kan ik in de toekomst iets bereiken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kez2012

kan ik in de toekomst iets bereiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 00:07

hallo bokkers,
ik ben gewoon eens benieuwd wat jullie denken,
ik ben 17 jaar en heb 4 maanden mijn eigen paardje, ik ben hem zelf aan het doorrijden met goede begeleiding.
Hij is nog 4 jaar. Zelf ben ik niet zo heel ervaren dus ben zelf hard aan het oefenen , met mezelf..
Denken jullie dat ik met dit paardje met begeleiding (niet de beste van de beste en veel verschillende maar iemand met heel veel ervaring en die het als job doet, dus echt wel veel verstand ervan. Later als ik vast zit met deze lesgeefster ben ik wel bereid om iemand anders te zoeken om verder te geraken) later nog in de hogere dressuurproeven kan geraken? in de M of misschien wel in het Z.
Of zijn de paarden die je opleid tot Z niveau vanaf het begin opgeleid op hoog niveau? Of zou hij gewoon met mij kunnen evolueren, daarmee bedoel ik naarmate ik zelf ook beter word en nog veel bijleer ik hem ook steeds hoger krijg of word dit echt wel super moeilijk?
Pak weg binnen 5-7 jaar?? ongeveer.. (op M niveau) Ik heb goede begeleiding, ik werk ook hard aan het grondwerk .. dus niet zo en dan en te veel dromen hebben ..
Maar ik ben vooral bang dat ik om op hoger niveau te geraken ik het beste mijn paardje kan verkopen want dit wil ik helemaal niet ..
Hebben jullie en mening?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:11

Natuurlijk kan dat!

En geen enkel paard is met 4 jaar al opgeleid op hoger niveau hoor, alle paarden moeten het leren. Het is wel zo dat het voor een ruiter fijner is om eerst een meer ervaren paard te rijden omdat het heel lastig is om je paard oefeningen te leren die je zelf nog nooit gevoeld hebt. Maar met echt fijne instructie kan het evengoed hoor. Hard werken (vooral aan jezelf). En als je de kans krijgt om een keer op een ervaren paard te rijden van een kennis bijvoorbeeld, aannemen!

Voor je gemoedsrust: Ik heb nog nooit een ver opgeleid paard gereden en heb inmiddels met 4 ponys/paarden M1 of M2 gereden en met 2 andere paarden Z. Dus no worries!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:12

Ik ben van menig dat iedereen z kan rijden.minst ze goede begelijding hebben. Ik denk niet dat iedereen nationaal kan rijden.

kez2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 00:14

_Esther_87_ schreef:
Natuurlijk kan dat!

En geen enkel paard is met 4 jaar al opgeleid op hoger niveau hoor, alle paarden moeten het leren. Het is wel zo dat het voor een ruiter fijner is om eerst een meer ervaren paard te rijden omdat het heel lastig is om je paard oefeningen te leren die je zelf nog nooit gevoeld hebt. Maar met echt fijne instructie kan het evengoed hoor. Hard werken (vooral aan jezelf). En als je de kans krijgt om een keer op een ervaren paard te rijden van een kennis bijvoorbeeld, aannemen!

Voor je gemoedsrust: Ik heb nog nooit een ver opgeleid paard gereden en heb inmiddels met 4 ponys/paarden M1 of M2 gereden en met 2 andere paarden Z. Dus no worries!

dankjewel !! +:)+ dat geeft we extra moed !!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:16

Hangt volledig af van jouw geduld. Wil jij snel op hoog niveau rijden dan moet je idd jepaard verkopen maar wil je paardje de tijd gunnen en rustig je puntjes bij elkaar verzamelen dan moet dat met elk paardje lukken.

