Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

jojootje84 schreef:ik stel mijn vraag even hier omdat ik het antwoord niet kan vinden in eerdere topics en het past hier wel goed bij. Mag je een paard vervoeren als hij al wel gechipt is en het paspoort is aangevraagd?
Ik heb een paardje op het oog wat nog geen chip/paspoort heeft dat chippen en aanvragen kan maandag/dinsdag gebeuren maar dan is het paspoort er nog niet, huidige eigenaren willen hem zo snel mogelijk weg, vind het zonde als ik het paard niet kan kopen alleen omdat ie officieel niet vervoerd mag worden
jojootje84 schreef:ik stel mijn vraag even hier omdat ik het antwoord niet kan vinden in eerdere topics en het past hier wel goed bij. Mag je een paard vervoeren als hij al wel gechipt is en het paspoort is aangevraagd?
Ik heb een paardje op het oog wat nog geen chip/paspoort heeft dat chippen en aanvragen kan maandag/dinsdag gebeuren maar dan is het paspoort er nog niet, huidige eigenaren willen hem zo snel mogelijk weg, vind het zonde als ik het paard niet kan kopen alleen omdat ie officieel niet vervoerd mag worden
Saffier schreef:Cher als jouw paard ingeschreven staat bij een stamboek en je hebt nog geen paspoort gewoon even het stamboek bellen en vragen wat ze precies willen hebben om een paspoort uit te kunnen geven.
Meestal is dat het volgende:
- verklaring DA met daarop het chipnummer en de aftekeningen (dat laatste ter controle of het om het juiste paard gaat)
- plukje haar of bloed
- soms willen ze ook graag foto's van alle kanten genomen (aftekeningen) maar meestal is dit alleen voor paarden die nog niet in het stamboek ingeschreven staan.
Neem me niet kwalijk. Ben nog lerende... Weer wat geleerd, dank je. Er zit toch wel een termijn in dat je een aantekening krijgt in je paspoort dat je het paard niet meer mag laten slachten voor consumptie? Ik vraag me dan weer af, hoe ze dat kunnen checken tzt. Een slager die het vlees kan verkopen, zal het waarschijnlijk toch wel doen? Of denk ik nu te slecht over de mens?