Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Feelsoproud schreef:Ik heb het ook:leren laarzen op leren zadel.
Inderdaad vaak na het poetsen!!
Ik heb al vanalles geprobeerd wat betreft verschillende poetsmiddelen:zadelzeep/leervet/lederolie/...maar ik kom er niet uit wat de oorzaak is.De ene keer piept het wel,de andere keer niet.
Leedebee schreef:Ik heb het ook met mn thermo-rijlaarzen en mn Wintec zadel. Heeeelllll irri! Ik ga vaseline ook eens proberen.
Het lijkt me juist beter als het niet intrekt, want dan blijft het "vet". Als het wel intrekt, dan is het snel droog en piept het weer! (nu zal bij kunststof niet zo snel wat intrekken, maar wel bij leer)
Romana01 schreef:Leedebee schreef:Ik heb het ook met mn thermo-rijlaarzen en mn Wintec zadel. Heeeelllll irri! Ik ga vaseline ook eens proberen.
Het lijkt me juist beter als het niet intrekt, want dan blijft het "vet". Als het wel intrekt, dan is het snel droog en piept het weer! (nu zal bij kunststof niet zo snel wat intrekken, maar wel bij leer)
Vind het een beetje banketstaaf voor de volgende ruiter als die.zo'n vettig zadel heeft (rij nog steeds op de manege)
maar goed, ik heb daar gelukkig geen last van
Ik denk toch dat er niet veel anders op zit...
).