Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

nicky_rilana schreef:ik het proevenboekje staat het hoe het moet zitten, en wat wel en niet mag
kleinvosje schreef:De eerste voorkeur is ingevlochten. Ze mogen los, maar dan moeten ze wel van gelijke lengte zijn en netjes verzorgd naar 1 kant liggen. Er wordt hierboven geopperd dat je een punt aftrek kan krijgen als je niet gevlochten hebt, dit mag officieel niet. Als het in de reglementen staat dat het mag, dan mag een jury daar geen aftrek voor geven omdat hij/zij het minder mooi vindt.
Wat wel zo is, is dat manen afleidend werken en je de hals minder goed kunt zien. Dat kan invloed hebben op je punten.
Een Hengstenvlecht kan ook, strak tegen de manenkam. Dat kan heel goed met lange manen!
kleinvosje schreef:Graag gedaan! Als ze lang zijn en je wilt ze lang houden, gewoon in een hengstenvlecht doen! Of grotere knotten, kan ook wel hoor!
kleinvosje schreef:Graag gedaan! Als ze lang zijn en je wilt ze lang houden, gewoon in een hengstenvlecht doen! Of grotere knotten, kan ook wel hoor!
Ze hingen heel mooi naar 1 kant maar ik vind de slag die ze in haar manen heeft niet mooi
Dan maar wat meer roosjes..
Blijven oefenen is the key to succes!) Nee hoor tis vrij simpel als je weet waar je het beste kan steken.
galopje2000 schreef:ik geloof dat het wel los mag.
maar het is volgens mij ook zo dat je meer punten krijgt als het ingevlochten manen hebt