ruilen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HindaFree

ruilen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 20:53

via bokt heb ik een geschikt paard gevonden en zij komen zondag bij mij kijken of mijn paard bij haar klikt.

maar we hebben bijden hier nooit kaas van gegeten :+

wie heeft er nog meer wel eens zijn/haar paard geruild en hoe ging dit in zijn werk?
eventueel contract?
proef tijd?

graag hoor ik van jullie *\o/*

kiki1976

Re: ruilen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:23

Wij hebben in december ook geruild.
Wij hadden onze pony te koop omdat ze te klein gebleven was. Wij hadden haar te koop staan ,maar er absoluut geen haast mee!
We werden gebeld door mensen die serieus intresse hadden voor onze pony. Ze hadden nog meer paarden bij huis, maar wilde er graag een kleinere bij. Hoofdzakelijk voor meneer, want die wilde graag gaan mennen met een kleinere pony.
Ondertussen was hij al helemaal verliefd geworden op onze pony, maar zat met 1 klein probleempje. Normaal staan ze bij hun 24/7 op de weide en alleen uit nood op stal. En met de komst van onze pony had hij dan 1 stal te kort, en durfde deze gok niet te nemen in december.
En tijdens het gesprek kwamen we er wel uit dat wij graag een grotere wilde.... Na een paar keer heen en weer gebeld te hebben vroeg hij of we anders niet wilde ruilen?
Uhhhh oke daar was ik niet op voorbereid. Twijfel, twijfel, twijfel....
Uiteindelijk zijn wij bij hun wezen kijken, en het klikte super tussen zijn paardje en ons.
Twee weken later zijn hun bij ons wezen kijken, en toen hebben we geruild.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 21:26

zonder bepaalde afspraken enz.? dus gewoon zo als het met koop ook gaat?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:31

ik zou nooit op proef doen, want stel je ruilt maar die andere vind je paard maar niks, maar kan ook helamaal niet rijden. dan krijg je dus na die proef periode een paard terug waar je niks meer mee kan, verkocht is verkocht.
ik heb zelf nog nooit gerolen dus kan je er verder ook niet mee helpen

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:42

@Kiki1976| Heb je dan iets op schrift staan? Anders kun je nooit aantonen dat je de rechtmatige eigenaar bent. Daar is een aankoopbewijs of in geval van ruil een soortgelijk document voor nodig (paspoort is onvoldoende is nl geen eigendomsbewijs).

friesje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:56

Met ruilen heb je meestal geen proefperiode.
Stel je voor de een wil hem terugruilen en jij niet.
Goed nadenken en eerst proberen voor de ruil of je een klik hebt met het paardje.
Veel succes.

hedder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:06

Lijkt mij ook moeilijk om te ruilen. Wat als de een het paard niet wil maar de ander wel? Zou gewoon per paard dee afspraak maken van eventuele proefperiode met het risico dat 1 van de kopers met 2 paarden komt te zitten.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 22:09

ik wil dus niet dat als het haar ineens niet meer bevald dat we de ruil weer terug keren. heb daar meer slechte ervaringen mee

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:13

ik zou gewoon zeggen ruilen is ruilen en terug ruilen kan alleen als we dat allebij willen anders niet

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 08:50

Wij hebben idd geen proefperiode afgesproken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:13

zijn de paarden gelijk in waarde van elkaar? Zou wel heel toevallig zijn als jullie zomaar zouden kunnen ruilen, ik zou persoonlijk nl niet zomaar met elk ander paard willen ruilen.

Van ruilen komt huilen is het gezegde, als alles goed gaat dan heb je mazzel, maar wat nou als 1 vd 2 paard weer terug wil geven? Of 1 vd 2 blijkt verborgen gebreken te hebben of ziek te zijn?
Ik zou ze officieel gewoon verkopen en ze allebei laten keuren.
Lees alle horror verhalen hier op bokt maar na over rottigheid na verkoop, het gebeurt meer dan je denkt en beter van te voren alles goed geregeld dan achteraf dikke spijt.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:11

Ik zou niet ruilen, verkopen jullie elkaars paarden dan aan elkaar voor het zelfde bedrag....dan
sta je sterker als een van de 2 de ruil terug zou willen draaien omdat het minder klikt dan verwacht.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:23

Hou er rekening mee dat een ruil juridisch gezien iig twee losse verbintenissen zijn :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:47

en hoe is het gegaan zondag?

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 16:36

paarden hebben gelijke waarden, en over de wel of niet klik: geruild is geruild (net als verkocht is verkocht)

zondag was heel goed gegaan, afgelopen woensdag waren ze weer geweest.
ik ga zondag nog een keer naar die merrie kijken. En als alles door zet gaan we van de krokus vakantie stappen ondernemen. het gebeurd middels koop contract en bijde paarden worden klinich gekeurd.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:38

TS, geef eens antwoord op de vraag "wat als er verborgen gebreken ana het licht komen"?

En laten jullie allebei keuren?

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 16:41

Sorry GamblersCup was ik even over heen gelezen.

We spreken af dat we 2 maanden dat aan kunnen kijken. En dat je dus aan kan tonen dat die gebreken er ook voor de ruil/verkoop al hadden moeten zijn maar niet was aan gegevn.

we laaten allebij keuren. Op ongeveer de helft van de route, zo hebben we in iedergeval niet een eigen dieren arts en zal daar niet zo heel snel mee worden gesjoemeld

bij afkeuring van een van de paarden gaat de ruil ook zeker niet door.

friesje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:53

Lijkt me goed geregeld ;)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 16:54

als jullie tips of andere bedenkingen heb hoor ik het graag, sta open voor alle ideeen!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:51

Ook geen idee hoe dat gaat, nog nooit geruild. Maar lijkt me wel dat je soms ook nog geld erbij krijgt of doet toch? Of zoiets.. Geen idee, volg het met interesse hier! :)