Wat is ong. de maximum hoogte voor een pony als de ruiter 1.74 M is? Ik bedoel dan dat je er nog wel op kan rijden dus de pony niet in de weg zit en het ook nog wel lijkt...
Ik weet dat die er is maar ik heb geen foto's van die ruiter op de pony en ik weet niet hoe hoog de pony is....
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
Geplaatst: 09-02-12 21:53
ik vind dat je dat niet kunt zeggen want als je een hele stevige pony kan er iemand langers op, dan op een even grote pony die maar heel dun is. en iemand met langere benen kan ook niet zo lang op een pony als iemand met hele korte benen. dus dat hangt nog wel van veel dingen af
kijk eens in mijn profiel, rilana is redelijk stevig en ik ben 164 met redelijk langebenen.
Dromy16
Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-12 22:03
nicky_rilana schreef:
kijk eens in mijn profiel, rilana is redelijk stevig en ik ben 164 met redelijk langebenen.
Ik denk wel dat de pony wat steviger is dan Rilana
bente_
Geplaatst: 09-02-12 22:03
Wat is je doel met die pony? Ik denk het niet heel mooi past.. de pony in mijn profiel is 1.56 en ik ben +- 1.75
Tigra_
Geplaatst: 09-02-12 22:04
Bedoel je net minimaal? Het is moeilijk te zeggen maar ik zou zeggen niet kleiner dan 25 cm als de ruiter? Dus in dit geval zou dat zo uitkomen op 1.49. Als het beetje "normaal gebouwde" is denk ik dat dat wel aardig in de richting zit. Maar het is ook afhankelijk van de bouw van de ruiter. Als de ruiter een lang bovenlichaam heeft steek je al gauw een eind boven de pony uit. Buiten dat het geen zicht is is het voor de pony ook niet prettig en breng je ze makkelijk uit even wicht. Zelfde met de benen als die ergens bij de knieën bungelen ook niet fijn. Is totaal afhankelijk van de combinatie ruiter en pony.
Dromy16
Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-12 22:13
bente_ schreef:
Wat is je doel met die pony? Ik denk het niet heel mooi past.. de pony in mijn profiel is 1.56 en ik ben +- 1.75
De ruiter wil gewoon gaan buitenrijden met die pony meer eigenlijk niet echt
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik