Wat voor schoeisel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Wat voor schoeisel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 21:15

Ik sta een paar uur per week aan de bakrand/in de bak. Bij de meeste schoenen is het wel mogelijk om er mee te rijden. Maar om nou te zeggen dat ze lekker zitten als je er uren opstaat...

Nu ben ik weer opzoek ben naar een paar lekkere (niet te dure) schoenen. En ik vroeg me af waar jullie voorkeur naar uitgaat als collega instructeur. Schoenen, jophers, laarzen of toch liever iets waar je niet mee kan rijden? en wat bepaald die keuze?

En misschien nog andere mensen met zere voeten?

sharonalover

Re: Wat voor schoeisel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:13

in de zomer sta ik ook een aantal weken enkele uren per dag in de bak. Verder loop ik er de hele dag mee. Ik zweer bij ariats. Kost wat, maar dan heb je ook écht wat. zijn de enige schoene waarin ik geen zere/vermoeide/branderige voeten in krijg :) Je kan er trouwens ook mee rijden ;) of je dat belangrijk vind hangt ervan af of je er ook zelf wel eens op klimt ;) .
heb nu trouwens ook de winterlaarzen van ariat, die zijn ook super :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:59

's winters sta ik lekker op outdoor boots, die zijn lekker warm :D
Als het minder koud is op mijn ariats, of op mijn lipica rijlaarzen, die zitten ook echt heerlijk!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:02

Ik sta iedere dag een paar uur in de bak, en net als Sharonalover zweer ik bij Ariat :j

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 04:32

Ik zweer ook bij Ariat! Ik heb een paar joppers met chaps van het basismodel (ca. 120 euro) welke ik voor netjes houdt met concours e.d. Voor het echte lange staan, lesgeven en wat rijden heb ik een duurder model aangeschaft, maar nog geen moment spijt van gehad. Zeer goede investering!
Nooit meer last gehad van mijn rug met langer staan, sta zonder moeite mooi rechtop, geen zere of moeie voeten of benen meer, en geen zweetvoeten of wintertenen! Ideaal! Trouwens een paar goede (B)wandelschoenen doen het ook prima, alleen zijn ze vrij zwaar. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar lichtere ariats.

Ik draag nu deze voor het lesgeven: http://www.statelinetack.com/item/ariat ... SLT901584/

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:06

je hebt idd verschillende zolen van ariat, waarvan de prijs weer verschilt. ik heb de goedkoopste, en merk daarin al onwijs veel verschil met andere schoenen :j ik heb die duurdere nog nooit aangehad.....

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 11:08

Okee, daar had ik nog niet eerder van gehoord. Van die verscillende zolen. De enige die ik hier ken zijn rond de 200 euro.
Maar jullie gaan dus allemaal voor ariat, dan moet ik me daar maar eens in verdiepen.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 07:29

Op de Ariat jodhpurs kan je het echt wel een hele dag volhouden. Bij wijze van spreken kan je er mee gaan joggen, zo heerlijk zitten ze! Heb die van mij nu 4 jaar, en blijven in super staat. Mijn rijlaarzen hebben nieuwe zolen en hakken gehad, met de jodhpurs niks aan de hand. Zijn niet super goedkoop(die van mij waren rond de €200,-), maar zeker de moeite waard.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 07:30

de duurdere liggen idd rond de 200 euro, de goedkopere tussen de 100-120 geloof ik.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 07:56

Ik loop ariats altijd zo kapot. Ben overgestapt op Blundstone schoenen. Die zitten na het inlopen heerlijk en gaan ook rustig 3 jaar mee als ik ze elk dag aan heb.
(ariats loop ik binnen een half jaar echt helemaal kaot)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:38

Ik zweer ook bij Ariat. Die zitten als sloffen, je kan er heerlijk in rijden en ik moet zeggen dat ik ze ook aandoe als ik de stad in ga. Standaard heb ik de dure versie en de laatste keer dat mijn ouders in de USA waren, hebben ze voor mij de H2O versie meegenomen, die helemaal waterproof is.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:11

Mountain Horse stal schoenen!. Daar heb ik elke dag hele dagen mee gewerkt bij de paarden en ik kon er mee rijden en uren op staan om les te geven. Heerlijke schoenen. En volgens mij minder prijzig dan Ariat. (maar dat weet ik niet zeker)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:39

Hier iemand die absoluut niet van de Ariats is, ze lopen fijn, maar gingen hier ook zo snel kapot!

Heb nu Harry's Horse, en die zijn ook super! Al verschillende van gehad, allemaal even goed van kwaliteit, en het enige paar wat sneller kapot ging, kreeg ik vergoed. Zijn ook stuk goedkoper dan de ariats!
Heb ze elke dag aan, vaak van 7-21 uur, rijden, lopen, lesgeven, alles.

fjord100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:53

Ariat terrain, ze kosten wat, maar zitten heerlijk. Ik heb artrose enz. maar nooit klachten in deze schoenen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:34

Mountain Horse, dat type wandel/rijschoen. Kun je het uren op volhouden en zitten fijn met het rijden. Heb ze nu al zo'n 4 jaar en eigenlijk nog als nieuw. Zelfs de veters nog niet hoeven vervangen. Mijn dochter vindt ze te lomp, maar kooot zich de blubbers aan o.a. Ariat e.d. De meesten zijn na 6 maanden al op, sommige houden het een jaar vol.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 12:43

Ik heb net een paar moutain horse gekocht in de aanbieding. Ariat is me op dit moment gewoon te duur. Ga eens kijken of dit wat is.