Morgen op pad met trailer??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KimJenda

Morgen op pad met trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 10:15

Beste bokkers, ik zit even met een dilemma. Morgen om 11:15 moet ik met mijn paard in bodegraven zijn voor controle. Paard staat zelf in Hensbroek, afstand is 100 km.
Eigenlijk moesten we al 3 weken eerder op controle, maar diegene die met de auto meegaat kon niet eerder.
Maar wat zouden jullie doen? Ivm het weer nu en de wegen.
We rijden voornamelijk over de snelweg.
Zag net op het weer dat er niet over nieuwe sneeuwval gesproken werd. Mijn vader is vrachtwagenchauffeur en zegt dat het wel kan, omdat de snelwegen goed zijn.
Toch vind ik het wel eng.
Wat zouden jullie doen?

Silence

Re: Morgen op pad met trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:19

Ik ben heel duidelijk daarin met dit weer :j
Als er geen levensbedreigende situatie is ga ik absoluut niet met trailer de weg op.
Snelwegen kunnen wel schoon genoemd worden, maar er zijn toch heel wat ongelukken gebeurd afgelopen weekend door gladde stukken en de snelheid wordt ook niet voor niks verlaagd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:21

A27 aardig wat ongelukken gebeurd gister ondanks het niet glad was. Toch gaat het vaak mis bij een afrit op oprit.

Zou niet gaan.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:22

De wegen zijn schoon, zolang je gewoon van je erf kunt komen zou ik gewoon gaan. Ik weet niet hoe erg de sneeuw bij jullie is? Ik heb het idee dat ik wat dat betreft aan de goede kant van het land zit, hier lijkt het niet meer dan wat rijp op het gras.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:25

Ik zou het persoonlijk ook niet doen, want je auto mag dan wel winterbanden hebben, maar je trailer neem ik aan niet. En voor mij geldt ook de regel, alleen als het echt MOET, anders niet! Het enge is namelijk dat jij wel heel voorzichtig kan zijn, maar het is maar net ééne die denkt dat het zomer is en in de slip raakt en dan ga jij ook en met trailer maak je dan weinig kans.
Maar goed, dit is enkel een observatie vanuit mijn deel van het land ( belgie)

Lietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:27

Het gaat prima hoor. Wij zijn zowel gisteren als eergisteren met de trailer op pad geweest en dat ging goed. Wij hebben geen last gehad van gladheid ofzo.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:31

Maar zou je het jezelf vergeven hebben als je toch was gaan schuiven op één gladde plek?

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:32

kan prima hoor. Wegen zijn goed te doen. Uiteraard wel met verstand rijden

Waarom maakt iedereen toch zo'n ontzettend drama van de vorst en de paar cm sneeuw? Kijk eens naar landen als canada of dichter bij huis zweden/denemarken. Hoor je daar ook (bijna) iedereen in grote paniek omdat het een beetje koud en wit is?

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 10:33

Pff moeilijk hoor. Ga het zo even overleggen met de kliniek en diegene die rijdt.
Net bodegraven gebeld en daar zeggen ze dat de wegen daar prima zijn en dat nog niemand afspraken af heeft gezegd. Maar mag het aankijken en morgen eventueel nog afzeggen als het wel slechter wordt
Laatst bijgewerkt door KimJenda op 06-02-12 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:37

inkepink schreef:

Waarom maakt iedereen toch zo'n ontzettend drama van de vorst en de paar cm sneeuw? Kijk eens naar landen als canada of dichter bij huis zweden/denemarken. Hoor je daar ook (bijna) iedereen in grote paniek omdat het een beetje koud en wit is?

Omdat daar iedereen verstand heeft hoe zich te gedragen in dit soort weer. In nederland heb je een erg grote groep mooi-weer-rijders die geen verstand hebben van hoe te rijden met dit soort weer. Buiten dat denk ik dat meer dan de helft van de auto's op de weg met zomerbanden rijden. In dat soort landen passen mensen zich aan naar het weer, omdat dat een deel van hun leven is. Hier in nederland niet.
Als je ook ziet hoe in nl ineens het aantal ongelukken met een record omhoog gaan in dit soort weersomstandigheden. Met zo een groot percentage ga je dat in dat soort landen niet zien.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:41

inkepink schreef:

Omdat mensen daar weten hoe ze met dit weer om moeten gaan ;)
Ik merk nu ook hoeveel zeikerds er op de weg zitten die amper durven gas te geven.
Misschien ben je zelf wel zeker genoeg om met die trailer te gaan rijden, maar het hoeft niet aan jezelf te liggen.
Ik moest van de week uitwijken voor iemand die recht op mij af gegleden kwam.
Was niet goed afgelopen als ik daar een trailer achter gehad had en dat was dus zeker niet mijn schuld geweest, want de rest van de rit was er helemaal niks aan de hand. Maar dat ene moment had het gruwelijk fout kunnen gaan.

