Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maybe2 schreef:nogmaals,het is geen evenement.ik had al geinformeerd bij de gemeente.als ik geld ga vragen en drinken of eten ga verkopen,dan is het een evenement.dus daarom verkoop ik verder niks en er doen echt niet meer mee dan 25 mensen.als ik over een bepaald aantal mensen heen zou gaan dan is het ook een evenement.
je moet het zo bekijken het zijn allemaal bekenden die meedoen,en die doen bij mij op het gras tussen de bordtje even een proefje oefenen.
maybe2 schreef:nogmaals,het is geen evenement.ik had al geinformeerd bij de gemeente.als ik geld ga vragen en drinken of eten ga verkopen,dan is het een evenement.dus daarom verkoop ik verder niks en er doen echt niet meer mee dan 25 mensen.als ik over een bepaald aantal mensen heen zou gaan dan is het ook een evenement.
je moet het zo bekijken het zijn allemaal bekenden die meedoen,en die doen bij mij op het gras tussen de bordtje even een proefje oefenen.
DeniseES schreef:maybe2 schreef:nogmaals,het is geen evenement.ik had al geinformeerd bij de gemeente.als ik geld ga vragen en drinken of eten ga verkopen,dan is het een evenement.dus daarom verkoop ik verder niks en er doen echt niet meer mee dan 25 mensen.als ik over een bepaald aantal mensen heen zou gaan dan is het ook een evenement.
Uhm, je zegt zelf dat je er 5 euro voor vraagt en dat je erover zit te denken - bij gebrek aan kantine - om eten/drinken te verkopen...
_Esther_87_ schreef:maybe2 schreef:nogmaals,het is geen evenement.ik had al geinformeerd bij de gemeente.als ik geld ga vragen en drinken of eten ga verkopen,dan is het een evenement.dus daarom verkoop ik verder niks en er doen echt niet meer mee dan 25 mensen.als ik over een bepaald aantal mensen heen zou gaan dan is het ook een evenement.
Tja, dan moet je het zelf weten he...Ik zou het risico niet graag lopen. Zorg dan in ieder geval wel dat er niets is op jouw terrein waar paard of mens zich aan kunnen verwonden/blesseren...En hopen dat al die 25 ook echt niet achter je/jouw verzekering aan gaan als er onverhoopt toch iets mocht gebeuren.
_Esther_87_ schreef:Als ik bij de plaatselijke manege ga rijden en ik krijg een ongeluk, zal dat wel degelijk geregistreerd moeten worden ja...Aansprakelijkheid is dan verder geen sprake van omdat ik geen les volg oid. Maar zowel de binnenbaan waar ik rijd als mijn rijvereniging is verzekerd...
Maar als ik daar ga rijden en hij gaat met zijn tractor de bak slepen met mij erin en ik krijg dan een ongeluk...Dan wordt het een ander verhaal. Niet dat dat zou gebeuren maar ik noem maar even een stom voorbeeld.
Als ik bij jou kom rijden en ik val gewoon van mijn paard, geen punt. Maar als ik bij jou kom rijden en ik val van mijn paard, mijn paard gaat rennen en verwond zich aan een uitstekende, onveilige constructie....Dan weet ik nog zo net niet of ik jou niet aansprakelijk zou proberen te stellen! Er is een reden waarom wedstrijdlocaties een veiligheidscertificaat moeten hebben.