Nog iemand 'last' van hoeken in binnenbak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M_Vainqueur

Nog iemand 'last' van hoeken in binnenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 12:35

Ik zit even met een punt waarbij is zelf denk, is het niet veel handiger om dit te veranderen.

In de dressuurproeven worden redelijk wat overgangen gevraagd in de hoeken bij de jury(tussen M-C en H-C), maar met veel binnenwedstrijd hier in de buurt zitten de jury hokjes in de muur verwerkt waardoor het zien van de hoeken bijna onmogelijk wordt, en als het dan wel wordt gezien is dit nooit volledig. En ja, ik baal hier van. Op buiten wedstrijden en wedstrijden waarbij de ring iets verder begint van het juryhok worden die hoeken en dus overgangen wel gezien en dan rijdt ik daar meestal toch wel 7ens en 8en voor. Maar nu in het binnen seizoen rijdt ik meestal(eigenlijk altijd) een 6(alleen in die hoeken, de andere hoeken weer 7ens en 8en) omdat het lijkt mij niet gezien wordt. Dit weerhoudt dan wel niet mijn winstpunten. Maar bij 3 a 4 onderdelen een 8 of 7 missen scheelt toch wel veel in de punten soms(zal het verschil kunnen maken tussen 1 of 2 winst). Hebben hier meer mensen last van?
Ik kan ook wel begrijpen dat het moeilijk is om hier alle proeven op te gaan aanpassen. Maar het zou sommige ruiters best schelen!:P
Advies over niet starten bij wedstrijden met zo een baan hoef ik niet. Ik probeer mijn wedstrijden meestal zo uit te zoeken dat ze niet zo een hokje hebben, maar ja, zoveel van die banen zijn er niet dus er is ook niet elke week een wedstrijd daar te plannen. En dan nog, ik wil graag overal starten en neem die missende punten dan voor lief. Probeer de overgang ook meestal zo veel mogelijk uit de hoek te maken. zodat de kans van zien het grootst is.

Maar waarom ik dus vooral dit topic heb gestart: Zijn er meer mensen die soms nadenken hierover?

Zooist

Re: Nog iemand 'last' van hoeken in binnenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:38

Ik heb hier nog nooit over nagedacht :n
Maar de eerlijkheid gebied me ook te zeggen dat ik nooit zo naar de punten kijk.... :o
Ik kijk wel naar het commentaar en dan bepaal ik zelf of het ook zo voelde of niet....

En een 6 is toch voldoende?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 13:43

Ja een 6 is een voldoende...maar ik rij voor de 7 of hoger eigenlijk...alles wat lager is kijk ik na op mn protecol ja en hier ga ik in proberen te verbeteren.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:57

Ja, ik ben het met je eens.
Ik heb het ook gehad dat je een overgang naar galop moest rijden bij de C en ook weer een overgang terug naar stap bij C, terwijl de jury in een hokje boven de C zat en het dus totaal niet kon zien.
Nu kan dat ook goed uitpakken als je een belabberde overgang rijdt, maar een goede overgang wordt niet beloond. Helaas kan alleen degene waarvan de bak is daar iets aan doen.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:04

Ik zie toch wel regelmatig dat juryhokken, de zijkanten glas of iets dergelijks hebben, zodat de jury zeer zeker wel de hoeken kan zien. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat dit ook vaak niet het geval is.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:13

Er zijn tig juryhokken waar je inderdaad een hoek of de hoefslag bij C niet kan zien....dat is jammer. Een jury die zijn-haar best doet en naar voor hangt kan dan nog net iets meer zien maar het klopt niet om dan standaard een zes te geven voor de oefening die niet gezien wordt (meestal een overgang). Je hoort een cijfer te geven wat een gemiddelde is van de cijfers die je tot dan toe gereden hebt. Dus als je alleen maar zevens rijdt, hoort de nietgeziene overgang ook een 7 te zijn!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:19

Inderdaad, daar hebben ze niet helemaal goed bij nagedacht bij het maken van de proeven
Het was mij ook opgevallen :j

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:53

Ik snap dat het niet leuk is als je normaal gesproken een 7 of 8 rijd voor je overgangen. Ik denk dat er ook mensen heel blij zijn als een jury net even iets niet gezien heeft:p haha. Er zijn denk ik namelijk meer mensen die standaard voor de overgangen een 6je rijden of misschien wel is een 5.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:04

Ik had laatst wedstrijd in een binnebak. De jury zat boven de C. In linkergalop sprong mijn paard bij de C over in de verkeerde galop.

Blijkbaar kon de jury hier alles prima zien, want mijn overgang was toch mooi opgemerkt :')

lara331

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:08

ik vind het ook heel verveelend om in te rijden, en dan met je beugels tege de kant ;oo