Sinds een jaar of 4 rijd ik met Jodphurs en Chaps. Dit bevalt redelijk goed, maar doordat ik zovaak in de week mijn bijrijdpaard train, zijn zowel de schoenen als de chaps binnen een jaar versleten en moeten er nieuwe komen. Zowel bij Mondoni's als bij Ariats. Dit vind ik een beetje zonde, dus ik vroeg me af of er misschien mensen zijn die de ultieme oplossing hebben? Ik wil binnenkort NIEUW schoeisel aanschaffen maar ik ben nog niet echt goed spul tegen gekomen. Iemand ervaring met goed spul? Mijn max. Budget is €120,= Het mogen dus(leren) laarzen zijn, maar ook weer jodphurs met chaps.
Ik heb jodphurs van Harry's Horse. Beetje zelfde model als de Ariat, met rits en veter. Ze gaan inmiddels zo'n 2 jaar mee en doen het nog prima. Ik rij er mee, mest er mee uit, loop er mee. Ik rij over het algemeen met jodhpurrijbroek, dus geen chaps. Maar heb voorheen wel altijd met Ariat chaps gereden. En dan de gaithers. Die zijn nu wel echt op, zijn zo'n 5 jaar redelijk intensief gebruikt.
Ik heb nu al 2/3jaar Kentaur chaps... zit ze zalig!! Ze lijken ook wel veel op de klassieke modellen van DION, alleen zijn ze goedkoper :p ( heb ze €80 betaald)
Ik heb jodphurs van Harry's Horse, met veter en rits. Draag ze nu anderhalf jaar al best wel intensief (3 tot 7 keer in de week) en ze doen het nog prima. Ze waren geloof ik €90. http://www.harryshorse.com/nl/catalogus ... .30100240/ (op de foto zien ze er lomper uit dan in het echt)
Ja, zulke chaps heb ik nu dus ook, alleen die beginnen ook wat te slijten.. heb de schoenen en chaps inmiddels anderhalf jaar idd.
En hoe zijn de laarzen van mondoni? Die kun je zeker ook elk jaar vervangen? of de laarzen van EJ merk?
_Sofie
Geplaatst: 06-02-12 17:35
Heb je ook de leren chaps? Bij mij slijten ze wel, maar ik kan er nog prima mee rijden.
Een vriendin van me heeft mondoni laarzen, ze is er erg tevreden over! Ze heeft ze nu geloof ik een half jaar en ze zien er nog netjes uit Er is een heel topic over de laarzen [RUI] Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2
De laarzen van EJ heb ik geen ervaring mee, vind ze er wel mooi uitzien.