Lengte en gewicht B pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjofaba

Lengte en gewicht B pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 13:49

Hooi,

ik start wedstrijden op mijn B pony in de klasse B.
van het weekend startte ik bij regiodressuur, er zaten 4 jury's waarvan er eentje op mijn protocol had geschreven:
Amazone is te groot voor de pony.

Nu is mijn vraag, zijn er officiele wedstrijd regels van lengte en gewicht om te rijden op een B pony en om hiermee te starten?

ik train hem 5 dagen in de week en hij heeft ruime bespiering, ik weet dat het er leuker uitziet
als er een klein meisje op een B pony rijd maar iedereen bij ons op stal en ikzelf vinden niet dat
ik er niet meer op kan.

Ik kan het via google of iets niet vinden dus vraag ik het maar hier. mijn pony is een grote b pony namelijk 126.5 cm bij 127 zijn ze C pony.

Bedankt voor de reacties

MilesNF

Re: Lengte en gewicht B pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:01

Er zijn geen officiële regels voor, maar een jury mag er wel wat van zeggen als zij het geen passende combinatie vinden.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:07

Ik was 12 en 1.55 toen ik mijn B pony heb verkocht, omdat ik te groot was. In die tijd vond ik het wel mee vallen, je wilt natuurlijk geen afscheid nemen. Maar als ik terug kijk, vraag ik me af waarom mn ouders m niet een jaar eerder hebben verkocht. Officiele regels zijn er niet voor, maar als ik je profiel bekijk met de foto's op een fries, dan kan ik me niet voorstellen dat je nog op een pony van 1.26 stapt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:09

E zijn geen regels voor, maar als ik je op die Fries zie zitten in je profiel, ben je niet erg klein en kan ik me dit commentaar voorstellen

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:12

Je start toch hopelijk niet echt in de B dressuur klasse B?? Daar rijden allemaal kindjes vanaf een jaar of zes tot ongeveer 10 schat ik?

In je profiel staat dat je 17 bent en dat je ook op een fries rijdt?
Ga je dan op wedstrijd met je B pony om te prijzen weg te halen of zit er een andere reden achter???

sjofaba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 18:19

jaa ik denk ik koop een B pony zodat ik leuk een kast vol bekers win, dat slaat natuurlijk nergens op he! Ik heb hem gekregen omdat niemand er meer op kon rijden omdat ie iedereen eraf wist te krijgen. Nu ik vaak met em train blijkt dat hij hartstikke goed kan lopen en dat blijkt ook uit zijn behaalde punten. Ik begrijp dat veel mensen denken wat moet een 17 jarige bij de B ponys maar iedereen begint in de B! Na 2 wedstrijde hebbe 4 dikke winstpunten binnen en het is dus de bedoeling dat we zo ver mogelijk kommen. De reden dat ik hem uitbreng is dat hij verkocht moet worden omdat ik dus nog 2 friezen heb, iedereen met een beetje verstand weet je dat in deze tijd geen pony verkocht krijg tenzij hij op een beetje een knap nivo ijd dus daarom gaat hij mee op wedstrijd. nog even ter info ik haal de 1.64 nog niet eens dus zo groot ben ik niet.Ik weet mijn antwoord en blijf dus lekker starten op me B pony. Alle serieuse reacties bedankt!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:42

1.64 op een B is echt te groot
Dat ben ik ook maar dan kan ik bijna meelopen

sjofaba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 21:28

dan ben jij geen 1.64 of is je pony geen grote B mijnes moet 0,4cm groter wezen dan is het een C ik kom nog lang niet met mn voete bij zn knieen, ook vraag ik geen meningen maa feite er is dus geen regel voor een hoogte of gewicht voor de klasse a en b ponys

sjofaba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 21:31

dan ben jij geen 1.64 of is je pony geen grote B mijnes moet 0,4cm groter wezen dan is het een C ik kom nog lang niet met mn voete bij zn knieen, ook vraag ik geen meningen maa feite er is dus geen regel voor een hoogte of gewicht voor de klasse a en b ponys

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:35

foto?

Ik vind het qua lengte echt veel te groot, sowieso.. ik zou met mijn 1.66 er niet over na denken om op een bpony te stappen, nog niet eens op een cpony :=

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:36

Daar zijn geen regels voor maar ik snap de jury wel hoor, ik ben kleiner dan jij en op een B pony is dat ook echt geen gezicht meer. Persoonlijk zou ik het ook echt niet meer doen als ik 17 was, wat is er mis met een ruitertje zoeken die iets kleiner is en versneld mag promoveren? Zo'n startpas aanvragen voor 3 wedstrijden en dan heb je zo een wp. Bovendien verkoop je een pony eerder als mensen hem op wedstrijd tegenkomen met een klein meisje erop dan wanneer er iemand van 17 op zit, die kan vast al veel beter rijden en is niet zo makkelijk na te rijden.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:36

Hmmm, ben bang dat je idd te groot bent voor een B pony. Op de fries sta je heel erg goed.
Ik ben zelf net zo groot als jij bent, maar ik zou niet op een b of c pony passen. Een kleine D kan nog net maar kleiner is niet zo'n mooi beeld vooral als je een beetje een smalle pony hebt.

Ik hoop voor je dat het meevalt en dat je nog veel plezier aan je pony kunt beleven.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:38

Hier zijn geen regels voor. Maar als ik de foto's in je profiel zie kan ik me niet voorstellen dat jij nog op die kleine pony past. Vind je het wel leuk om tegen die kleine en vooral veel jongere meisjes te starten? lijkt mij namelijk niet!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:40

Heb je mischien een foto? Dan kan er eerlijk geoordeeld worden en krijg je dit soort reacties niet :D

Edit: Suus, sorry. Had niet door dat jij het was. Ik vind het zelf kunnen hoor, op Baro, maar goed iedereen denkt daar anders over. Ik zou nogmaals even een fototje plaatsen.

