Ideeen losse waterbak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Ideeen losse waterbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 12:26

Met oog op de komende vriesperiode: hoe doen andere Bokkers het met het water geven bij de paarden die de waterbak omgooien?

Reeds uitgeprobeerd: zware stenen in de bak, waterbak in tractorband. (werd allemaal gewoon omgegooid)

duinmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:40

Waterbak vastzetten aan een paaltje zodat ie niet om kan vallen ;)
Dan kun je in de rand een gaatje boren waar je een stuk touw of een ketting doorheen doet,
en dat bind je dan aan het paaltje vast!

Urielle

Re: Ideeen losse waterbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 12:43

Het gaat gewoon om cementbakken in de stal, dus geen paaltjes en ik denk dat het kunststof ook uitscheurt als er fanatiek mee gespeeld wordt?

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:54

mijn paard heeft ook een cement bak als waterbak in dr stal. gooide ze ook om. nu een grooote zware steen ingelegd en nu gaat het goed.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:19

Hier spelen ze er gelukkig alleen mee als er geen water meer in zit. Ik zou hem in jou geval met een (fiets)band aan de stalwand vastmaken.

minibinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:35

ik had ook dit probleem, maar heb dit opgelost door 2 flexibele bakken van 40 ltr bij de action te halen en heb de onderste bak vast staan met touwtjes aan de stalwand en daarin de 2de bak gevuld met water. het staat wel in een hoek en het zijn de vierkante bakken.
mijn ondeugende shetlander heeft het nu nog niet voor elkaar gekregen om het om te gooien... ze poept er ook weleens in :( daarom heb ik voor 2 bakken gekozen, zodat ik ze makkelijk kan schoonmaken en niet elke keer los moet maken ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 18:10

Lemanthia,de zware stenen heb ik al gedaan vorig jaar, zaten op een gegeven moment meer stenen dan water in :=

Angela, hoe doe ik dat precies? Je bedoelt zo'n flexibele bak met handvat aan de tralies oid? Of hoe moet ik het zien? Hier helaas de volle waterbak, ik kan hem zelf niet tillen maar hijbegint gewoon er tegen te duwen en porren tot het omligt, ik geef drinken en giet bij als hij gedronken heeft en 5 minuten later is mijn stal een zwembad := Dit jaar kon ik tot dusver gewoon een paar keer per dag water aanbieden maar nu ik weer ga werken wil ik niet dat hij de hele dag zonder staat.
Minibinkie, ik kan het natuurlijk proberen maar tillen ze de extra bak er niet gewoon uit? Mesten doet hij gelukkig niet, maar zo'n losse waterbak is leuk speelgoed! :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:13

Je maakt de fietsband op 2 plaatsen vast aan de muur (je neemt dan eerst een klem met daartussen de fietsband, en de klem zet je aan de muur vast). Als je een hoek van de stal gebruikt, gaat dat waarschijnlijk het beste. Je maakt zowel onderaan de betonbak een band vast, als bovenaan (dus 2 verschillende banden, die je beide zowel in de ene als de ander hoek/muur vastmaakt). Op de fietsband moet spanning staan, zodat hij in de hoek gedrukt wordt.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:20

hier staan bijna alle (mijn paard niet natuurlijk haha) plastic waterbakken aan de muur met een plankje, dat is vast geschroefd aan de muur maar is wel klein beetje draaibaar(wel lastig draaibaar), dan schuif je de rand van de bak onder het plankje, dat verticaal hangt, snap je dat een beetje? dat krijgen ze echt niet van hun plaats, het is wel een beetje rommelen als je je waterbak schoon wil maken maar daar krijg je vanzelf handigheid in

minibinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:10

die van mij staat vanaf oktober 's nachts binnen en ze heeft het nog niet voor elkaar gekregen en de bakken passen goed in elkaar dat je bijna niet ziet dat het er 2 zijn...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 11:41

Bedankt! We gaan de opties alvast uitproberen!

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:01

Ik vul zo'n hang voer bak met water en die hang ik op, tot nu toe heeft ze hem er nog niet af gegooit. Alles wat op de grond staat gooit ze ook om.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:58

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:01

Bij mij krijgen ze nu water uit de vaste voerbak en voer in een losse hangbak. Die kan ik weghalen na het eten.
Als ik het andersom doe dan gaan ze de stallen soppen met de waterbakken en dat vind ik nu net een beetje te veel werk worden :+