Maut heffing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

truselientje

Maut heffing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 10:07

Hallo allemaal,

binnenkort zou ik graag met mijn paardenvrachtwagentje door Duitsland willen rijden. Ik vermijd de snelwegen aangezien het ding maar 70-75 km/uur loopt, dus dat lijkt me niet zo heel veilig.
Het gaat om een mercedes 508D, welke is teruggekeurd zodat je er met een B-rijbewijs op mag rijden.
Omdat de toegestane maximale massa daardoor maar 3500 kilo is, ik voor mijzelf rijd (hobby) en de snelwegen vermijd, hoef ik geen maut-heffing te betalen als ik het goed heb. Klopt dat of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb geprobeert om het op internet te zoeken, en dan kom ik tot bovenstaande conclusie, maar wellicht zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:12

Ik denk dat je buiten deze heffing valt.

Citaat:
De Bondsregering heeft besloten deze kosten rechtvaardig te verdelen door het invoeren van een trajectafhankelijke tol voor vrachtwagens (Lkw-Maut) voor alle zware bedrijfsvoertuigen en voertuigcombinaties vanaf 12 ton – zowel voor binnen- als buitenlandse gebruikers.

truselientje

Re: Maut heffing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 10:34

Ja, dat dacht ik ook. Maar er zit geen addertje onder het gras vanwege feit dat het een teruggekeurde wagen is?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:40

Sorry, daar durf ik geen antwoord op te geven.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:57

truselientje schreef:
Ja, dat dacht ik ook. Maar er zit geen addertje onder het gras vanwege feit dat het een teruggekeurde wagen is?

Dat je overbeladen bent?

Daarnaast, als jouw 508 maar 75km/h haalt, dan wordt het hoog tijd om daar eens heel grondig naar te laten kijken!!! Mijn oude 608 liep fluitend 100km/h en dan had ik een ruim 4000kg wagen bij me!!

Je valt buiten de LKW-Maut, maar je zit eventueel wel met de Umwelt-zones, zeker omdat je niet over de snelweg wil rijden.

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:03

Zolang je niet op de snelweg komt heb je niks met de maut heffing te maken, en de umweltzones zijn toch alleen in de grotere steden? Ik neem aan dat je niet in een grote stad komt met je paarden?

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 14:34

Overbeladen zal ik niet snel zijn, ik vervoer enkel een A-welsh.
De auto wordt voor die tijd ook nog nagekeken, we weten zelf ook dat dit niet helemaal is zoals het hoort. Hij heeft hiervoor een hele tijd stil gestaan, toen we hem hebben opgehaald liep hij nog langzamer zelfs.

Wat betreft de Umwelt-zones, ik kom inderdaad niet door de grote steden. Volgens de informatie op internet kom ik zelfs niet bij die steden in de buurt. Zijn er nog andere dingen waar ik eventueel op zou moeten letten?