verzekering duitsland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

verzekering duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 13:17

Hallo,

Ik woon officeel in nederland bij mijn ouders ivm studie maar ''leef'' bij mijn vriend in duitsland
Nu heb ik tot gistere mijn paarden kunnen verzekeren bij zijn ouders maar door ruzies willen ze dit niet meer voor me doen

In duitsland is het namelijk verplicht om je paarden te verzekeren voor als ze schade aanrichten aan 3de
Mijn paarden komen ip nooit op straat enigste kunnen ook niet van het terrein af als ze uit breken (zeer hoog heras hekwerk om hele terein)

Nu vraag ik me af is het dan nog wel verplicht en kun je als nederlander je paarden in het buitenland verzekeren

Ik heb ze via mijn schoonouders voor 5 euro per paard per maand verzekerd gehad
Nu heb ik de grootste en bekendste paarden verzekering van nederland gebelt en daar kan ik mijn paarden WA verzekeren
Maar of dat nu ook in het buitenland geld als je paarden daar gestald staan kon hij me niet zeggen

En ik vind het voor 1 paard 30 euro nog wel mee vallen maar voor meerdere word het al kostbaar
Dan kom ik uit op 360 euro per paard perjaar
Terwijl ik in al die jaren nog nooit problemen heb gehad

Mochten ze een keer in hun hele leven iets stuk maken van andere betaal ik 360 euro perjaar terwijl als ze maar een kleinigheidje slopen kan ik het beter uit eigen zak betalen lijkt me? is ook geen probleem

Zet liever het geld apart elke maand ipv voor verzekering wat ik alleen kan ''gebruiken'' als ze schade aan 3de aanbrengen

Is het nu echt wettelijk verplicht om paarden die niet op de openbare weg (kunnen) komen te verzekeren daar tegen?

Paarden die wel mee op de openbare weg gaan (op concours enz) zijn all risk verzekerd

wie kan me helpen :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:50

in nederland vallen de paarden onder de persoonlijke WA verzekering, daar hoef je echt geen dure "paardenverzekering" voor af te sluiten, maar ik weet niet hoe het zit in het buitenland.

€30 per maand vind ik heel veel voor een WA verzekering, dat klopt niet. Ik was minder geld kwijt toen mijn paard uitgebreid verzekerd was incl beperkte ziektekosten.

Gentlegiant

Re: verzekering duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 14:59

Dat dacht ik dus ook...

Maar misschien is het goedkoper omdat je je paard verder verzekerd had?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:27

En kan je vriend niet de WA verzekering in DL afsluiten?? Ze kijken echt niet op wiens naam de paarden staan. Als je vriend ze verzekerd, en er zou iets zijn, dan kan hij gewoon de claim indienen. Omdat jullie feitelijk bij elkaar wonen, zal dat geen probleem zijn?

Waarom woon je eigenlijk ivm studie op papier in NL? (mag per PB) Heb zelf namelijk jaren in Dl gewoond terwijl ik ook gewoon mijn studie in NL had.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:33

Als jij een NL WA verzekering hebt dan vallen jou paarden daar gewoon onder ook als ze in Duitsland staan. Je moet alleen even kijken of het bedrag waarvoor je gedekt bent voldoende is.

Als jij zelf een Duitse WA verzekering hebt vallen jou paarden (en honden) daar niet onder en zal je ze dus apart WA moeten verzekeren. Ik kan wel even nakijken waar mijn paarden verzekerd zijn, dat kost nog geen 100,-- per paard per jaar, en dan zijn ze als rijpaard (ook op wedstrijden) verzekerd. Zelf een "potje" sparen heeft geen zin want het bedrag waarvoor je aansprakelijk kan worden gesteld kan in de miljoenen lopen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 15:35

Ik heb er veel informatie over gekregen maar het schijnt dat het nog al een kriem is om in duitsland studiefinanciering te krijgen in duitsland is dat heel raar geregeld

Wij wonen nog bij bij zijn ouders in en zijn verzekering enz loopt over zn ouders hij werkt ook in nederland dus zijn verzekering loopt over zn ouders

En zei willen mijn paarden niet meer verzekeren,,,,

Ik kijk even met de man waar wij t van huren of hij iets voor me kan betekenen wat betreft verzekering maar denk niet dat dat gaat lukken