_Annee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:47

Hmm, ik weet niet wat voor een figuur je hebt, maar ik ben 1,62 en ik reed voor deze pony een c-ponytje van 1,30 en daar was ik ook echt te groot voor! Ze kon me qua gewicht nog wel dragen maar ik zat haar met mijn lengte echt in de weg...

Kan jij nog wel fijn zitten dan? Als ik haar nu nog af en toe rijd voor het meisje waarvan ze nu is, kan ik echt niet lekker meer zitten, omdat ik zo groot ben ;)
Ik hoop dat het meevalt omdat het een iets bredere pony is ;)

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:51

Inderdaad zou ik ook graag een foto willen zien, ik zelf heb een pony van 1.31 en ben zelf 1.60 maar k word al aan de lange kant.
Daarbij heb je op je Fries een lengte beugels wat gewoon veel voorkomt, dus vraag ik me ook af hoe het eruit ziet.

(De mensen die een foto willen van mij en mn pony om te kijken hoe dat er nog uitziet, pb maar gerust;))

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:56

Heyy
Ik heb net in september mijn b pony van ong. 1.25 verkocht. Toen werd ik ook 13, en heb een d pony gekocht die ik nu aant zadelmak maken ben. Ik ben nu 1.70 maar ben de afgelopen tyd veel gegroeid dus was op t laats tussen 1.65 en 1.70 in denk ik, en ongeveer 45kg. Op mn pf stat me oude b pony, maar zie haar nu nog elke week en rijd er dan ook nog wel op.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:23

sjofaba schreef:

nee, ik heb geen B pony, dat past namelijk niet, maar ben wel 1.64
Ik heb een grote D en een E en een shet van 1.07, en qua gewicht zou het wel kunnen, maar met lengte kun je een pony ook behoorlijk in de weg zitten. maar ongeacht wat wij zeggen, daar doe je toch niks mee, omdat je het niet wil horen

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:27

Lynn_Nikita schreef:
sjofaba schreef:

nee, ik heb geen B pony, dat past namelijk niet, maar ben wel 1.64
Ik heb een grote D en een E en een shet van 1.07, en qua gewicht zou het wel kunnen, maar met lengte kun je een pony ook behoorlijk in de weg zitten. maar ongeacht wat wij zeggen, daar doe je toch niks mee, omdat je het niet wil horen

Er zit een verschil tussen iets niet willen horen en ergens anders over denken en het daarom toch op je eigen manier doen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:28

die schimmel pony in mijn profiel is ook een grote dikke B pony en ik ben ook 164 dus dan kun je ongeveer zelf oordelen. maar ik vindt het niet kunne

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:14

Je ziet het pas goed op een foto. Zelf rijd ik met mijn 1.60 nog op een kleine C pony. Kan nog net, maar een D zou wel beter staan....
Wat maakt het uit dat ze tegen kindjes van 10 moet rijden? 18 jaar is nou eenmaal de grens en dan start je tussen de paarden. Die 10 jarige kindjes hebben misschien wel een dure sportpony onder de kont die met een zak hooi op de rug nog prijzen zou winnen... :+

Wel vind ik het goed als een jury er eerlijk in is. Zag laatst een meisje op een shetlander die letterlijk kon meelopen (voeten 15 cm boven de grond). Vraag me af of ze daarop is aangesproken....

sjofaba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 09:36

ik zoek geen meningen en ik respecteer de meningen van een jury die er wat van zegt maar door die reactie vroeg ik mijn af of er dan regels zijn voor starten op een B en dat vraag ik hier dus. Ik zal vanvond een foto proberen te uploaden dan kan iedereen het even zien. Het is niet dom om tegen kleine kindjes te starten je kan zo goed rijde als je kan of je nou 7 of 17 bent en zoals iemad ook al zei, je kijk er behoorlijk van op hoe die sport B ponys lopen terwijl er zon kind opzit die hem totaal tegenwerkt. En het is nou niet zo dat ik met alle wedstrijde eerste wordt. Regiodressuur waen 2 andere meisjes kampioen en reserve geworden dus daarover niet zeuren.

Er zijn dus geen regels voor!! Mensen die het er niet uit vinden zien, eigen keus een super dikke vrouw op een grote pony of paard die er zo op zit schudde das puur beroerder voor zon paard dan ik met mijn lengte

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:55

denk gewoon echt dat het probleemis dat je dressuur rid je beugels moeten lang,sommige van de jury leden gaan wat schrijven als ze het geen mooie combi vinden dat houd je toch .zeker als je op een b pony rijd.
ik heb een c pony ze zal 130cm zijn,en kwa gewicht kan ze me wel dragen,maar mooi is het niet ik ben zelf 165cm.ik men met deze pony.misschien kun je dat gaan doewn en dan met de koets dressuur rijden.ook snap ik dat je het doet voor de verkoop(erg slim),maar mooi zal het zeker niet zijn,en zul jeook wel vaak tehoren krijgen

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:35

Gewoon lekker rijden Suus, en doen wat jij het beste vind. daar heb je mening van bokkers niet voor nodig. knap dat jullie kunnen oordelen zonder iets gezien te hebben........

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:55

als je de lengte van ruiter en schofthoogte weet kun je daar zelf een beeld bij vormen, hoef je niks voor te zien