Gezichtsbedekking

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaP

Gezichtsbedekking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 14:47

Aangezien ik last van allergieën heb zorg ik er tijdens het paardrijden voor dat mijn luchtwegen beschermd zijn.
Ik doe dat meestal door een diagonaal gevouwen zakdoek strak voor mijn neus en mond te dragen.
Zo zie ik er dus uit als bandiet/cowboy. :)

Ondanks dat het noodgedwongen is vind ik het zelf eigenlijk wel gaaf eruitzien. 8-)
;) Een leuke bijkomstigheid is dat het westerngevoel versterkt wordt op deze manier.

Zijn er andere gebruikers zijn die ook weleens een zakdoek voor het gezicht dragen ?
(al of niet noodgedwongen)

xSimonee

Re: Gezichtsbedekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:00

Nee, dat lijkt mij totaal niet handig omdat ik dan veel minder ademvrijheid krijg.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:05

hoe ziet dat eruit dan? foto?

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:08

bivakmuts? <<)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:09

Ik niet, dan krijg ik te weinig lucht :=

Is een mondkapje niet veel handiger?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:25

Dat is nu strafbaar :+

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:29

Tijdens het paardrijden adem je dezelfde lucht in die je inademt als je over straat gaat.
Het lijkt mij niet dat je constant zo over straat gaat dus waarom dan wel met paardrijden een zakdoek voor je gezicht.

Als je last hebt van allergieën kun je beter pillen tegen slikken. Van zo'n zakdoek krijg je het alleen maar benauwd en als je last hebt van allergieën heb je het toch al sneller benauwd.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:31

Zaina schreef:
Dat is nu strafbaar :+

hahaha idd :')

JuliaP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 20:46

vuurneon schreef:
Ik niet, dan krijg ik te weinig lucht :=

Is een mondkapje niet veel handiger?

Ik vind een mondkapje zelf minder fijn zitten.
Bovendien vind ik een zakdoek voor mijn gezicht beter eruitzien,
en het past nou eenmaal beter bij een paardrijder ;)

JuliaP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 20:49

xSimonee schreef:
Nee, dat lijkt mij totaal niet handig omdat ik dan veel minder ademvrijheid krijg.

Dat valt op zich wel mee moet ik zeggen.
Het ligt ook aan de soort stof zakdoek die ik draag.
Ik heb verschillende soorten en ben geleidelijk aan erachtergekomen welke het beste zitten.

JuliaP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 20:55

lindsey schreef:
Tijdens het paardrijden adem je dezelfde lucht in die je inademt als je over straat gaat.
Het lijkt mij niet dat je constant zo over straat gaat dus waarom dan wel met paardrijden een zakdoek voor je gezicht.

Als je last hebt van allergieën kun je beter pillen tegen slikken. Van zo'n zakdoek krijg je het alleen maar benauwd en als je last hebt van allergieën heb je het toch al sneller benauwd.

:D Ik draag inderdaad geen zakdoek als ik over straat ga :)

Om precies te zijn: ik ben allergisch voor bepaalde boomsoorten (beuken, berken, elzen),
:D het is ooit bij me onderzocht :D dit klinkt mischien vreemd maar ik heb er last van als ik bij deze bomen in de buurt ben.
En paardrijden doe ik nou eenmaal meestal in een bosrijke omgeving, vandaar dus ;)

JuliaP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 20:57

Mixje90 schreef:
hoe ziet dat eruit dan? foto?

HaHa
Ik zal wanneer het mogelijk is wel een foto van mezelf plaatsen :D

Soraya198

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:59

Mijn moeder is ook allergisch zij heeft altijd een zakdoek voor haar neus! Maar leuk idee van die comboy look! :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:04

Maar die pollen zijn toch zo klein dat je het toch alsnog inademt? Of via de ogen. Dus dan moet je helemaal ingedekt zijn, bovendien kan de huid er ook op reageren, dus moet je een soort astronauten pak aan :P
Ik heb de oplossing iig nog niet gevonden helaas :) maar ben benieuwd naar een foto :j wie weet probeer ik het eens uit :D

JuliaP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 21:09

vuurneon schreef:
Maar die pollen zijn toch zo klein dat je het toch alsnog inademt? Of via de ogen. Dus dan moet je helemaal ingedekt zijn, bovendien kan de huid er ook op reageren, dus moet je een soort astronauten pak aan :P
Ik heb de oplossing iig nog niet gevonden helaas :)

Ik bevestig de zakdoek altijd zo dat mijn luchtwegen goed afgeschermt zijn.
Ik heb dan echt geen last meer van mijn boomallergieën

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:10

JuliaP schreef:
lindsey schreef:

:D Ik draag inderdaad geen zakdoek als ik over straat ga :)

Om precies te zijn: ik ben allergisch voor bepaalde boomsoorten (beuken, berken, elzen),
:D het is ooit bij me onderzocht :D dit klinkt mischien vreemd maar ik heb er last van als ik bij deze bomen in de buurt ben.
En paardrijden doe ik nou eenmaal meestal in een bosrijke omgeving, vandaar dus ;)

Ik ben ook allergisch voor beuken, berken en hazelaars. Ik heb ook hooikoorts, maar ik kan prima zonder zakdoek oid rijden hoor?