Ik ben zelf compleet van A tot Z verzekerd in Nederland alles waar voor je verzekerd kan zijn
Ik begrijp wat je bedoelt Delphi maar als ze iets stuk maken is het al van me zelf dus heb ip niets met andere mensen en verzekeringen te maken

Ik ga morgen even na bellen met mijn eigen verzekering

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:35

1 paard laten verzekeren, staat niet bij welk paard het is. Als er dan iets gebeurt, pak je die ene verzekering erbij. Tenzij ze allemaal tegelijk uitbreken natuurlijk...
En inderdaad, lata je vriend die verzekering afsluiten, waarom heb je dat via je schoonouders gedaan?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:39

Als jij zelf gewoon in NL WA verzekerd bent dan vallen je paarden daar ook gewoon onder, tenzij jou verzekering dat uitsluit omdat ze in Duitsland staan. De reden dat ze in Duitsland apart verzekerd moeten worden is omdat ze niet onder de Duitse personen WA verzekering vallen.

Bel gewoon je verzekering en vraag of je paarden nog gewoon onder jou WA verzekering vallen als ze in Duitsland staan ( en vraag dat eventueel op schrift) en tot welk bedrag je gedekt bent.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:49

Delphi2 schreef:
Als jij een NL WA verzekering hebt dan vallen jou paarden daar gewoon onder ook als ze in Duitsland staan. Je moet alleen even kijken of het bedrag waarvoor je gedekt bent voldoende is.

Das niet helemaal waar. Ik heb hierna gevraagt bij mijn verzekering, aangezien de paarden van een vriendin van me een periode bij ons hebben gestaan. Voor een "korte" periode is het geen punt. Maar deze paarden staan permanent in Dld. en kan je toch echt wel problemen krijgen met je WA verzekering als er wat gebeurd.

GamblersCup schreef:
1 paard laten verzekeren, staat niet bij welk paard het is. Als er dan iets gebeurt, pak je die ene verzekering erbij. Tenzij ze allemaal tegelijk uitbreken natuurlijk...
En inderdaad, lata je vriend die verzekering afsluiten, waarom heb je dat via je schoonouders gedaan?

En dat grapje trapt onze verzekering ook niet meer in. Hier (R+V) moeten alle paarden met naam enz enz geregistreerd staan anders niet verzekerd.

En zonder WA verzekering zou ik al helemaal niet aandurven. Zelfs niet met een Heras hekwerk. ALS er wat gebeurd en ze veroorzaken schade (en helemaal letselschade) ben je dan wel zo de bok. Dan gaat het niet meer om een paar honderd euro, dan betaal je voor de rest van je leven.

Of je vriend een WA af laten sluiten, of zelf. Al ben je inwoner van NL, zou je gewoon in Dld die verzekering af moeten kunnen sluiten aangezien jou paarden daar permanent staan.

ingvdh schreef:
in nederland vallen de paarden onder de persoonlijke WA verzekering, daar hoef je echt geen dure "paardenverzekering" voor af te sluiten, maar ik weet niet hoe het zit in het buitenland.

€30 per maand vind ik heel veel voor een WA verzekering, dat klopt niet. Ik was minder geld kwijt toen mijn paard uitgebreid verzekerd was incl beperkte ziektekosten.

Helaas dat klopt voor Duitsland wel. WA is hier compleet apart, paarden/honden alles moet je apart WA verzekeren. Maar die 30 euro per maand is ietsje overtrokken. Ik betaal voor 3 wedstrijdpaarden 224 per jaar. (heb het net nagekeken in mijn polis).
En TS je Allrisk staat los van de verplichte WA hier. Als je wedstrijden rijd zul je sowieso je paarden WA moeten laten verzekeren. (Je Allrisk is alleen voor schade aan het paard zelf).

