Dit is trowens hun website : http://www.deierkurf.nl/
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke schreef:Ik hoop dat jou opvatting van "gevorderd" minimaal hetzelfde is als hun opvatting over "gevorderd". hopelijk zijn de filmpjes op hun site niet representatief voor de gemiddelde strandrit maar een weergave van "het spectakel van galoperen op het strand".
shetjessweet schreef:Ik heb er meerdere malen gereden, en tot nu toe altijd met veel plezier.
Paarden staan er ook altijd goed bij, veel buiten, ruime stallen. Tuig wordt gecontroleerd voor je opstapt. Zijn zuinig op hun dieren.
De ritten zijn idd wel echt voor gevorderde ruiters. Het zijn ook geen manegepaarden, eierkurf is ook geen manege. Zitten een aantal hele leuke dieren tussen. De meeste zijn tinkers en ze hebben ook een aantal Shires. Er wordt onderweg een lekker stevig tempo aangehouden, maar het zijn absoluut geen crossritten, wordt ook heus niet de halve rit gegaloppeerd of zo iets.
Over dat op het strand galopperen: Ja, op het strand gaan ze meestal wel een keertje flink hard, maar niet het hele stuk, maar een aantal korte stukken. Verder draven of stappen ze gewoon op het strand.
Enige minpunt vind ik dat ik er wel eens driejarige paardjes een strandrit heb zien lopen (uiteraard niet met gasten, maar met begeleiders op hun rug).
Ja driejaar is niet zo oud nee, maar dan ben ik wel blij dat er geen gasten oprijden.
Laurahh schreef:Ik heb er ook 1,5 jaar geleden een strandrit gemaakt!
Ik zat op Rafke, super leuke zwarte tinkermerrie.
Ik vond het pittige wel meevallen hoor! Op weg naar het strand deden ze eerst een stukje draf om te testen of je kon rijden. En op een ander stuk gingen we ook door de berm galopperen. Daarna gingen we een stuk klimmen door begroeide duinen (heel gaaf) en toen kwamen we op het strand. Daar inderdaad een aantal stukken galop gedaan, ook dwars door het water.. Vond de paarden braaf, goed te remmen etc!
Terugweg naar de stal veel gestapt en ook stukjes draf.
Ik vond het een leuke rit! Heb vorige zomer bij manege Grol gereden en die paarden waren veel wilder dan deze paardjes. Bij d'eierkurf zijn ze pittig, maar wel controleerbaar. Zeker een aanrader hoor!
Hoor er altijd goede verhalen over en mensen raden het elkaar ook altijd aan!
Misschien kom ik je nog wel tegen haha! Saintelette schreef:Ik heb zelf nog nooit een rit gemaakt bij d'eierkurf, maar ik woon er zelf 5 km vandaanHoor er altijd goede verhalen over en mensen raden het elkaar ook altijd aan!
Dat Jaquelien niet zo aardig was is misschien omdat ze soms nogal direct kan zijn, of niet? Normaal hoor ik hier eigenlijk nooit niks over..
Veel plezier en succesMisschien kom ik je nog wel tegen haha!

Saintelette schreef:Ik heb zelf nog nooit een rit gemaakt bij d'eierkurf, maar ik woon er zelf 5 km vandaanHoor er altijd goede verhalen over en mensen raden het elkaar ook altijd aan!
Dat Jaquelien niet zo aardig was is misschien omdat ze soms nogal direct kan zijn, of niet? Normaal hoor ik hier eigenlijk nooit niks over..
helaas koonden we maar een galop doen omdat het heel druk op het strand was. Het was eingelijk de laaste dag dat de paarden s'middags op het strand mochten komen. Saintelette schreef:Ik heb zelf nog nooit een rit gemaakt bij d'eierkurf, maar ik woon er zelf 5 km vandaanHoor er altijd goede verhalen over en mensen raden het elkaar ook altijd aan!