stoppen met lopen in stapmalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

barryhummer

stoppen met lopen in stapmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 13:21

hoi mijn paard loopt niet door in de stapmolen, iedere keer komt het hek tegen zijn kont aan en zo loopt hij langzaam door,weet iemand een oplossing of hoe je er stroom op zet :)

Maureen95

Re: stoppen met lopen in stapmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:39

Zet er AUB geen stroom op! Zelf ervaring gezien!

Loop een keertje mee en neem een zweepje mee? Dan loop je er gewoonb achter en dan looptie welh hoor!

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:13

Waarom geen stroom erop? Leren ze zo hoor... dat is minder gevaarlijk dan een hek die telkens over het hele paard heengaat..

Als er geen stroom app. aan de molen zit, zou ik niet weten hoe je dit erop kunt zetten, misschien een bedrijf bellen wat daar bekend mee is?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:54

Staat je paard er alleen in? In dat geval zou een ander paard erbij wellicht een oplossing kunnen zijn. Doet hij dit ook waar andere paarden bij zijn, dan heb je grote kans dat hij het oer- en oersaai vindt. Je paard aan de hand longeren lijkt in dat geval een betere oplossing. ;)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:57

uhm stroom kan best hoor zolang je er maar niet veel stroom op zet!

connectant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:46

stroom helpt ook niet voor alle paarden, maar andere aarden helpt wel in mijn ervaring. of een keer meelopen als je denkt dat hij het niet snapt, gewoon voor hem lopen met een halstertouwtje en een peentje :)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:12

Bijna alle molens staat stroom op. Gewoon goed installeren en ze wetn het héél snel.
Mijn oude paard had het meteen door wanneer de stroom eraf was, liet hetb hek tegen hem aankomen en bleef staan. Met stroom loopt hij erg braaf in het midden....op z'n gemakkie, hij is er ook niet bang voor geworden of zo.

Harvey01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 01:18

Wij hebben er ook stroom op en werkt perfect! Wij hebben het zodat henggsten niet "wachten" en zo bij een merrie in het vak kunnen komen