wanneer mag je L springen starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_charmeur

wanneer mag je L springen starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 20:53

nou mijn vraag is eigenlijk, ik zit met een GGK haflinger hengst, deze wil ik starten in de dressuur en springen, als ik nu op een aangespannen haflingerwedstrijd L springen start en een winstpunt haal mag ik dan ook gewoon via de knhs wedstrijden starten met een hengst?

en als ik L2 start op een haflingerwedstrijd, en een winstpunt haal, teld die dan ook voor de knhs?

thnx alvast

jojodenlai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:54

Ik volg je topic even zit in soortgelijke situatie

Anoniem

Re: wanneer mag je L springen starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:55

Als je officieel (dus met KNHS startpas) start op een haflingerwedstrijd wel, met onderling dus zonder je startpas niet.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:57

je moet Bgereden hebben en dan moet je minstens 10 winstpunten halen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:59

Laten we nou geen incorrecte dingen vermelden hier.

TS, je moet L2 + 1 dressuur of L + 1 springen hebben gereden met een merrie/ruin voordat je een hengst officieel mag starten. Naar mijn weten is er via het stamboek of speciale vereniging nog geen regeling dat je mag doorstromen naar KNHS wedstrijden als je daar bepaalde resultaten hebt geboekt, zoals wel bij de barokke paarden.
Dus je zult een ander paard eerst moeten starten.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 20:59

was tog L2 +1??...
oke dus ik kan wel een startpas aanvragen met een hengst, voor haflingerwedstrijden,..
maar deze kan ik niet op gewone knhs wedstrijden gebruiken?

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:00

maar een haflinger is toch een barok paarD? lol of zeg ik nu iets doms haha

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:01

De haflingerwedstrijden (of koudbloedenwedstrijden) zul je dan onderling mee moeten rijden, maar daar hoef je naar mijn weten geen startpas voor aan te vragen. Beter gezegd, als het goed is, zal deze zelfs geweigerd worden omdat je niet gekwalificeerd bent om een hengst te starten.

jojodenlai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:01

Leonoor schreef:
Laten we nou geen incorrecte dingen vermelden hier.

TS, je moet L2 + 1 dressuur of L + 1 springen hebben gereden met een merrie/ruin voordat je een hengst officieel mag starten. Naar mijn weten is er via het stamboek of speciale vereniging nog geen regeling dat je mag doorstromen naar KNHS wedstrijden als je daar bepaalde resultaten hebt geboekt, zoals wel bij de barokke paarden.
Dus je zult een ander paard eerst moeten starten.

Dat is wat ik dus ook al heb gehoord, helaas is dat dus op deze manier. Rij zelf een Welsh cob hengst en wou ook dressuur starten maar kan dus niet omdat ik zelf nog niet L2 start gerechtigd ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:02

Ik zie nergens iets incorrectt staan? Ze mag best L2 starten op een haflingerwedstrijd met starpas. Maar dan moet je daarvoor natuurlijk wel startgerechtigd zijn in die klasse aangezien je van de KNHS uit alleen in een klasse mag starten als je daar bevoegd voor bent en dan mag je ook op gewone wedstrijden L2 starten. Start je zonder startpas in de L2 op een haflingerwedstrijd dan mag je met die winstpunt uiteraard NIET op knhs wedstrijden starten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:02

Wat heb je tot nu toe gereden op wedstrijden, als jij nog nooit op knhs wedstrijden of fnrs wedstrijden officieel, dus met startkaart en puntenregistratie, bent uitgekomen zul je net als ieder ander gewoon in de B dressuur en springen moeten starten, ook al rij een GP paard.
Ook moet je al minstens L2 +1 zijn voor je een hengst mag uitbrengen.
Onofficeel mag je die hengst wel starten op onderlinge haflingerwedstrijden maar niet officieel.
Los van het feit of het wel verstandig is om met een hengst op wedstrijd te gaan wanneer je zelf nog maar weinig ervaring hebt.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:06

ik reed L1 +10 maar omdat ik alleen jonge paarden steeds uitbracht kom je niet veel verder, dus kwa ervaring is dit geen probleem, tevens is hij meerdere keren mee geweest op onderlinge wedstrijden, ook dit gaf geen probleem,..

