Ik zit even met een punt waarbij is zelf denk, is het niet veel handiger om dit te veranderen.
In de dressuurproeven worden redelijk wat overgangen gevraagd in de hoeken bij de jury(tussen M-C en H-C), maar met veel binnenwedstrijd hier in de buurt zitten de jury hokjes in de muur verwerkt waardoor het zien van de hoeken bijna onmogelijk wordt, en als het dan wel wordt gezien is dit nooit volledig. En ja, ik baal hier van. Op buiten wedstrijden en wedstrijden waarbij de ring iets verder begint van het juryhok worden die hoeken en dus overgangen wel gezien en dan rijdt ik daar meestal toch wel 7ens en 8en voor. Maar nu in het binnen seizoen rijdt ik meestal(eigenlijk altijd) een 6(alleen in die hoeken, de andere hoeken weer 7ens en 8en) omdat het lijkt mij niet gezien wordt. Dit weerhoudt dan wel niet mijn winstpunten. Maar bij 3 a 4 onderdelen een 8 of 7 missen scheelt toch wel veel in de punten soms(zal het verschil kunnen maken tussen 1 of 2 winst). Hebben hier meer mensen last van?
Ik kan ook wel begrijpen dat het moeilijk is om hier alle proeven op te gaan aanpassen. Maar het zou sommige ruiters best schelen!:P
Advies over niet starten bij wedstrijden met zo een baan hoef ik niet. Ik probeer mijn wedstrijden meestal zo uit te zoeken dat ze niet zo een hokje hebben, maar ja, zoveel van die banen zijn er niet dus er is ook niet elke week een wedstrijd daar te plannen. En dan nog, ik wil graag overal starten en neem die missende punten dan voor lief. Probeer de overgang ook meestal zo veel mogelijk uit de hoek te maken. zodat de kans van zien het grootst is.
Maar waarom ik dus vooral dit topic heb gestart: Zijn er meer mensen die soms nadenken hierover?