sneeuwklompen en ijssokken! wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HeleneDas

sneeuwklompen en ijssokken! wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 18:39

Hoi,

Ik kom net bij mijn shet vandaan en had allemaal sneeuw in zn hoeven en allemaal ijsballen in zijn sokken. Heb het er nu even met warm water uitgehaald en hij staat nu in de winter enzo snachts op stal. Valt er iets aan te doen zodat hij geen sneeuwklompen en bevroren sokken krijgt door de sneeuw die erin blijft plakken? Of zou hij er zelf geen last van hebben?
Groetjes

BanjerLief

Re: sneeuwklompen en ijssokken! wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:41

Sneeuw in de hoeven kan je volgens mij voorkomen door er vaseline in te smeren of door ze in te vetten, maar ik kan het mis hebben... :o

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:21

Maak je niet te druk. Daar hebben de meeste pony's nu last van. Gewoon de ijsklompjes tussen je vingers laten smelten als je hem op stal zet. Als ze pas bekapt zijn blijven er geen sneeuwklompen in de hoeven achter. Als ze wat langer staan kun je eventueel wat hoefvet er onder smeren maar dat werkt vaak maar heel even, niet een hele dag. Hier zorg ik er altijd voor dat ze vlak voor een periode met sneeuw net bekapt zijn, dan hebben ze er geen last van.