wie wil er met ons mee op paardrijvakantie??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

wie wil er met ons mee op paardrijvakantie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 15:35

Wij zijn 2 volwassen vrouwen die elkaar via bokt hebben leren kennen.
Wij willen ergens in het buitenland(europa) gaan paardrijden voor een week.
Zelf dachten we aan Frankrijk of Tsjechie maar misschien heb jij ook een leuk idee.
We willen eind mei begin juni we hopen dan op lekker weer maar nog niet tewarm.
Dus lijkt het je leuk :PB

kekaro

Re: wie wil er met ons mee op paardrijvakantie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:41

Dat wil ik ook altijd nog een keer doen !
maar op welk niveau rijden jullie ?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 15:54

Zelf heb ik wel redelijk wat ervaring rij al 25 jaar paard en de andere rijd 5 jaar.
Vorigjaar ben ik naar Tjsechie geweest er daar was ook iemand met niet zo heel veel ervaring maar wel met lef .Met de meeste arangementen staat dat je alle 3 de gangen goed moet beheersen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:24

Zoek je zoiets? http://ranch.nl/Arrangementen/Arrangment-A.aspx
Deze is in Frankrijk. Voor mijn ervaringen daarvan, zie onderschrift :) Als je vragen hebt moet je ze maar stellen! :P
Daar rijden ook mensen mee die nog maar een paar keer op een paard hebben gezeten.
Het is wel prijzig maar zeker 200% de moeite waard!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:26

Iets korter, maar er is hier een vaag plan om in mei naar http://www.nhrc.info/ te gaan. De boot (Rotterdam - Hull) is al geboekt, de rest staat nog open.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:56

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 20:22

1234 schreef:
Zoek je zoiets? http://ranch.nl/Arrangementen/Arrangment-A.aspx
Deze is in Frankrijk. Voor mijn ervaringen daarvan, zie onderschrift :) Als je vragen hebt moet je ze maar stellen! :P
Daar rijden ook mensen mee die nog maar een paar keer op een paard hebben gezeten.
Het is wel prijzig maar zeker 200% de moeite waard!

deze heb ik ook gezien ziet er ook heel goed uit

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 20:24

ikke schreef:
Iets korter, maar er is hier een vaag plan om in mei naar http://www.nhrc.info/ te gaan. De boot (Rotterdam - Hull) is al geboekt, de rest staat nog open.

Engeland is ook heel mooi maar daar hebben we niet verder gekeken omdat dat allemaal engels is en dat kan ik wel een beetje maar zo n hele site ontcijferen lukt niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:49

jessie84 schreef:
ikke schreef:

Engeland is ook heel mooi maar daar hebben we niet verder gekeken omdat dat allemaal engels is en dat kan ik wel een beetje maar zo n hele site ontcijferen lukt niet.

Ik wil het wel even vertalen hoor :D

Maar wellicht is een kleine waarschuwing dan wel op z'n plaats.
Wij zijn liefhebbers van GB en het mooie landschap. Daarnaast verorberen wij standaard elke ochtend een Origineel Engels Ontbijt als die kans zich voordoet :Y)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:58

Voor geinteresseerden die een trektocht zouden willen maken door de woestijn van Tunesie, er zijn al meerdere bokkers al geweest.
Eind Mei begin Juni is dan misschien net te warm. Trektocht door de Tunesische Sahara.

In Engeland Wales ken ik een leuk adres waar ikzelf ook ben eind Mei begin Juni http://www.transwales.demon.co.uk/ Ik zou zeggen kom, mocht je een vertaling wensen, wil ik je graag helpen.

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:07

Wij zijn vorig jaar ( manlief en ik ) naar de ranch in frankrijk geweest. Is zo goed bevallen dat we de laatste week van mei weer gaan. Echt een superaanrader hoor. Hele mooie omgeving en erg leuke mensen

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 17:25

bedouin schreef:
Voor geinteresseerden die een trektocht zouden willen maken door de woestijn van Tunesie, er zijn al meerdere bokkers al geweest.
Eind Mei begin Juni is dan misschien net te warm. Trektocht door de Tunesische Sahara.

In Engeland Wales ken ik een leuk adres waar ikzelf ook ben eind Mei begin Juni http://www.transwales.demon.co.uk/ Ik zou zeggen kom, mocht je een vertaling wensen, wil ik je graag helpen.

Tunesie trekt mij niet maar wales wel
Ziet er ook goed uit .Waar ik vorigjaar ben geweest waren nederlanders en dat vind ik toch wel heel makkelijk :o .Ik kan me wel verstaanbaar maken maar hele gesprekken word niets.Hoe doe je dat dan met boeken ect

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 17:25

Spekkie01 schreef:
Wij zijn vorig jaar ( manlief en ik ) naar de ranch in frankrijk geweest. Is zo goed bevallen dat we de laatste week van mei weer gaan. Echt een superaanrader hoor. Hele mooie omgeving en erg leuke mensen

welke ben je geweest?