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:43

ik ben gisteren op pad geweest met de trailer, ging prima, gewoon niet te hard rijden, erg voorzichtig zijn.

Aukelizzy

Ik zou nu wel gaan. De wegen zijn nu goed begaanbaar. Vooral de doorgaande grote wegen. Zolang ze geen nieuwe sneeuw voorspellen zie ik het probleem niet. Je moet alleen even inschatten of je vanaf je eigen stal veilig die grote weg kunt bereiken. Heel veel succes. Ik hoop dat je controle bezoek positief resultaat oplevert. :D

buukske

Wat ik ook denk, is dat mensen met winterbanden vaak denken, ik heb winterbanden, dus slippartijen e.d. kunnen mij niet meer overkomen....met als gevolg dat ze als een idioot blijven rijden....wij rijden gewoon nog wel met de trailer overal heen, wel extra alert op medeweggebruikers, met name bij op en afritten.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 10:46

Aukelizzy schreef:
Ik zou nu wel gaan. De wegen zijn nu goed begaanbaar. Vooral de doorgaande grote wegen. Zolang ze geen nieuwe sneeuw voorspellen zie ik het probleem niet. Je moet alleen even inschatten of je vanaf je eigen stal veilig die grote weg kunt bereiken. Heel veel succes. Ik hoop dat je controle bezoek positief resultaat oplevert. :D

Dat zeggen ze bij de kliniek ook, als het wel gaat sneeuwen dat ik dan af kan bellen.
Hoop ook op positief nieuws, dank je!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:46

Ligt er aan hoe de wegen buiten de snelweg om zijn, hoe de terreinen zijn waar je in en uit moet laden.
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om niet op pad te gaan.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 10:48

meggiemeg schreef:
Ligt er aan hoe de wegen buiten de snelweg om zijn, hoe de terreinen zijn waar je in en uit moet laden.
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om niet op pad te gaan.

Daarom had ik net naar de kliniek gebeld en in bodegraven zijn de wegen schoon en goed te berijden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:49

En bij jullie vandaan? Je moet nog een stukje binnen door toch voordat je bij de snelweg bent?

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 10:51

Ja klopt, we gaan alleen 2 km door het dorp. Dan zitten we op een autoweg van 80 km. Die weg is schoon. Alleen de weg door het dorp is niet perfect.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:54

Ik zou vroeg vertrekken en rustig rijden. Als je vader vrachtwagen chauffeur is heeft die ervaring genoeg om zich prima te redden en dit weer goed in te kunnen schatten.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:54

KimJenda schreef:
Pff moeilijk hoor. Ga het zo even overleggen met de kliniek en diegene die rijdt.
Net bodegraven gebeld en daar zeggen ze dat de wegen daar prima zijn en dat nog niemand afspraken af heeft gezegd. Maar mag het aankijken en morgen eventueel nog afzeggen als het wel slechter wordt

Hoi, ik woon in Bodegraven.

De hoofdwegen zijn prima begaanbaar, ook de weg van de afrit van de snelweg naar de kliniek zelf :)

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 10:59

Hoi, ik woon in Bodegraven.

De hoofdwegen zijn prima begaanbaar, ook de weg van de afrit van de snelweg naar de kliniek zelf :)[/quote]

Dank je, dan moet het toch wel kunnen denk ik

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:30

wilde idd net zeggen dat de weg vanaf de snelweg naar de kliniek helemaal schoon is.... woon in Reeuwijk, dorpje ernaast

Mamiita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:11

het klopt, de snelwegen zijn inderdaat wel te doen.
Ik woon zelf ook in reeuwijk!

gewoon voorzichtig rijden zo als althyd!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:47

de wegen zijn prima te rijden. Als je met verstand gaat rijden is er niks aan de hand. Sommige mensen doen zo paniekerig met dit weer.