Stalling, Bosrandweg, Texel??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muga

Stalling, Bosrandweg, Texel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 16:49

Aan de bosrandweg bij De Koog op Texel heb ik vorige zomer gezien dat er een nieuwe stalling gebouwd werd naast Manege Kikkert.

Eind februari wil ik weer een weekend met mijn paard naar Texel. Nu verblijven wij bij Dennenoord en lijkt mij dit het dichtsbijzijnde plekje voor mijn paard... Maar ik kan er nergens iets over vinden op Internet. Verder dan het feit dat Gerard Zoetelief dit heeft laten bouwen kom ik niet.

Wie kan mij meer vertellen?
Kan ik hier uberhaupt al terecht? Heeft iemand contact gegevens?
Of weet iemand een andere mogelijkheid in de buurt van Dennenoord?
Meer dan een stal en hooi/stro evt weidegang/paddock heb ik niet nodig dus het hoeft echt niet luxe te zijn of zo...

Wie helpt mij??

Happie

Re: Stalling, Bosrandweg, Texel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:42

Tot op heden is het nog niet af en zijn ze nog druk aan het bouwen. Ik denk ook niet dat het in februari al af gaat zijn.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:44

Oh ik vergeet nog wat weet eventueel wel een andere stal is daar ook redelijk dichtbij maar niet heel luxe maar je paard heeft dan in elk geval een stal stro, hooi en een wei. Manege Kikkert heeft op het oude dijkje 5 stallen http://www.manegekikkert.nl/ Als je verder daar vragen over hebt kan je altijd een pb'tje sturen.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 21:25

Dankjewel voor je antwoord! Kikkert ben ik mee bekent. En zet ik m ook graag weer neer. Probeer nu eigenlijk alleen eerst een plekje dichterbij dennenoord en het bos te vinden. Vanaf kikkert was ik toch nog minuut of 15 aan t rijden voor ik echt in t bos was. Ik ga niet alleen en er uren op uit trekken is dan niet zo sociaal...

Weet iemand trouwens of we ergens een paard kunnen huren voor mijn vriendin? (Zeer ervaren ruiter)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:31

Tja dat heb je vanaf de meeste stallen wel idd. Denk dat een paard huren erg lastig gaat worden in elk geval doen zowel manege Elzenhof als manege Kikkert dat niet ook niet bij zeer ervaren ruiters. Verwacht eigelijk ook niet dat de manege in de krim dat doet. Er zijn alleen ritten onder begeleiding en dan mogen er geen eigen paarden mee. Maar su6 met zoeken!

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:10

Van de zomer toen ik aan het werk was op Texel ben ik mensen tegen gekomen die hun haflinger bij Kikkerts Paradise gestald hadden en daar nog een fjord konden huren voor buitenritten samen. Ik geloof dat die twee paarden dan gewoon overdag en 's nachts samen in de wei stonden en dat die vakantiegangers een huisje daar hadden gehuurd :)
Dat verhuren doen ze echt niet zomaar maar misschien dat als je ze belt en gewoon uitlegt wat je van plan bent in de vakantie ze willen meewerken :)

Site: http://www.kikkertsparadise.nl/index.html

LinUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:00

en de eagles ranch dan? dat ligt in de buurt van Den burg..
Is denk dan een beetje te ver weg?
http://www.eaglesranch.com/

Misschien een optie om een advertentie te plaatsen of rond te bellen bij manege's op texel of iemand dat misschien ook niet particulier doet?

toevallig even gegoogled.. op paardenstalling texel:

http://www.paardenstallingtexel.nl/stalling.html (ik denk dat dit wel erg in de buurt is van het bos zo te zien op Google maps)

http://www.stoeterijrozenburg.nl/

http://www.dezilvermeeuw.nl/paardenstalling.php

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:31

Kan je in elk geval vertellen dat de eerste twee niet erg in de buurt zijn van dennenoord. De zilvermeeuw is wel wat meer in de buurt.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:50

Vanaf Kikkert kun je zo in een drafje naar de koog en scheelt dan 10 minuutjes met de 'nieuwe' accomodatie van zoetelief en de andere twee maneges (waar je letterlijk tussen door rijd naar het bos).
Ik heb er nl vroeger precies tussen gestaan.
Andere suggestie is www.pintoranch.nl niet naast de koog meer naar den burg maar zeker overwegen waard.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 19:27

Inmiddels een stalling gevonden voor deze keer. Hij gaat nu naar Hoeve vrij en blij. Wat meer richting Den Hoorn. Prima te doen vanaf Dennenoord!

Erg veel zin in! Andere opties hou ik zeker in gedachte voor een volgende keer. Wil hem namelijk regelmatig meenemen! We gaan elkjaar een aantal keer naar texel dus komt goed!

Bedankt voor het meedenken!!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:03

De eagles ranch zijn verhuisd vorig jaar, is toch echt het dichtst bij Dennenoord hoor. Voor de volgende keer. Je zit dan ook met 10 min in het bos. Ik zit op de route van de eagles ranche naar het bos. zie sinds huner zitten opvallend veel westernruiters voorbij komen, was eerder niet zo. En waarschijnlijk zijn ze ook nog wel iets goedkoper dan Vrij en Blij, die staan erom bekent een van de duurdere te zijn op het eiland.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 23:09

Hoi, de eagles ranch is de duurtste die ik op Texel kon vinden .. 22,50 per nacht. Bij vrij en blij ben ik 15 euro per nacht kwijt. Met weidegang stalling en hooi en stro... dus scheelt flink... gezien de kosten besloten om vrij en blij te doen. Eagles ranch misschien volgende keer!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:30

Oke, de prijzen die ik ken zijn voor permanente stalling. En daarbij is het een van de duurste van het eiland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:35

Veel plezier alvast!

vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:22

Muga schreef:
Aan de bosrandweg bij De Koog op Texel heb ik vorige zomer gezien dat er een nieuwe stalling gebouwd werd naast Manege Kikkert.

Eind februari wil ik weer een weekend met mijn paard naar Texel. Nu verblijven wij bij Dennenoord en lijkt mij dit het dichtsbijzijnde plekje voor mijn paard... Maar ik kan er nergens iets over vinden op Internet. Verder dan het feit dat Gerard Zoetelief dit heeft laten bouwen kom ik niet.

Wie kan mij meer vertellen?
Kan ik hier uberhaupt al terecht? Heeft iemand contact gegevens?
Of weet iemand een andere mogelijkheid in de buurt van Dennenoord?
Meer dan een stal en hooi/stro evt weidegang/paddock heb ik niet nodig dus het hoeft echt niet luxe te zijn of zo...

Wie helpt mij??

Je bent al voorzien las ik maar Stoeterij Rozenburg is vlakbij Dennoord, nog dichter als Vrij en Blij!
Misschien een andere keer of je komt een kijkje nemen als je op Texel bent.
Gr Marloes

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:30

Ik heb mijn paarden nu 2 x bij de Zeedistel neergezet, lekker bij bos en duinen. Wij zaten iets verderop in huisje. Paard had een stukje land, rijbak en lag lekker beschut tegen sterke wind. Hoop volgend jaar weer te gaan, en dan zeker daarheen!!