Ik heb de huidige eigenaar een mail verzonden en die heeft inmiddels contact met mijn zus. Vorige week kregen wij te horen dat Micara kissing spines heeft en dus niet meer bereden kan worden. Zij kan dus niet meer bij de huidige eigenaar blijven en wij mochten Micara als wij iets wisten zo op komen halen.

Daarom ben ik nu dus op zoek naar de fokker in de hoop dat het een echt goede fokker is met een hart voor zijn fokproducten (de kans is niet heel groot, daar ben ik mij van bewust), om te kijken of Micara evt. terug zou kunnen. Of dat hij vrienden/mensen die zijn veulens hebben gekocht weet, waar zij rustig van haar oude dag kan gaan genieten. Ze heeft waarschijnlijk al langer last van haar rug en verdient een goede plek.

Daarom lijkt het mij ook niet verstandig als Micara naar een onbekende eigenaar gaat, je hoort de laatste tijd zoveel verhalen over paarden die onder drugs toch bereden worden. Zoiets is het laatste wat ik wil. Ik heb vroeger stage gelopen bij het KWPN dus ga morgen gelijk bellen, dat heeft hoop ik meer resultaat dan mailen.

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:27

Aaah... op die fiets..
Nu begin ik het te snappen :P
Ik denk dat de fokker inmiddels misschien al wel op leeftijd is, en paarden met rugproblemen kosten dan eigenlijk alleen maar geld..
Dus ik vrees dat dat niet werkt, maar misschien heb je geluk!

Ik heb me net even ingelogd op horsetelex en gezocht op fokkers, maar de naam F. Buiter komt er niet in voor.. dus daar kan ik je niet verder mee helpen..

Met bellen zullen ze miss wel sneller reageren.. Maar ik had ze vorig jaar een keer gemaild en had toch binnen 2 dagen alle info die ik nodig had, dus dat viel me echt mee :d

Maar, hebben jullie geen plek om haar te houden event? Anders zal het wel een lastige zaak worden vrees ik..

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:37

Ik zie dat dit een oud topic is, maar vraag me af hoe het afgelopen is? Ik ken micara nog van vroeger voordat ze van jullie was.
Ze was toen van een toen vriendin van me. Zij heeft haar toen verkocht. Weet dat ze er heel veel naast gelegen heeft door uitspattingen van micara dus die kissingspines verklaard wel een hele boel.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 15:33

Dan heeft het er dus al heel vroeg ingezeten, waarschijnlijk een forse aanleg vanaf de geboorte. We hebben nog steeds af en toe contact met de huidige eigenaresse, voor zover ik weet staat ze daar op het land en wordt er niets meer mee gedaan.

Ze zijn volgens mij op zoek naar een plek waar ze als weidemaatje zou kunnen dienen, eventueel voor de kar en/of als fok merrie. Voor de kar zou ik persoonlijk niet meer doen, en fokken met een merrie van inmiddels 17 (?) die nog nooit een veulen heeft gehad lijkt me ook niet ideaal voor Micara.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:02

Ik heb dit topic moeten sluiten omdat het niet voldoet aan de regels die gelden op OV.
•Zorg voor een duidelijke titel. Plaats vooraan de tag: je gebruikt de tag [PG] (Paard Gezocht) voor als je een paard zoekt. De tag [EG] (Eigenaar Gezocht) voor als je een vorige eigenaar zoekt van jouw paard. Daarnaast zet je de leeftijd van het dier op dit moment, de kleur en het geslacht. Bijvoorbeeld:
* [PG] : Speedy, 9-jarige bruine merrie.
* [EG] : Juanita, 12-jarige voskleurige welsh-pony.