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:34

wij zijn ook bij de mensen van ranch.nl geweest in de haut de languedoc. Ik ben normaal niet zo van 2 x naar hetzelfde, maar voor dit heb ik echt een uitzondering gemaakt, wat een ervaring en op paardengebied ben ik wel wat gewend. Ook voor niet zo ervaren manlief was het echt leuk, je moet eens op de facebooksite van ranch du haut languedoc kijken, staan leuke foto's en filmpjes op

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 17:42

Spekkie01 schreef:
wij zijn ook bij de mensen van ranch.nl geweest in de haut de languedoc. Ik ben normaal niet zo van 2 x naar hetzelfde, maar voor dit heb ik echt een uitzondering gemaakt, wat een ervaring en op paardengebied ben ik wel wat gewend. Ook voor niet zo ervaren manlief was het echt leuk, je moet eens op de facebooksite van ranch du haut languedoc kijken, staan leuke foto's en filmpjes op

deze staat al bij favorieten
hoe gaan jullie er heen?Wij hebben gekeken om met de trein tegaan waren jullie nog met meer of met z n tweeen .Ons lijkt het nl leuker om met meerdere tegaan vandaar ook de oproep hier op bokt

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:43

Ik ben afgelopen herfst 8 dagen op trektocht geweest door het onbegaanbare gebied voor auto's in Mongolie.
Heftig, onweerstaanbaar, prachtig, zwaar, en heel byzonder, maar bovenal schitterend.
Dus als je echt een week op trektocht wil? Ik weet een fantastisch team om te begeleiden....

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:49

Aan wat voor een bedrag moet je dan denken??

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:49

jessie84 schreef:
bedouin schreef:

Tunesie trekt mij niet maar wales wel
Ziet er ook goed uit .Waar ik vorigjaar ben geweest waren nederlanders en dat vind ik toch wel heel makkelijk :o .Ik kan me wel verstaanbaar maken maar hele gesprekken word niets.Hoe doe je dat dan met boeken ect

Ha Jessie84 wanneer je meer info van hen wilt mag je mij gerust je email pb-en stuur ik de engelse versie naar jou én Wales, zodat je weet wat ik schrijf, ik stuur dan het antwoord samen met de vertaling naar je toe. Vliegtickets zijn heel goedkoop als je via easyjet kunt boeken kijk maar eens naar Amsterdam Bristol.

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:52

wij gaan met de auto, vorig jaar ook gedaan en dat beviel prima. Ik heb de kosten afgewogen tegen de trein en het vliegtuig, maar helaas is dat toch wel ietsje ( en dan bedoel ik behoorlijk )duurder dan onze dieseltuf doet. Ook moet je vliegen vanuit duitsland ( is het makkelijkst)en dan moeten we daar ook nog eerst heen vanuit het kopje van noord holland. Als je echt leuke info wil, moet je mabotje op bokt eens pb en, die doet ook de boekingen voor ze en is de grootste enthousiasteling en erg aardig

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 20:20

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:53

Trein naar de locatie in Frankrijk van ranch.nl, is echt wel heel duur. Reken maar zomaar op 250/300 euro retour O:)
Vooral in het hoogseizoen!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:55

1234 schreef:
Trein naar de locatie in Frankrijk van ranch.nl, is echt wel heel duur. Reken maar zomaar op 250/300 euro retour O:)
Vooral in het hoogseizoen!!

Maar wat kost het om erheen te rijden, inkl tol en zo? Bovendien kom je met de trein uitgerust aan; dat kun je niet zeggen wanneer je 14 uur hebt gestuurd.
Er zijn meer factoren om je reismiddel te bepalen dan alleen geld........

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:58

Ik heb geen flauw idee wat het kost om erheen te rijden. Ben zelf met mijn ouders toen erheen gereden (eerst een week in de buurt op vakantie geweest), dat was 10/12 uur rijden. Maar ik heb geen idee wat de brandstofkosten zijn, geen verstand van xD
Maar omdat ze eerst d8 dat het maar 145,- met de trein was, wilde ik haar er ff op wijzen dat het toch wel zeker het dubbele is, iets om rekening mee te houden xD
Maar sommige mensen moeten wel op het geld letten en willen het liefst zo goedkoop mogelijk reizen omdat een ruitervakantie ook al veel geld kost ;)
Laatst bijgewerkt door 1234 op 27-01-12 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 21:00

ons is aangeraden om op treinwinkel tekijken en hoe vroeger je een ticket boekt hoe goekoper het is

HelloHallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:23

Je kunt ook naar Hongarije voor paardrijvakantie er is een leuke gezellige manege/camping met verhuur van appartement of B&B of een caravan. Ze hebben leuke arrangementen en de tochten zijn afwisselend enig rijervaring is wel gewenst kijk maar op hun website http://www.hellohallopark.eu en kijk ook even in hun gastenboek erg leuke reacties. /3