vragen over trailer aanschraf en gebruik etc

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

vragen over trailer aanschraf en gebruik etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:27

Hallo allemaal,

ik hoop dat het hier goed staat anders mijn excusses.

Ik ben mij aan het orienteren voor een trailer (eventueel leasen)
Mijn moeder heeft een bmw 318i coupe van 2000 (deze kan 1500 kg trekken, alleen het koppelgewicht weet ik niet)

mijn vragen:
*kan een bwm coupe een trailer trekken als er een trekhaak aan bevestigt wordt? en anders welke auto kan het wel (en dan een jeepachtige uitvoering of meer een sport/sedan uitvoeren.) alle suggusties zijn welkom.
*hoe pk moet een auto minimaal hebben om een trailer (1paard) goed te kunnen trekken
*bij een trailer aanschaf waar moet je allemaal aan denken? (verzekering, huur per maand etc.)

ik hoop dat er mensen mij verder kunnen helpen :)

cissy

Re: vragen over trailer aanschraf en gebruik etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:30

dat weet ik, dankje :) daar heb ik al gereageert maar die is niet meer actief... en heb toch even specifieke vragen en het is niet zo makkelijk te vinden dus vandaar

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:37

mijn vragen:
*kan een bwm coupe een trailer trekken als er een trekhaak aan bevestigt wordt?
Afhankelijk van de kogeldruk en de spec van de trekhaak (indien dit 75kg is dan kun je prima een normale trailer (1,5 paards a 700kg met een normaal 1 paard erin trekken.

*en anders welke auto kan het wel (en dan een jeepachtige uitvoering of meer een sport/sedan uitvoeren.) alle suggusties zijn welkom.
Deze vraag is te divers om te beantwoorden maar in principe als je 1500kg kan trekken bij 75kg kogeldruk dan gaat het bijna altijd goed.

*hoe pk moet een auto minimaal hebben om een trailer (1paard) goed te kunnen trekken
120pk ofzo en 200nm trekkracht en dat alles bij voorkeur bij lage toerentallen. Echter meer is beter.

*bij een trailer aanschaf waar moet je allemaal aan denken? (verzekering, huur per maand etc.)
Verzekering (WA) zit normaal bij het trekkende voertuig en de rest is het vooral onderhoud van je trailer en zelf regelmatig de vitale dingen controleren zoals verlichting en bandenspanning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:06

dankje sdi!

is het trouwens erg of de auto een automaat is of een schakelaar?

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:10

Anoniem schreef:
dankje sdi!

is het trouwens erg of de auto een automaat is of een schakelaar?

Nee dat is géén probleem, automaat rijd zelfs wat vloeiender omdat je zelf niet hoeft te schakelen :D

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:21

Vaak mogen auto's met een automaat wel minder trekken dan een handeschakelde auto.
Je kan in de papieren vinden wat de auto mag trekken (en anders ook wel via google, bv. autotrader / autoweek e.d..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:09

dat is mooi!
ja ik had in de papieren gevonden dat hij geremd 1500 mag trekken
alleen zou er nog een trekhaak op moeten worden bevestigd, dus koppelkracht weet ik niet en kan ik ook niet vinden...
dankje wel voor de tips!