Wat zijn goede thermobroek en laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lausas

Wat zijn goede thermobroek en laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 13:13

Hi,

wie heeft er tips over fijne thermolaarzen en thermobroeken?
Het is mij nu echt te koud aan het worden. Gisteravond vroren mijn benen er bijna af ;)

Dank!

Sleeper

Re: Wat zijn goede thermobroek en laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:17

Een dikke legging onder je broek doet al ook wonderen! Is een stuk goedkoper en bij mij werkt het perfect om warm te blijven

juudje_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:45

Hoi,
Ik heb met de kou ook altijd een legging of dikke panty onder mn rijbroek, werkt prima tegen de kou vind ik. Zonder thermo laarzen kan ik echt niet meer! Ik kreeg toevallig gister een mail van epplejack dat de thermolaarzen daar nu allemaal 25 procent korting zijn, misschien ff op de website kijken!

_Cares_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:54

Ik heb mijn thermolaarzen van Harry's horse zijn echt lekker warm

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:56

Ik heb thermo rijlaarzen van Global, die zitten heerlijk, je kan er goed mee rijden en totaal geen last van koude voeten, zelfs niet met dunne sokken aan

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:57

Ik heb thermolaarzen en een thermo rijbroek van Horze en heb het echt niet koud!!

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:58

Ik heb een softshell rijbroek van Eurostar. Is wind en waterdicht en fleece gevoerd, maar voelt en zit verder als een gewone rijbroek.
Verder heb ik bontgevoerde stalschoenen van HH en een jas van MH.
Met deze combinatie van kleren heb ik het niet koud, alleen mijn gezicht.

Marloes_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:58

Ik heb thermobroeken van de action, die kan je gewoon onder je rijbroek aan doen. Lekker warm en goedkoop :D

acanthus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:23

Winterrijbroek, liefst een jodhpur softshell. Bv van HKM, Horze etc.
Onder de gewone rijbroek: eventueel een majo + extra sokken, of thermo-ondergoed.
Voor het koetsieren: een comfortabel zittende skibroek.

Voor een overbroek: liefst een wat dunnere wil je nog bewegingsvrijheid hebben of niet in een Michelinvrouwtje veranderen *D
De Global thermorijbroek, vond ik bv veel te veel stof hebben, leek wel een dekbed!

Thermolaarzen: Mudruckers (de tall boot) met extra sok: meer dan dik tevreden mee !

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:40

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:06

Thermo laarzen van de EJ! de Janouk :D erggg warm :P

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:15

Ik ben toevallig vandaag naar een ruitersportzaak geweest om iets warms te halen voor mijn benen :+
Eerst een thermo overbroek aangehad.. bij mijn bovenbenen zat het goed, maar bij mijn onderbenen zat het te los..
Toen liet ze me een softshell rijbroek voelen, en dat voelt heel goed.. maar vond deze eigenlijk te prijzig :$

Uiteindelijk een thermo-legging gepast..
Ik had hier altijd een bepaalde mening over, maar toen ik deze aan had met mijn rijbroek er overheen moest ik mijn mening bijstellen.
Wat zat dat lekker zeg!! Je voelde hem nieteens zitten, maar de warmte voelde je wel.. +:)+
Het materiaal is vrij 'apart' en sluit volledig aan op de huid..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 01-02-12 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:20

Ik heb een thermolegging onder mijn rijbroek, gewoon een goedkope van Action. Mijn thermolaarzen zijn van Harry's Horse, ik rijd hier niet mee, maar als ik die een tijdje aan heb krijg ik alsnog koude voeten.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:22

Ik heb sinds dit jaar de outdoorlaarzen van Imperial Riding, en ik moet zeggen ze bevallen súper! Ik bagger overal doorheen want waterdicht, met twee paar sokken ook na een uur rijden (wel binnenbak) geen koude kluiven onderaan mijn benen of rammelende tenen en kan er ook goed mee rijden want niet té kort. Ze waren duur, maar al halen ze alleen maar deze winter zijn ze elke cent al waard.

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:03

Ik heb dit jaar een super thermobroek gekocht ..mocht wel een keer wat kosten..hij is van br met kunstlederen zit..drukknopen en rits et zijn net lange chaps alleen dan als een broek met hooge taille echt en warm!!!
Heb al meerder broeken gehad maar deze slaat alles..
In het begin alleen even wennen met opstappen is aardig moeilijk la maar zeggen.ik ehb me boots nog van de bristol met waterdichte voet(thermoboots)kan niet zonder me leren rijlaarzen rijden dus rijd hier niet mee maar op stal super en dat voor 20 euro.. broek was 140euro

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:47

Vandaag heb ik bij Hypo Plaza thermolaarzen gekocht voor 49,95 van Global - Horn Buckle. Ze zitten super lekker, niet te ruim niet te strak en ze zien er veel leuker en netter uit dan die reguliere thermolaarzen.

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:48

Mijn thermoroek heb ik bij Agradi.nl besteld. De Harry's Horse Madesimo, ik heb hem nog niet binnen dus kan er weinig over zeggen, behalve dat ik van veel mensen heb gelezen dat het een goede broek. Daarom heb ik voor deze gekozen.

Aurorae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:21

heeft iemand miss ervaring met die thermoboots van Tuin&dier ?

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:38

Je hebt het nu pas echt koud? Ik loop al weken rond als michelinpop.... 8)7

Heb de thermobroeken van de action, en thermolaarzen van de welkoop. Die zijn goed warm, en ik kan er ook prima mee rijden :j Heb dr ook van die wollen inlegzooltjes in gedaan van de action, ideaal!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:09

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:03

Met rijden draag is een thermoshirt en een soort van thermolegging onder m'n kleding, zit heerlijk warm. Soms rij ik met m'n leren laarzen (die ook nog wel warm zitten) en als het echt heel koud is met thermolaarzen van de welkoop. Ze zijn niet eens gemaakt voor paardrijden, maar er zit een hakje onder, dus ze zijn wel veilig. Ze zitten super warm en ik vind ze met rijden fijner dan "echte" thermolaarzen (ze zijn niet zo lomp).

Aniek2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:07

Ik heb nu de thermo maillot met fleece binnenkant van de Aldi voor onder je (rij)broek Kost (bijna) nix en is lekker warmmmm!!!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:34

Ik heb een thermobroek van BR. Ziet eruit als een skibroek, alleen met stroef zitvlak.
Ariat Bromont Tall H20 laarzen zijn een echte aanrader. Duur, maar gaan lang mee en zijn lekker warm.

MaaikeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:52

Je hoeft met dit weer niet eens per se speciale paardrijkleding aan. Echt een tip: ik had vandaag een lekker warme joggingbroek aan, daaronder een dikke panty met een katoenen maillot erover, paardrijsokken en mijn oude timberlands. Ik kon nog maar net in mijn schoenen met al die laagjes, maar het rijdt heerlijk!

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:55

een skibroek :D werkt perfect, je moet er alleen niet intensief mee willen trainen want je zit niet 100%stabiel,