zoveelste topic, maar toch: welke rijlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Almeetje

zoveelste topic, maar toch: welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 14:40

Ik weet dat hier al veel topics over gestart zijn, maar ik zit toch nog in een dilemma. Ik ben vandaag 18 geworden en krijg dus een deel van een spaarboekje, waarvan ik een deel wil sparen en een deel aan leren rijlaarzen wil geven. Aangezien ik alles ivm mijn paardje zelf moet betalen, heb ik nog nooit rijlaarzen gehad maar altijd chaps. Mijn chaps zijn nu wéér kapot, dus nu wordt het wel eens tijd voor iets deftig :D Wat ik zoek zijn dus zwarte leren rijlaarzen voor een schoenmaat 39-40 een hoge wreef en een iets bredere kuitomtrek dan gemiddeld, niet extreem, maar in de zwarte standaard laarzen vd decathlon pas ik niet... Het moet kwaliteit zijn, ik zou ze elke dag gebruiken. Ik zoek een redelijk eenvoudig, klassiek model, liefst met vetertjes en een rits. Via internet bestellen, doe ik niet, dus ze moeten ergens rond Antwerpen te koop zijn. Ik heb in principe een redelijk budget, dus laarzen in alle prijscategorieën zijn welkom, dan kan ik nog zien wat ik eraan wil uitgeven. :) Ik weet niet of hier verschil opzit: maar ik spring en rijd dressuurmatig...

Suusie22

Re: zoveelste topic, maar toch: welke rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:42

Van Harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag!!

hmmm.. ik zal voor je even op internet speuren naar leuke rijlaarzen!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:45

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:46

Gefeliciteerd!

Ik zou gaan voor Lipica laarzen. Deze worden helemaal op maat gemaakt, alles wordt opgemeten en je kan de laars uitkiezen die je wil en vervolgens zelf de laars ontwerpen zoals jij wil. In welke kleur e.d. wat jij maar wil :)
De goedkoopste laars is vanaf 235 euro!

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:27

Ik heb mijn rijlaarzen volgens mij van de winkel Heja. Ben er zooo blij mee echt leer en niet zo heeel duur! Weet alleen niet precies welke dat zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:28

Mondoni Bath. Supermooi, zitten onwijs lekker en nog betaalbaar ook.

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 00:49

Suusie22, ja, ik vind ze alleen niet zo mooi (vooral die binnenkant).
Mara168, waar is die winkel? :)

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 13:13

Ik heb gisteren mijn lesgeefster gevraagd of zij een aanrader heeft voor een winkel/merk en zij raadt van merk De Niro's aan en van winkel Kerckaert (weet niet of het juist geschreven is, ken de winkel niet). Heeft iemand ervaring met deze winkel en dat merk? De laarzen zouden rond 500 euro draaien... Kan je bij De Niro ook op maat laten maken?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:18

de niro's vind ik heel fijn. ze worden niet echt op maat gemaakt, maar door dat het kalfs leer is, rekt het iets uit en gaat het naar je been staan. je koopt ze vaak iets te klein want dan zitten ze later mooier. in mijn profiel staan foto's in waar ik de niro's aan heb.

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 13:35

Dat vind ik dus echt mooie laarzen... Hoe moet je ze onderhouden? En maakt het uit of je ze voor springen of dressuur gebruikt? (de hoogte oid?) Want ik doe allebei...

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:46

gewoon hetzelfde als andere laarzen, maar dat hoor je in de winkel. ik dressuur er mee want ze zijn verhard en dat springt niet fijn. je hebt ook zachte en dat is fijner om er mee te springen

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 13:57

Ok :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:06

Ik raad derby's aan. Ik zelf doe ook aan springen en dressuur. Heb de softjumper en ze zijn echt heerlijk, lekker soepel leer dus weinig inlooptijd. Ze kunnen aangemeten worden en ook verschillende versieringen, kleur enz gekozen worden. Zou zo de prijs even niet exact meer weten... Heb er volgensmij 380 voor betaald ongeveer.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:10

ik heb ook derby's en ook de softjumer, maar vindt ze echt niet zo fijn, hou meer van de niro. vind de derby en ook al snel minder mooi er uit zien

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 14:36

Hoelang gaan De Niro's dan ongeveer mee? Ik heb er wel wat geld voorover, ik heb het nu, maar ze zouden toch heel mijn studietijd moeten meegaan want zo'n budget ga ik tijdens mijn studies niet nog eens hebben... (Max. nog 6 jaar dus, en ik rijd ongeveer 6 dagen per week...)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:39

als je ze goed bij houd gaan ze lang mee. ik heb meer vertrouwen in de niro dan in derby, die had ik 2 jaar en toen was de rits al kapot en allebij mijn hakken waren kapot.

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 14:44

Oei, da's niet zo lang inderdaad...

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:46

ik kan strak wel even een foto van allebij mijn larzen maken kun kun je zien hoe ze er uit zien. ik heb de derby's wel al langer als de de niro's

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 14:51

Ok, dankjewel! :)

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:46

Almeetje schreef:
Suusie22, ja, ik vind ze alleen niet zo mooi (vooral die binnenkant).
Mara168, waar is die winkel? :)

Ik dacht in Hierden en anders in Garderen moet je anders ff opzoeken bij google.

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 17:28

Hmm dat is helemaal in NL zeker... Ik ben toch wel serieus geïnteresseerd in De Niro's, omdat ze ook hier in BE te koop zijn en zoveel verschillende maten hebben. Hebben er nog mensen ervaring met deze laarzen?

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:43

De Niro's heb ik ook! Superfijne laarzen, ze hebben een hele uitgebreide maattabel (ik paste bijna niks in standaardmaten) dus de kans dat ze op maat gemaakt moeten worden is klein. Ze zijn heel soepel en het leer blijft goed. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:45

Derby vind ik zelf heel fijn, vooral omdat het niet zo'n stugge laarzen zijn als Petrie bv. Petrie is imo niks.
Ze zijn alleen niet mooi als je hele dikke kuiten hebt, dan krijg je vreemde bobbels.

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 20:00

Hmm dan zijn Derby's misschien niks voor mij, ik heb vrij brede kuiten... Zijn De Niro's soepel? Moet je ze lang inlopen voor je ermee kan rijden?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:37

licht er aan als je verharde hebt duurt het wat langer