DanaDeen

Re: kan ik in de toekomst iets bereiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:09

Mijn inziens moet ieder, gezond paard, dat redden, met veel geduld en goede begeleiding komen jullie er vast wel!

sadiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:26

tuurlijk kan dat!!!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:36

kan best hoor :j

Ik kon in het begin nog geen normale volte rijden met m'n paard. Nu doen we dingen als wijken, middengalop en een beetje verzamelen. En we blijven bijleren

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 03:03

Maak je geen zorgen, met jouw leeftijd kun je alles nog en ook nog met het paard dat je nu hebt. Zolang je zelf maar het doorzettingsvermogen hebt en de wil en het kunnen om de juiste begeleiding erbij te hebben.

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 06:25

Natuurlijk kan dat. Ik ben een aantal weken geleden 17 geworden en heb toen ik 13 was mijn haffie ingereden. Met de juiste begeleiding kan echt heel veel! :D Wat onmogelijk leek, is dus toch wel haalbaar, als je maar fanatiek genoeg bent en er veel voor over hebt :j Op het moment moet ik nog 2 winstpunten en dan mag ik met mijn (soms onmogelijke) haf M1 starten! :D

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:41

Niobe schreef:
Maak je geen zorgen, met jouw leeftijd kun je alles nog en ook nog met het paard dat je nu hebt. Zolang je zelf maar het doorzettingsvermogen hebt en de wil en het kunnen om de juiste begeleiding erbij te hebben.

Ook op latere leeftijd hoor :P :P
Ik ben 35, heb fysiek behoorlijk wat ellende achter de rug en ben sinds 1,5 jaar de trotse bezitter van een 6-jarige KWPN merrie die zelf ook nog veel moet leren. We gaan niet snel, maar wel vooruit. En idd geduld, veel trainingsuren en jezelf niet teveel druk opleggen.
Succes !

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:41

Dat kan! Als jij er zo over nadenkt en mee bezig bent als ik denk na deze post moet dat kunnen, het zal langer duren dan wanneer je meer ervaring hebt maar met goede begeleding moet het lukken!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:27

PinkyPie schreef:
Niobe schreef:

Ook op latere leeftijd hoor :P :P
Ik ben 35, heb fysiek behoorlijk wat ellende achter de rug en ben sinds 1,5 jaar de trotse bezitter van een 6-jarige KWPN merrie die zelf ook nog veel moet leren. We gaan niet snel, maar wel vooruit. En idd geduld, veel trainingsuren en jezelf niet teveel druk opleggen.
Succes !

Eh ja inderdaad, ik was het woord "zeker" vergeten, geeft het toch een andere nuance :P
Het met een jonge leeftijd toch zo dat er meer "hulp" geboden wordt in het bevorderen van de carriere, bijv rabo talenten plannen etc

DiFa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:24

Ja hoor dat kan natuurlijk.

Ik ken iemand die een paardje kocht. Het was echt niks bijzonders.
Veel mensen zeiden dat ze beter receatief kon blijven rijden, maar ze bleef stuf doorzetten.
Uiteindelijk is ze wel Z2 gestart met het paardje.
En toch steeds als je hem zag lopen was het nog steeds niks bijzonders haha

Sherha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:00

Waar een wil is is een weg.. je kunt altijd iets bereiken, blijf alleen reeeel in je verwachtingen en hou de lol erin!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:16

Tuurlijk kan dat!

Ik kreeg toen ik 12 was een fjord. Altijd alleen maar op een manege gereden. In het begin was ik stuurloos, kon er geen baas over en viel er vaak af. Zelfs mijn pols gebroken. Dikke tranen om gehuild! Uiteindelijk durfde ik er niet goed meer op, en mijn moeder en broer ook niet. Toen hebben we een goede instructeur gezocht, dat was zelfs iemand die zelfs geen diploma had, maar ons wel goed helpen.
We zijn Z2 dressuur geworden uiteindelijk, terwijl het geen dressuurtopper is en ik geen ervaring heb. Heb mijn fjord nog steeds en heb er nog steeds erg veel plezier van.

Dus het kan makkelijk! En ik ken genoeg mensen die op deze manier zijn begonnen. Dus gewoon lekker aan de slag gaan dat komt echt wel goed!