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:52

Gentlegiant schreef:
Ik heb er veel informatie over gekregen maar het schijnt dat het nog al een kriem is om in duitsland studiefinanciering te krijgen in duitsland is dat heel raar geregeld

Wij wonen nog bij bij zijn ouders in en zijn verzekering enz loopt over zn ouders hij werkt ook in nederland dus zijn verzekering loopt over zn ouders

En zei willen mijn paarden niet meer verzekeren,,,,

Ik kijk even met de man waar wij t van huren of hij iets voor me kan betekenen wat betreft verzekering maar denk niet dat dat gaat lukken

Ik ben zelf compleet van A tot Z verzekerd in Nederland alles waar voor je verzekerd kan zijn
Ik begrijp wat je bedoelt Delphi maar als ze iets stuk maken is het al van me zelf dus heb ip niets met andere mensen en verzekeringen te maken

Je kunt heel gewoon in NL studiefinanciering krijgen (uitwonend) als je in DL woont, maar in NL studeert als NL-er zijnde. Heb ik ook gehad :j Je speelt het dus niet via DL, maar via de gewone nederlandse studiefinanciering. Gewoon even de IB-groep bellen dus dat je van plan bent om naar DL te verhuizen, maar je studie in NL zal blijven volgen, en wat daarvan eventueel de gevolgen zijn mbt de studiefinanciering??

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:53

rina schreef:
Delphi2 schreef:

Das niet helemaal waar. Ik heb hierna gevraagt bij mijn verzekering, aangezien de paarden van een vriendin van me een periode bij ons hebben gestaan. Voor een "korte" periode is het geen punt. Maar deze paarden staan permanent in Dld. en kan je toch echt wel problemen krijgen met je WA verzekering als er wat gebeurd.

Wij zijn nog een tijd (2 jaar) in NL verzekerd geweest terwijl we al in Duitsland woonden, paarden waren toen ook gewoon meeverzekerd.

Daarom gewoon even bij de betreffende verzekering navragen.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:56

Gentlegiant schreef:

Wat bedoel je dat je niks met andere mensen te maken hebt? Als ze uitbreken, of er loopt een kind je wei in die krijgt trap? Er kan zoveel gebeuren zonder dat je daar zelf iets aan kan doen, maar je wordt dan wel aansprakelijk gesteld!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:06

rina, hier heb ik verzekeringen voor mijn paarden die niet op naam van de paarden staan.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:27

GamblersCup schreef:
rina, hier heb ik verzekeringen voor mijn paarden die niet op naam van de paarden staan.

Mijn paarden zijn ook niet op naam of chipnummer geregistreerd

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:32

Delphi2 schreef:
GamblersCup schreef:

Mijn paarden zijn ook niet op naam of chipnummer geregistreerd

Chips hebben de mijne ook niet, is niet verplicht nog ;) Maar ze staan toch echt met naam in de verzekeringspapieren. Vroeger kon het ook zonder naam bij de R+V nu echt niet meer.

Delphi2 schreef:
Wij zijn nog een tijd (2 jaar) in NL verzekerd geweest terwijl we al in Duitsland woonden, paarden waren toen ook gewoon meeverzekerd.

Daarom gewoon even bij de betreffende verzekering navragen.

Dat zou ik idd even heel goed navragen, mede omdat deze paarden dus permanent in Dld verblijven. Mijn verzekering vond het geen punt als een paard een poosje hier zou logeren, maar voor langer moest ik het toch apart gaan verzekeren.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:00

Ja maar als een paard een tijdje logeert bij jou en jij bent er verantwoordelijk voor dan wordt je door een verzekering al snel gezien als ""eigenaar" ook al ben je dat niet, maar de TS zorgt zelf voor haar paarden die net over de grens in DE staan, dat is toch weer anders.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:04

Delphi2 schreef:
Ja maar als een paard een tijdje logeert bij jou en jij bent er verantwoordelijk voor dan wordt je door een verzekering al snel gezien als ""eigenaar" ook al ben je dat niet, maar de TS zorgt zelf voor haar paarden die net over de grens in DE staan, dat is toch weer anders.

Juist als ze maar tijdelijk waren was het niet zon punt dat ze in NL verzekerd waren, waren ze hier permanent moest ik ze WA gaan verzekeren. En die van de TS zijn permanent in Dld. Daarom zou ik dat even heeeeeeel goed navragen, voordat er wat gebeurd ;) Een verzekering kan wel zo makkelijk zeggen van dit of dat, maar als puntje bij paaltje komt en ze zeggen ineens van "maar dat verzekeren we niet omdat die paarden in Duitsland staan" sta je toch echt met je bek vol tanden.