Ik heb best hele mooie derby rijlaarzen gekregen van een kennisje, alleen het kleine probleem is dat ze te krap bij de kuiten zijn, zonde.,,, maar aangezien ik ze voor niks heb gekregen wil ik er wel ritsen in laten zetten. maar nu is mn vraag,
Hoeveel ruimte (cm) win je doordat je ritsen in de laarzen zet? En hoeveel win je als je de laarzen oplaat rekken?
niet veel,ik heb dat ook laten doen bij de derby laarzen,daar heb ik grote spijt van gekregen,dit was een schoenmaker en heeft het leer niet netjes afgewerkt,waardoor het leer losliet,je kunt maar 1 centimeter speling krijgen meer niet.dat word meestal met elastiek gedaan.mijn tip breng ze na een goede ruiterzaak en beslist niet na een schoenenzaak.een ruiterzaak doet dit vaker in rijlaarzen.
thanx! ik was van plan om ze naar een ruitersportzaak te brengen, een vriendin heeft ook slechte ervaring bij een schoenmaker toen de rits van haar laars kapot was.
Ik heb intussen gemaild met Derby en gelijk antwoord terug. Met rekken of rits win je beide 1cm..... ik denk dat ik dan voor beide ga, eerst rekken en dan een rits, heb gelijk de vraag terug gemaild of dit mogelijk is.