JuliaP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 21:18

Soraya198 schreef:
Mijn moeder is ook allergisch zij heeft altijd een zakdoek voor haar neus! Maar leuk idee van die comboy look! :D

Inderdaad ik vind het zelf ook leuk om als cowboy of bandiet rond te rijden :)

Is je moeder geen paardrijdster ?
Ik ben benieuwd hoe ze eruitziet met zakdoek ;)

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:50

Komt me bekend voor.. mijn staljongens die dragen het exact het zelfde als hoe jij het omschrijft. Ik vind het er soms wel vervelend uit zien.. maar ik moet zeggen ik ben het gewend...
woonachtig in het land waar 9 op de 10 vrouwen rond lopen in ninja outfit! ;-)

JuliaP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 17:44

KimberleyE schreef:
Komt me bekend voor.. mijn staljongens die dragen het exact het zelfde als hoe jij het omschrijft. Ik vind het er soms wel vervelend uit zien.. maar ik moet zeggen ik ben het gewend...
woonachtig in het land waar 9 op de 10 vrouwen rond lopen in ninja outfit! ;-)

Ha Ha :D Leuke vergelijking !

Maar vind je het echt soms vervelend eruitzien ?
Zelf vind ik wel dat een zakdoek beter staat bij vrouwen als mannen 8-)

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:59

Het is meer, dat ik als enige vrouw op het terrein werk en je herkent ze wel maar als ze die lapjes voor hebben ... tja je ziet toch minder! Maar kan soms wel begrijpen hoor dat ze het voor doen.. ik zelf Doe het niet..

Heb al mond kapjes voor ze gekocht, maar ze blijven terug vallen op hun oude gewoontes en dat is het staaltje waar ze alles mee doen en volgens mij 24/7 gebruiken voor hun mond/neus te snoeren!

Ze moeten hem van mij wel af doen als ik met ze praat... maar dat lijkt me logisch..(voor ons iig!)

JuliaP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 15:16

KimberleyE schreef:
Het is meer, dat ik als enige vrouw op het terrein werk en je herkent ze wel maar als ze die lapjes voor hebben ... tja je ziet toch minder! Maar kan soms wel begrijpen hoor dat ze het voor doen.. ik zelf Doe het niet..

Heb al mond kapjes voor ze gekocht, maar ze blijven terug vallen op hun oude gewoontes en dat is het staaltje waar ze alles mee doen en volgens mij 24/7 gebruiken voor hun mond/neus te snoeren!

Ze moeten hem van mij wel af doen als ik met ze praat... maar dat lijkt me logisch..(voor ons iig!)

Ik begrijp je verhaal.
Zelf vind ik een mondkapje minder fijn zitten dan een zakdoek voor mond en neus.
Mogelijk is dat ook de reden dat ze aan hun oude gewoonte vasthouden.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:19

Wat vervelend dat je zulke maatregelen moet nemen! Ik heb dezelfde allergie, maar hoef gelukkig geen zakdoek voor m'n gezicht te knopen :?

JuliaP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 15:31

Doubtless schreef:
Wat vervelend dat je zulke maatregelen moet nemen! Ik heb dezelfde allergie, maar hoef gelukkig geen zakdoek voor m'n gezicht te knopen :?

Zoals eerder gezegd vind ik het niet zo erg dat ik een zakdoek moet dragen.
:) Ik heb van de nood maar een deugd gemaakt :D

Maar wel fijn voor je dat je ondanks je allergie geen maatregelen hoeft te nemen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:39

Ik neem wel maatregelen, maar ik knoop geen zakdoek voor m'n neus & mond :+
Zoals lindsey al zei is het nemen van pillen veel gemakkelijker & helpt dat ook tegen de irritaties op de huid en rondom de ogen.

JuliaP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 21:31

Doubtless schreef:
Ik neem wel maatregelen, maar ik knoop geen zakdoek voor m'n neus & mond :+
Zoals lindsey al zei is het nemen van pillen veel gemakkelijker & helpt dat ook tegen de irritaties op de huid en rondom de ogen.

Zelf heb ik geen last van irritaties op de huid en rondom de ogen alleen dus van de luchtwegen.
En altijd pillen innemen lijkt me ook niet ideaal

Een ander argument om een zakdoek te dragen is dat het helpt tegen de kou :)
:brr: En deze week wordt het nogal koud ! :brr: