Trailer van derde huren, wat voor verzekering???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiesxAnne

Trailer van derde huren, wat voor verzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 22:54

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik zoek me namelijk helemaal gek naar antwoorden maar zie door de bomen het bos niet meer.

Aankomende vrijdag heb ik de 2 paardstrailer van de eigenaar van mijn pensionstal geleend.
De bus waar de trailer achter komt te hangen is WA verzekerd.

Wat voor verzekering heeft de trailer nodig? heeft ie überhaupt een eigen verzekering nodig?
Is het handig om een extra verzekering af te sluiten als ik hem vanaf vrijdag dus voor 8 dagen huur van de eigenaar?

Ik heb namelijk ook gehoord dat alleen de eigenaar van de trailer de trailer kan laten verzekeren, is dit zo?

HELP!!! ik snap het niet meer :')

Caira

Re: Trailer van derde huren, wat voor verzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:01

wat zegt je verzekeringsmaatschappij ervan?

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 23:02

Zij gaven aan dat de eigenaar van de trailer, de trailer moet verzekeren. Die leent het goed uit en is dus zelf verantwoordelijk voor de verzekering.
Mocht er door een tegenpartij (denk aan een aanrijding) schade ontstaan aan de trailer dan valt het onder diegene z'n wa-verzekering.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 23:04

Maar de eigenaar van de trailer zegt het volgende:

de trailer valt onder de verzekering van de auto die ervoor staat als er AF linksboven op de groene kaart staat.
Dit geldt waarschijnlijk voor aanrijdingen, maar niet voor diefstal en andere schade.
Hiervoor zijn jullie aansprakelijk en hiervoor kunnen jullie zelf een verzekering afsluiten

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:06

Ik zou even met je verzekeringsmaatschappij bellen of tussenpersoon die weten dat soort dingen precies.

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:14

betaal anders de kosten voor een verzekering
Het klopt dat de trailer met de auto mee verzekert is
ik zelf heb mijn trailer los van de auto verzekerd dit kost mij 60 euro per jaar
Voordeel dat als de auto wa verzekert is wordt het toch gedekt
Vriendin heeft eens de boven kant op een parkeerplaats een gat in gereden
dit werd dus gewoon vergoed

maar kun je dan niet beter van een verhuur bedrijf een trailer huren

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:55

cinn87 schreef:
Maar de eigenaar van de trailer zegt het volgende:

de trailer valt onder de verzekering van de auto die ervoor staat als er AF linksboven op de groene kaart staat.
Dit geldt waarschijnlijk voor aanrijdingen, maar niet voor diefstal en andere schade.
Hiervoor zijn jullie aansprakelijk en hiervoor kunnen jullie zelf een verzekering afsluiten

normaal gesproken is je aanhanger meeverzekerd met je auto. check hiervoor even de voorwaarden van je verzekering.als iemand anders tegen jouw aanrijdt, dan betaald diegene de schade aan de trailer.
voor schade door je paard en diefstal is de trailer dan dus niet verzekert, alleen voor schade veroorzaakt bij aanrijding.

ik snap het verhaal van jouw verzekering dus niet helemaal. misschien bedoelde zij dat hij niet verzekert is tegen diefstal en schade door het paard? dat zal inderdaad de eigenaar moeten doen. ik verwacht dat je daar niet even een verzekering voor af kunt sluiten als je hem huurt bij een particulier, bij een officieel verhuurbedrijf zal dit wel kunnen.

in praktijk zul je dus zelf opdraaien voor schade aan de trailer, tenzij je auto allrisk is verzekerd en de trailer daar ook onder valt (bij aanrijding dus) of tenzij iemand anders tegen jouw auto/trailer rijdt en schuld heeft.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 23:59

Das een duidelijke uitleg! bedankt ;)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 00:04

Ik heb dat al eens nagevraagd bij mijn verzekering.
Dit was 't antwoord wat ik kreeg

Code
De paardentrailer is alleen WA verzekerde, als deze achter de auto hangt.

Als je bij achteruitrijden met de trailer tegen een andere auto zou rijden, geldt de wa dekking van de auto waaraan de trailer is gekoppeld, voor de schade die veroorzaakt wordt een de tegenpartij.

De schade aan de eigen trailer is NIET verzekerd, of er moet een losse aanhangwagenverzekering zijn gesloten.

Het is namelijk mogelijk om aanhangwagens ook te verzekeren, voor bijv. diefstal, brand/ aanrijding-schade.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 00:05

en dat laatste kan waarschijnlijk alleen de eigenaar zelf doen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:17

Juist. Dat laatste kan alleen de eigenaar doen.