ik snap alleen deregels niet over de haflingerwedstrijden, wel of geen startpas.. zoals de winterwedstrijd dag in tolbert rijd ik mee in de l1 terwijl hij veel meer kan en ik ook, maar zoals ik zei ik snap er niks van.. ja via de knhs officiele wedstrijden l2 +1 , dat snap ik.. maar nu nog ff de rest, met haflinger wedstrijden enz, aangezien ik nog maar 1 x een haflinger heb gereden:P... en nu de 2e dus, en van de andere regels op haflingers betrokken geen bal van snap...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:07

Yvank_ schreef:
Ik zie nergens iets incorrectt staan? Ze mag best L2 starten op een haflingerwedstrijd met starpas. Maar dan moet je daarvoor natuurlijk wel startgerechtigd zijn in die klasse aangezien je van de KNHS uit alleen in een klasse mag starten als je daar bevoegd voor bent en dan mag je ook op gewone wedstrijden L2 starten. Start je zonder startpas in de L2 op een haflingerwedstrijd dan mag je met die winstpunt uiteraard NIET op knhs wedstrijden starten.

maureen16 schreef:
je moet Bgereden hebben en dan moet je minstens 10 winstpunten halen.

Hier doelde ik op ;)

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:08

Yvank_ schreef:

dus zoals jij nu zegt, als ik op de haflinger wedstrijden b start met startpas, dan mag ik daarna als ik l2+1 ben met hem ook op knhs wedstrijden starten??.. zeg ik het zo goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:13

Beauty_J schreef:
Yvank_ schreef:

dus zoals jij nu zegt, als ik op de haflinger wedstrijden b start met startpas, dan mag ik daarna als ik l2+1 ben met hem ook op knhs wedstrijden starten??.. zeg ik het zo goed?

Nee want als jij zelf nog geen L2+1 bent mag je hem dus op haflingerwedstrijden niet met startpas starten maar alleen zonder.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:13

Soort paard waar je op zit maakt niets uit, knhs regels gelden voor iedereen. Bepaalde rassen hebben dan wel onderlinge competities die ook open staan voor deelnemers zonder startkaart maar de enigste mogelijkheid voor jou is een paard zoeken die je een half jaar uit kunt brengen, zorgen dat je in die tijd L2 + 1 word ( dus een paard wat minimaal L1 geklasserd is zodat je meteen L1 kunt starten) en dan kun je officeel met de hengst uit komen, of castreren :D , grapje.

Zwastonze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:15

Ik neem aan de je eerst zult moeten kijken of die wedstrijden onder de KNHS vallen. Is dat niet het geval, dan zul je gewoon B moeten starten in KNHS wedstrijden lijkt mij?

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:17

huh dus als het paard al L1 is geweest en ik ook, dan mag ik met dat paard L1 starten??...
pfff wat een elende ook!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:17

Haflingerwedstrijden zijn meestal wel KNHS wedstrijden dus daar gelden gewoon de KNHS regels :) .

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:18

oke maar op de winter wedstrijddag mag ik hem wel gewoon starten zonder startpas..

Zwastonze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:19

Beauty_J schreef:
huh dus als het paard al L1 is geweest en ik ook, dan mag ik met dat paard L1 starten??...
pfff wat een elende ook!!

Ja, als jullie allebei bij de KNHS L1 geregistreerd staan mag dat... Even de regels wat betreft hengsten daarbuiten gelaten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:20

Beauty_J schreef:
oke maar op de winter wedstrijddag mag ik hem wel gewoon starten zonder startpas..

Ja je mag hem op alle haflingerwedstrijden starten zonder startpas. Je rijdt hem dan gewoon in de categorie zonder startpas dus niet voor KNHS, maar bij de meeste haflingerwedstrijden wordt er óók met startpas voor KNHS punten gestart.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:21

okaaj...

nou thnx iedereen het is mij wel een beetje duidelijk...
dat word dus niks:P
ja advertentie plaatsen paard te leen gezocht hahaha