NB; natuurlijk is opvoeding belangrijk, ik wil ook niemand kwetsen die toevallig de liefste vos in NL heeft
Ik ben dus vooral benieuwd naar de mening van mensen die ervaring hebben met veel verschillende paarden. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik ben dus vooral benieuwd naar de mening van mensen die ervaring hebben met veel verschillende paarden.
Hij is niet moeilijk, er zit gebruiksaanwijzing bij. In het IJslands, en niet gepagineerd weliswaar.

stef schreef:een oud spreekwoord: Rooie en vale zijn donderstralen![]()
Wellicht worden vossen als moeilijk gezien omdat aardig wat vos rijpaarden op Jazz terug gaan en die niet de makkelijkste schijnt te zijn?
? 
Geen Jazz streken oid maar een aparte is het!
Kakmakkelijk in de omgang. Wel met gebruiksaanwijzing hoor... Maar toen ie 2 was ben ik meerdere keren met hem naar huis gewandeld, superbraaf, liep aan een halstertje met een lang touw gezellig mee. Overigens een hengst, bij de nieuwe eigenaren is hij gecastreerd en geen spat veranderd, wat toch wel iets zegt over hoe braaf hij was als hengst..
Ook met een gebruiksaanwijzing maar zéker niet moeilijk of lastig. Cassidy schreef:De kinderen met rood haar die ik heb leren kennen (in mijn jeugd) waren wel feller en schoten meteen in de weerstand of gingen op de vuist als er wat was. Maar dat was weer het gevolg van pesterijen vanwege de haarkleur dan dat het echt in hun character zat. Ook daar vind je nature vs. nurture

Sammyoo schreef:Ik had hier nog nooit van gehoord, tot ik dit tegenkwam:
http://www.horse-genetics.com/chestnut- ... oject.html
) Cassidy schreef:Sammyoo schreef:Ik had hier nog nooit van gehoord, tot ik dit tegenkwam:
http://www.horse-genetics.com/chestnut- ... oject.html
Interessant artikel. Wat apart dat er ook kleurcellen in de hersenen voorkomen. Zou het dan toch waar zijn: "witte vlekken op de vacht, witte vlekken in de hersenen?" (sorry voor alle liefhebbers van gevlekte paarden)
Denk het niet, al is mijn bonte wel een beetje een autist
. Ik heb er een onwijs zwak voor haha