welke goed ventilerende cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Almeetje

welke goed ventilerende cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 14:43

2e topic op korte tijd... Maar ik zou ook graag een nieuwe cap kopen. Ik heb nu zo'n klassiek (ik geloof Horka) model, zo'n zwarte eierdop dus. :P Ik ben hier al wel enkele keren mee gevallen en voel echt zo scheurtjes en putjes zitten, dus vrees ervoor dat hij niet meer erg veilig is. Daarbij ben ik deze echt beu, ik zweet er enorm in en hij blijft gewoon permanent klam vanbinnen, verder krijg ik er in de zomer barstende hoofdpijn in. Dus ik zoek een nieuwe cap, waarschijnlijk maat 58 (maat van huidige cap), basiskleur zwart, licht, goed ventilerend, goede kwaliteit en een modern maar eenvoudig model. Hij moet te koop zijn rond Antwerpen, bestellen doe ik niet graag. Hij mag wel wat kosten, maar dan moet hij ook, liefst zeker heel mijn studietijd, meegaan. Heeft er iemand een aanrader voor mij? Ik heb al gehoord dat GPA goed zou zijn, maar ook dat deze extreem duur zijn?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: welke goed ventilerende cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:45

uvex cap

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 14:51

Bedankt, zoiets zoek ik dus :) Zijn ze ook in gewone ruitershops te koop?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:52

ja, maar ook waar ze ski spullen verkopen want het zijn ook ski helmen.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:52

Een Uvex cap ik heb zelf de Uvex Uvision en kan ik ook de voering wassen en je krijgt nooit een zweethoofd :) Dus die is zeker aan te raden. Ze zijn misschien niet altijd even mooi iig op het plaatje op internet lijken ze een beetje raar maar in het echt zijn ze anders hoor! :) Ik vond ze eerst ook niet mooi maar het is een hele goeie cap.
Ja die kun je gewoon bij Epplejeck en Divoza kopen en vast nog bij meer ruitershops.

engel12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:54

Top die heb ik! Werd me ook aangeraden

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 15:01

Klinkt goed dat je ook de voering kan wassen :) Want de mijne vind ik echt vies worden, maar ik kan de voering er niet uithalen en durf de cap niet zo goed volledig in de was steken...

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:02

Dan zal ik voor de Uvex Uvison gaan dat is ook de goedkoopste van de Uvex caps die kost €100 en de rest zit je boven de €100.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:04

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 17:31

Die goedkoopste vind ik eerlijk gezegd echt niet mooi... 200 euro is nog binnen mijn budget, als ik daarvoor de perfecte cap vind ;) Wat bedoelen ze eigenlijk met dat ze verstelbaar zijn in hoogte en breedte? Mijn eerste cap (model fietshelm :P ) had dat met zo'n stoffen band met velcron maar dat vond ik vooral erg lastig, en lijkt me ook niet zo veilig...

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:32

Die goedkoopste vind ik ook niet zo mooi haha, ik vind de Uvision het mooist van alle 4 :P
En hij is ook helemaal verstelbaar aan de achterkant een draaiknop en je kan het omhoog en omlaag doen wat je het lekkerst vind zitten.

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 17:35

Is dat wel handig en veilig dat het zo verstelbaar is? Een draaiknop lijkt me iig al veiliger dan zo'n velcron band...

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:37

Jaa hij is veilig, ik vertrouwde een verstelbare cap in het begin ook niet maar hij is wel veilig :)
Anders word hij ook niet zomaar verkocht voor €100 hij is eerst ook nog in handen geweest van mensen die hem eerst nog helemaal getest hebben.
Want Uvex test zijn caps altijd nog, bij de andere goedkopere caps gebeurt dat niet.

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 20:01

Ok, bedankt :)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:35

je kunt je cap wel gewoon in de was gooien maar dan moet je er wel iets bij doen en in een kussensloop doen

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 00:10

Kan het geen kwaad dat het klappen krijgt van tegen de wand te botsen?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:48

daarom moet je hem in een kussensloop doen en er iets bij doen dat de cap niet alleen in da wasmachine gaat

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 16:25

Ah ok zo :)

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:16

ik heb zelf een samshield gekocht. toen ik de eerste keer mee ging rijden voelde ik gewoon de wind op mijn voorhoofd.
qua uitstraling vind ik hem veel mooier, wel een stukje duurder.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:26

Ik heb ook de Uvex Uvision. Ik ging naar de winkel voor de FP3 van Uvex, maar ondanks dat het een schitterende cap is, was de pasvorm voor mijn hoofd (nogal eivormig/langwerpig en smal) waardeloos. De verkoopster wilde die FP3 niet aan mij verkopen, die was niet goed zei ze.
Dus toen zette ik de Uvision op en die leek wel op mijn hoofd gemaakt. Zit echt heerlijk en is lekker fris doorwaaiend (alleen in de winter kan dat een nadeel zijn. Er schijnt wel een losse wintervoering voor te koop te zijn, die de gaten afdicht, maar ik rijd met een mutsje onder mijn cap als het hard waait, doordatie goed verstelbaar is (met draaiknop en in hoogte met schuifdingetjes) past hij met muts ook gewoon goed.

Ben heel blij met deze cap.

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 20:02

Zo'n samshield vind ik ook nog wel mooi :) Misschien past die Uvision dan niet voor mij, ik heb een nogal rond hoofd... Wel handig dat er dan een muts onderpast :)
Iemand ervaring met GPA? Deze schijnen ook wel super te zijn...

connectant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:53

ik vind de uvex zelf erg prettig. ze zijn ook licht en duurzaam.

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:07

ik heb voor de swing pro gekozen, zat mij net iets fijner

http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... o-cap.html

Nadeel: Als je een smak regen op je hoofd hebt gehad en je legt de cap op z'n kop weg, kan het zijn dat de volgende dag het water uit je cap loopt als je hem op doet. :D

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 17:06

Een binnenpiste is toch iets handig ;) Gelukkige verjaardag trouwens!